XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
heb nog steeds last van m'n onderrug en weet nu waarom. Pak dingen verkeerd op, dus mooi daar op letten en dan is alles goed.
Als je op je bewegingen moet gaan letten kan het zijn dat je erg strak bent rondom onderrug/heup (been there, still doing that). Dat gaat meestal niet zomaar over, fysio kan helpen.
Kan natuurlijk van alles zijn, maar houd het goed in de gaten, voor je het weet sluimert er iets in waar je straks lang mee rond loopt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Als je op je bewegingen moet gaan letten kan het zijn dat je erg strak bent rondom onderrug/heup (been there, still doing that). Dat gaat meestal niet zomaar over, fysio kan helpen.
Kan natuurlijk van alles zijn, maar houd het goed in de gaten, voor je het weet sluimert er iets in waar je straks lang mee rond loopt.
Nee gelukkig niet strak, rek dat al redelijk lang standaard. Is meer het buikje aanspannen en niet als een kat oppakken. En het feit dat ik mezelf dubbel vouw als ik zit maar ja..

Moet op het unracken letten daar begin ik verkeerd waardoor mn brace minder is.
Denk dat het stuk waar het gewicht loskomt vaak het stuk is waar het bij de meesten al fout gaat. Als het gewicht te zwaar wordt bollen de meesten (wat ik iig zie in de gym) daar al hun rug.. merkte zelf vorige week ook dat iets beter door mn knieën en schouders meer in retractie heeeeel veel scheelde in (verkeerde) belasting in de onderrug

• #1.564
Denk dat het stuk waar het gewicht loskomt vaak het stuk is waar het bij de meesten al fout gaat. Als het gewicht te zwaar wordt bollen de meesten (wat ik iig zie in de gym) daar al hun rug.. merkte zelf vorige week ook dat iets beter door mn knieën en schouders meer in retractie heeeeel veel scheelde in (verkeerde) belasting in de onderrug
Klopt helemaal, ik wou daarom ook als ik klaar was met mn 3 setjes RDL (bijv 115kg) 1 setje zwaarder (bijv 120kg) rackpull doen om het te oefenen.

spaar die onderrug maar zo hard als je kan, de mijne was op 15 jarige leeftijd al volledig over. en leuk is anders!
Grootste reden dat ik nooit meer ga deadliften een keer verkeerd liften en is klaar. Hele goeie en leuke oefening maar ik sla hem over :D

• #1.566
Heb hem al ff niet gedaan, romanian deadlifts zijn veel veiliger dan normaale.
Doe eigenlijk ook geen Romanian deadlifts, voel hem altijd zo trekken in mijn onderrug. Maar wellicht omdat ik een stijve hark ben van 2 meter. Alles wat van onder moet pakken sla ik over behalve rows dan.

• #1.568
Doe eigenlijk ook geen Romanian deadlifts, voel hem altijd zo trekken in mijn onderrug. Maar wellicht omdat ik een stijve hark ben van 2 meter. Alles wat van onder moet pakken sla ik over behalve rows dan.
Oh ja dat snap ik, slim. Zijn genoeg manier om sterk/gespierd te worden.

Oh ja dat snap ik, slim. Zijn genoeg manier om sterk/gespierd te worden.
Daarom!! Je kan deze oefeningen snel fout doen dus form is uiterst belangrijk ik denk dat ik ze wel goed uit voer. Maar de risico’s en het resultaat weegt niet tegen elkaar op.. Maar denk als je wat kleiner bent en dus minder diep hoeft te zakken de oefening makkelijker en veiliger maakt :D

Maar denk als je wat kleiner bent en dus minder diep hoeft te zakken de oefening makkelijker en veiliger maakt :D
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat die aanname onjuist is. Of mijn armen zijn erg kort omdat ze zo enorm buff zijn:roflol:

Klopt helemaal, ik wou daarom ook als ik klaar was met mn 3 setjes RDL (bijv 115kg) 1 setje zwaarder (bijv 120kg) rackpull doen om het te oefenen.
Is dat niet de omgekeerde weg?

Dan ben je eerst je lage rug en hamstrings aan het vermoeien en wil je daarna een zwaardere oefening gaan oefenen op form. Ik vraag me af of je dan iet het risico loopt dat je juist een verkeerde form gaat oefenen?

Geen eigen ervaring met rackpull.

• #1.572
Is dat niet de omgekeerde weg?

Dan ben je eerst je lage rug en hamstrings aan het vermoeien en wil je daarna een zwaardere oefening gaan oefenen op form. Ik vraag me af of je dan iet het risico loopt dat je juist een verkeerde form gaat oefenen?

Geen eigen ervaring met rackpull.
Ik zou dan de rackpull doen meer om het unracken te oefenen maar ik doe het wss toch niet :roflol:

• #1.573
Training 17-05-2022

Highbar Squats

warm up sets- 5x50 2x3 60kg 1x75kg

Working Sets- 3x5 85kg +riem laatste set RPE 9,5. Back off set vergeten.
3min rest

RDL 3x12 95kg +riem en straps laatste set RPE 9.
2min rest

Weighted/Bodyweight Chin Ups BWx10 volume pr 2x5 5kg
2min rest

DB Row 2x15 34kg ss Unilateral Legpress Machine 2x15 30kg Extra Set 1x15 40kg
90sec rest

Leg Extensions 1x15 schijf 16+10kg schijf dropset: 15xschijf 16+10kg schijf 11xschijf14 ?10xschijf12?
90sec rest

Smith Calf Raises 1x15 110kg 2x15 120kg

Langere training dan ik dacht.

Squats gingen goed, merk wel dat het ff wennen is om heavy voor sets te gaan. Ben back off sst vergeten helaas.

RDLs gingen echt fucking goed, was wel mn lange broek vergeten:(

Chin Ups perongeluk bodyweight gedaan maar wel een pr gehaalt.

Leg press was ff wennen, lang niet gedaan, volgende week Close Stance ipv unilateral.

Calf raises 10kg erbij, geen idee waarom maar ben gewoon een beer:D.

Training duurde echt lang, was nou 2 uur in de sportschool maar deed ook rustig aan.

Volgende week doe ik leg Extensions 1 set unilateraal dan 1 dropset bilateraal zodat ik minder gewicht hoef te gebruiken.

Gelukkig laatste uur uitval dus kwam goed uit.:)

Laatst bewerkt:
  • #1.577
IMG-20220517-WA0005.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven