XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Woensdag had ik een beetje last van mijn schenen en na mijn slimme actie van gister heb ik ze waarschijnlijk overbelast. Ik denk dat ik morgen dan niet moet gaan hardlopen? zelfs niet op een 'jog' tempo..

Ijs werkt toch niet met overbelaste schenen maar hitte zooi toch wel?
 
Als je een beginnende shin splints hebt kun je beter wel koelen met ijs. Staat veel over op internet, met name hardloop sites.

Edit: Mediaal tibiaal stress syndroom (MTSS) of vroeger ook wel shin splints genoemd.

Weet uiteraard niet of dat het is, maar dat is ijg een veel voorkomende scheenbeen blessure bij hardlopen.

Of is het je oude wond die weer zeer doet?
 
Als je een beginnende shin splints hebt kun je beter wel koelen met ijs. Staat veel over op internet, met name hardloop sites.

Edit: Mediaal tibiaal stress syndroom (MTSS) of vroeger ook wel shin splints genoemd.

Weet uiteraard niet of dat het is, maar dat is ijg een veel voorkomende scheenbeen blessure bij hardlopen.

Of is het je oude wond die weer zeer doet?
Yes het zijn shinsplints, vroeger veel gehad toen ik ging hardlopen terwijl ik 130kg was..

Gelukkig niet de wond, die is praktisch geheelt. Alleen nog een beetje huid terug laten groeien.
 
Yes het zijn shinsplints, vroeger veel gehad toen ik ging hardlopen terwijl ik 130kg was..

Gelukkig niet de wond, die is praktisch geheelt. Alleen nog een beetje huid terug laten groeien.
Je hebt je kuiten laatste tijd fatsoenlijk getraind, toch? Bij mij hielp dat echt binnen een paar weken en mijn shin splints zijn nooit meer teruggekomen.
 
Je hebt je kuiten laatste tijd fatsoenlijk getraind, toch? Bij mij hielp dat echt binnen een paar weken en mijn shin splints zijn nooit meer teruggekomen.
Ja, heb ze nu 2x pw gedaan.
 
Het komt vanuit dat stukje enkel aan de onderkant van m'n scheen, volgens mij helpen toe raises om die spier sterker te maken.
Edit: Als ik weer zou gaan hardlopen zijn voetbal sokken dan beter dan normaale omdat die tot mijn knie komen?
 
Ren je wel fatsoenlijk? Hoe land je op je voet? Als je op je hak land kan dat een reden zijn.
 
Ren je wel fatsoenlijk? Hoe land je op je voet? Als je op je hak land kan dat een reden zijn.
Het rennen gaat goed, maand of twee geleden had ik last van mijn scheen omdat ik te grote stappen zet maar daar let ik nu op en gaat goed. Land ook altijd op midden/voorkant.
 
Edit: Als ik weer zou gaan hardlopen zijn voetbal sokken dan beter dan normaale omdat die tot mijn knie komen?
Denk niet dat voetbalsokken je zullen helpen in deze kwestie. Behalve dat ze een stuk langer zijn lijken ze me niet echt effect te hebben op de belasting die je plaatst op je benen tijdens het rennen. Misschien dat lange compressie sokken kunnen helpen maar dat weet ik echt niet
 
Denk niet dat voetbalsokken je zullen helpen in deze kwestie. Behalve dat ze een stuk langer zijn lijken ze me niet echt effect te hebben op de belasting die je plaatst op je benen tijdens het rennen. Misschien dat lange compressie sokken kunnen helpen maar dat weet ik echt niet
Dacht ik zelf helaas ook, maar ik betwijfel of compressie sokken uberhaupt helpen. Ik heb echt het idee dat dat spiertje aan de bovenkant/voorkant van mijn enkels gewoon te zwak is, heb het ook nooit getraint of indirect getraint maar wel belast.
 
Dacht ik zelf helaas ook, maar ik betwijfel of compressie sokken uberhaupt helpen. Ik heb echt het idee dat dat spiertje aan de bovenkant/voorkant van mijn enkels gewoon te zwak is, heb het ook nooit getraint of indirect getraint maar wel belast.
Tibialis Anterior spier*

Plan is om Toe Raises te gaan doen, de Tibialis Anterior te rekken post workout en met muay thai/kickboxen erop letten dat ik met midden scheen trap.
Hardlopen ga ik morgen denk ik maar niet doen.
(Oh ja, en ijs/hitte spul erop doen in de avond maar ik betwijfel of ik daar niet te lui voor ben)
 
Laatst bewerkt:
Tibialis Anterior spier*

Plan is om Toe Raises te gaan doen, de Tibialis Anterior te rekken post workout en met muay thai/kickboxen erop letten dat ik met midden scheen trap.
Hardlopen ga ik morgen denk ik maar niet doen.
(Oh ja, en ijs/hitte spul erop doen in de avond maar ik betwijfel of ik daar niet te lui voor ben)
Dit steunt mijn keuze om nooit te joggen/hardlopen. Ik zie ook te veel 40+ers die problemen hebben met oa knieën en heupen (zelfs met kunstgewrichten), maar blijven beweren dat hardlopen niet slecht kan zijn.
Ik zeg niet dat het per se slecht is, maar jarenlang met een iets verkeerde techniek rennen gaat gevolgen hebben! Be warned
 
Dit steunt mijn keuze om nooit te joggen/hardlopen. Ik zie ook te veel 40+ers die problemen hebben met oa knieën en heupen (zelfs met kunstgewrichten), maar blijven beweren dat hardlopen niet slecht kan zijn.
Ik zeg niet dat het per se slecht is, maar jarenlang met een iets verkeerde techniek rennen gaat gevolgen hebben! Be warned
Klopt, maar dat kan je ook over krachttraining zeggen. :dunno:

Maar aan m'n techniek ligt het dit keer niet, het is waarschijnlijk teveel voor m'n lichaam alles bij elkaar. Verwacht met m'n nieuwe schema minder last te hebben omdat ik alles wat minder en meer focus op de compounds en niet 30 accessories.

Edit: Muay Thai/Kickboxen ook minder intensief
 
Laatst bewerkt:
Training 13-05-2022

RDL 5x97,5 3x110 6x122,5kg rpe 7,5 +riem en straps.
2min rest

RDL 3x10 95kg +riem en straps vanaf set 2
90sec rest

Weighted Chin Ups 3x5 1x4 5kg 1x5 3,75kg ss Cable Woodchoppers 3x15 40kg
2min rest

Pendlay Row 3x7 62,5kg
90sec rest

DB Hammer Curls 3x15 14kg ss Smith Calfraises 3x15 110kg
1min rest + toe raises 3x20 in rest

Incline DB Curls myoreps geskipt

Oke training.

RDL ging goed, merk wel dat ik moeite met bracen krijg op dit gewicht. Volgende week ga ik omdat NOG STEEDS NIET kan deadliften RDL op 3x5 met 120kg doen.

RDL 3x10 goed, na eerste set grip dood.

Weighted Chin Ups perongeluk 5kg gepakt kwam er pas achter toen ik op set 4 faalde.

Pendlay rows nu 3x7 vorige week 1x7 2x6.

Curls geskipt, rest niet interessant.:)
 
Training 13-05-2022

RDL 5x97,5 3x110 6x122,5kg rpe 7,5 +riem en straps.
2min rest

RDL 3x10 95kg +riem en straps vanaf set 2
90sec rest

Weighted Chin Ups 3x5 1x4 5kg 1x5 3,75kg ss Cable Woodchoppers 3x15 40kg
2min rest

Pendlay Row 3x7 62,5kg
90sec rest

DB Hammer Curls 3x15 14kg ss Smith Calfraises 3x15 110kg
1min rest + toe raises 3x20 in rest

Incline DB Curls myoreps geskipt

Oke training.

RDL ging goed, merk wel dat ik moeite met bracen krijg op dit gewicht. Volgende week ga ik omdat NOG STEEDS NIET kan deadliften RDL op 3x5 met 120kg doen.

RDL 3x10 goed, na eerste set grip dood.

Weighted Chin Ups perongeluk 5kg gepakt kwam er pas achter toen ik op set 4 faalde.

Pendlay rows nu 3x7 vorige week 1x7 2x6.

Curls geskipt, rest niet interessant.:)
Heb nu lichtelijk last van mijn onderrug, heb er al een beetje last van gehad door het zitten maar heb het dus net ff iets erger gemaakt.

Ben van plan om volgende met het nieuwe schema al mijn compounds met een RPE 7 te beginnen om te wennen maar ook een soort deloadje. Maar daar ga ik wat uitgebreider over in op zondag (voor de 2 mensen die het boeien:heart:)

Ook was dit de laatste training van 5/3/1 voor nu. Misschien dat ik zondag een kleine review maak, maar merk dat ik wel eigenwijs ben geweest met de accessories wat niet slim was:) Ik zal dan ook het progressie laten zien op Bench/Squat/RDL/OHP met mijn ingeschatte RPE. (Leuk om te zien dat ik er soms naast zit)
 
Laatst bewerkt:
Altijd wel verstandig om een nieuw schema (met iig nieuwe oefeningen of indeling) in een lagere RPE te beginnen dan dat je je oude schema bent geëindigd lijkt me :thumb:
 
Altijd wel verstandig om een nieuw schema (met iig nieuwe oefeningen of indeling) in een lagere RPE te beginnen dan dat je je oude schema bent geëindigd lijkt me :thumb:
Ja, is fijn om ff klein beetje bij te komen maar ook omdat ik het voor het eerst na een deadlift variant ga frontsquatten.
 
Dacht ik zelf helaas ook, maar ik betwijfel of compressie sokken uberhaupt helpen. Ik heb echt het idee dat dat spiertje aan de bovenkant/voorkant van mijn enkels gewoon te zwak is, heb het ook nooit getraint of indirect getraint maar wel belast.
Weet niet of je d'r wat aan hebt, maar gowod is een gratis app waarmee je makkelijk je mobiliteit kan checken
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven