Fitness Seller

FaalLog MetalNDeadlifts

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ben eigenlijk best benieuwd naar de rest tijden die jullie gebruiken op Bench/Squat/DL/OHP.
2-3min is toch goed?
 
Ben eigenlijk best benieuwd naar de rest tijden die jullie gebruiken op Bench/Squat/DL/OHP.
2-3min is toch goed?
Hangt bij mij vanaf of het zwaar is of niet. Als ik de gewenste rep range haal korter rust. Haal het ik niet iets langer.

Heb bij mijn gym altijd een irritant ventje die een iPhone alarm zet met 90 seconde rust. Krijg dan de kriebels als ik dat hoor
 
Hangt bij mij vanaf of het zwaar is of niet. Als ik de gewenste rep range haal korter rust. Haal het ik niet iets langer.
Ongeveer 3-5 reps. Merk dat als ik zwaar squat wel 3 min nodig heb maar upperbody meestal 2.
 
Ongeveer 3-5 reps. Merk dat als ik zwaar squat wel 3 min nodig heb maar upperbody meestal 2.
Dus je bent meer aan het powerliften? Dan 3-5 minuten. anders 1-2 minuten.

Zou ik zeggen
 
Gewicht deze week.
82,9
82,4
83,3
82,4
82,9
83
82,8
Week gemiddeld 82,8(+0,76) puur spier😌

Veel last van darmen deze week, voelde me ook niet lekker in me vel en grieperig maar werd vandaag wakker en voelde me al weer top! Alleen hopen dat mn darmen nog een keer flink leeg lopen. Volgende week ga ik misschien iets minder eten omdat ik een nieuw schema begin en minder intensief wil beginnen.


Klaar met 5/3/1.
Na 5 cycles 5/3/1 gedaan te hebben (15 weken +1 week deload) stop ik met 5/3/1. Vond het wel een fijn schema maar merk dat ik met techniek moeite krijg als ik zwaar ga, dat komt omdat ik op 5/3/1 niet veel zwaar kon gaan helaas. Ik vind het idee van 90% van je 100% als trainingsmax wel leuk en het hele percentage gedoe werkt wel, maar er zijn betere manieren om sterk te worden.

Stats Begin-Einde. (estimated)
Squat: 92,5kg naar 105kg (blessure tussendoor.)
Bench: 75,5kg naar 92,5kg
RDL: 109kg naar 159kg
OHP: 52,5 naar 58kg.

Lichaams Gewicht: 79,8kg naar 82,8kg.

Squats doe ik weer sinds 3-4 maanden, helaas niet kunnen deadliften. Ik ben wel tevreden met de progressie, vooral op bench omdat ik maar 1x pw bench deed en eerst met de kont de lucht in ging wat nu niet meer gebeurt. OHP deed ik nu 3 cycles met goede percentages en nu krijg ik progressie!
Ik ben er van overtuigt dat ik betere progressie krijg op straight sets, dus hier volgt mijn nieuwe programma.


Nieuwe Programma (Powerbuilding)
Bench Day

Bench 3x3-5 1x10-15 ss BB Row 4x10-12

Paused OHP 3x10

Incline DB Bench 2x12-15

Overhead Cable Extensions 3x12-15 ss Ez Bar Curls 2x12-15 1xdropset


Squat Day

HighBar Squats 3x3-5 1x10-15

RDL 3x10-12

Weighted Chin Ups 3x5-7

DB Row 3x12-15 ss Unilateral Leg Press 3x12-15

Leg Extensions 1x12-15 1xdropset

Smith Calf Raises 3x12-15


OHP Day

Paused OHP 5x3-5

Bench 3x8-10

Bodyweight/Weighted Dips 3x8-15

DB Skullcrushers 3x12-15 ss Lu Raises 3x12-15

Rope Pushdowns 2x12-15 1xdropset


Deadlift Day

RDL 3x5

FrontSquats 3x5-7 1x10-15

Bodyweight/Weighted Chin Ups 3x8-15

Pendlay Row 3x6-8

Ez Bar Curls 3x12-15 ss Smith Calf Raises 3x12-15

Incline Hammer Curls 2x15-20


Deloads op week 6!

Ik ga me focussen op Bench/Squat/RDL/OHP/FrontSquats, de rest is allemaal extra en kan minder of meer worden. Ik ga lichter beginnen zodat ik kan wennen aan de nieuwe volgorde van de oefeningen en rep ranges, maar ook zodat ik aan techniek kan werken. Core/Abs doe ik ook nog 2x pw maar dat is niet interessant.
Dus je bent meer aan het powerliften? Dan 3-5 minuten. anders 1-2 minuten.

Zou ik zeggen
Hier staat m'n schema in, begin met een zware compound. Deed zelf eerst 90sec, daarna naar 2 min gegaan maar denk zelf dat 3 min beter is inderdaad.
 
Hier staat m'n schema in, begin met een zware compound. Deed zelf eerst 90sec, daarna naar 2 min gegaan maar denk zelf dat 3 min beter is inderdaad.
Meer power ja. 3-5 minuten dan inderdaad. Dit dan alleen voor de compounds verder 90 seconde denk ik. Is ook hoe het lichaam voelt. Als ik zwaar train zit ook te treuzelen haha. Verder wel Oke weinig isolatie oefeningen voor de schouder vind ik zelf. Geen side raises of iets :D calves verder ook niet
 
Meer power ja. 3-5 minuten dan inderdaad. Dit dan alleen voor de compounds verder 90 seconde denk ik. Is ook hoe het lichaam voelt. Als ik zwaar train zit ook te treuzelen haha. Verder wel Oke weinig isolatie oefeningen voor de schouder vind ik zelf. Geen side raises of iets :D calves verder ook niet
Lu Raises zijn eigenlijk side raises maar met extra rom, kuiten toch 6 setjes(helaas)
 
Lu Raises zijn eigenlijk side raises maar met extra rom, kuiten toch 6 setjes(helaas)
Je hebt gelijk mijn fout! Lu raises deed ik zelf ook altijd als warming up for schouder / borst oefeningen wel heerlijke oefening is dat
 
Pak zelf voor compounds 3:30 tot 4 min, accessoire moves rond de 2 meestal. veel minder zou ik niet doen want mechanical tension is key voor hypertrophy.
 
Je hebt gelijk mijn fout! Lu raises deed ik zelf ook altijd als warming up for schouder / borst oefeningen wel heerlijke oefening is dat
Kan gebeuren:) Ja echt een van mijn favorieten oefeningen, goeie finisher op 15 reps!
 
Pak zelf voor compounds 3:30 tot 4 min, accessoire moves rond de 2 meestal. veel minder zou ik niet doen want mechanical tension is key voor hypertrophy.
90sec-2min op accessoire lijkt mij het fijnste (en leukste)
 
Meer power ja. 3-5 minuten dan inderdaad. Dit dan alleen voor de compounds verder 90 seconde denk ik. Is ook hoe het lichaam voelt. Als ik zwaar train zit ook te treuzelen haha. Verder wel Oke weinig isolatie oefeningen voor de schouder vind ik zelf. Geen side raises of iets :D calves verder ook niet
Zag trouwens net dat ik vergeten was om mijn 2 setjes van 20reps DB Rear delt flyes erbij te zetten😳. Die doe ik dus ook, anders is t wel weinig rear delt haha.
 
Zag trouwens net dat ik vergeten was om mijn 2 setjes van 20reps DB Rear delt flyes erbij te zetten😳. Die doe ik dus ook, anders is t wel weinig rear delt haha.
Haha goeie, Jaa had over die andere heen gelezen maar miste wat isolatie :D maar allemaal prima lekker groeien tijger
 
Ben weer 'n beetje aan het klooien met deloads, wat vinden jullie van RP's deload?
 
Kan me wel vinden in zijn uitleg, maar vergt vooral veel aanvoelen en wat voor jou vermoeidheid is of er helemaal doorheen zitten. Op basis van je schema zie besef je dat ook wel, maar ik als 21 jarige bijv kon doodlopend in een schema en mezelf nog goed voelen. Wel minder CNS belasting als nu en 10 jaar jonger.

Jouw herstel gaat normaal gezien nog wel top zijn. Ik jou geval ben je ziek train je niet, loop je vast in een schema dan kan je deloaden of zet het gewoon vast in tijd?

Ik heb pas leren deloaden tot een paar jaar terug en dan zelfs nog fouten gemaakt. Ik vermoed door ouder te worden en pijntjes te krijgen als indicatie en echt moe te zijn niet zoals vroeger besefte ik wel meer de noodzaak van deloaden. Afhankelijk van de weights heb je ook meer CNS belasting of niet. Zal bij mij nu ook wel meespelen doordat alles veel meer gewicht is.

Vind het wel top dat je op 16 jaar almet deloads bezig bent. Mijn 22 jarige stiefbroer krijg ik het niet verkocht, laat staan de meerdere bench sessies elke week die ik absurd vind.

Als jij zegt klooien met deloads. Hou het simpel. Je slaagt er wel in om iets in elkaar te steken. Uiteindelijk doe je toch wat je leuk vind.
 
Kan me wel vinden in zijn uitleg, maar vergt vooral veel aanvoelen en wat voor jou vermoeidheid is of er helemaal doorheen zitten. Op basis van je schema zie besef je dat ook wel, maar ik als 21 jarige bijv kon doodlopend in een schema en mezelf nog goed voelen. Wel minder CNS belasting als nu en 10 jaar jonger.

Jouw herstel gaat normaal gezien nog wel top zijn. Ik jou geval ben je ziek train je niet, loop je vast in een schema dan kan je deloaden of zet het gewoon vast in tijd?

Ik heb pas leren deloaden tot een paar jaar terug en dan zelfs nog fouten gemaakt. Ik vermoed door ouder te worden en pijntjes te krijgen als indicatie en echt moe te zijn niet zoals vroeger besefte ik wel meer de noodzaak van deloaden. Afhankelijk van de weights heb je ook meer CNS belasting of niet. Zal bij mij nu ook wel meespelen doordat alles veel meer gewicht is.

Vind het wel top dat je op 16 jaar almet deloads bezig bent. Mijn 22 jarige stiefbroer krijg ik het niet verkocht, laat staan de meerdere bench sessies elke week die ik absurd vind.

Als jij zegt klooien met deloads. Hou het simpel. Je slaagt er wel in om iets in elkaar te steken. Uiteindelijk doe je toch wat je leuk vind.
Klopt helemaal man, bedankt voor de uitgebreide reactie:)

Deloaden vind ik wel belangerijk, kan niet altijd volgas blijven gaan. Maar mijn vorige schema was ook gewoon te veel, nu bezig met mn nieuwe bench day en bevalt veel en veel beter.
 
Klopt helemaal man, bedankt voor de uitgebreide reactie:)

Deloaden vind ik wel belangerijk, kan niet altijd volgas blijven gaan. Maar mijn vorige schema was ook gewoon te veel, nu bezig met mn nieuwe bench day en bevalt veel en veel beter.
Ik wou nu zelfs te anticiperen op de warmte, maar helaas is het een hele week warm :p.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven