Fitness Seller

FaalLog MetalNDeadlifts

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Deloaden kan je natuurlijk ook in fasen doen. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week een "deload" (als je het nog zo kunt noemen) genomen van alle pressing movements omdat m'n schouder niet helemaal lekker voelde. Wel rug en benen doorgetraind en deze week weer knallen met de presses! Een echte deload zou ik alleen nemen als je merkt dat je kracht afneemt, je pijntjes krijgt en/of wanneer het in je schema aangegeven staat.

Overigens inderdaad erg goed dat je er op jonge leeftijd al zo serieus mee bezig bent. Ik heb een langslepende blessure in m'n schouder overgehouden aan koppig doortrainen en pijntjes negeren. Die fout maak je maar 1 keer (liever gewoon niet natuurlijk)
 
Deloaden kan je natuurlijk ook in fasen doen. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week een "deload" (als je het nog zo kunt noemen) genomen van alle pressing movements omdat m'n schouder niet helemaal lekker voelde. Wel rug en benen doorgetraind en deze week weer knallen met de presses! Een echte deload zou ik alleen nemen als je merkt dat je kracht afneemt, je pijntjes krijgt en/of wanneer het in je schema aangegeven staat.

Overigens inderdaad erg goed dat je er op jonge leeftijd al zo serieus mee bezig bent. Ik heb een langslepende blessure in m'n schouder overgehouden aan koppig doortrainen en pijntjes negeren. Die fout maak je maar 1 keer (liever gewoon niet natuurlijk)
Klopt! Was ik helemaal vergeten, bedankt:)

Ik heb zelf best veel blessures al gehad die niet trainings gerelateerd zijn waardoor ik weet dat je voorzichtig moet zijn. Ik doe sowieso graag 'pre-hab' oefeningen hiervoor.
 
Training 16-05-2022

Band dislocations 1x12

Bar Pushdowns 1x30

Abductor Glutes 1x20

Bench emptybarx12 40kgx8 50kgx5 60kgx3

BB Row emptybarx12 40kgx5 50kgx3

Bench 1x5 72,5kg 2x5 70kg 1x11 60kg ss BB Row 4x12 62,5kg
3min rest

Paused OHP 1x8 37,5kg 2x10 32,5kg
2min rest

Incline DB Bench 1x15 16kg 1x15 18kg
2min of 90sec rest?

Ez Bar Curls 2x12 25kg DROPSET: 12x25kg ?x20kg ?x15kg ss Overhead Rope Extensions 1x15 1x12 1x14 55kg
90sec rest

Facepulls 2x20 55kg ss Cable Rotatorcuff 2x12 10kg
90sec rest

Goede training.

Was niet warm genoeg met bankdrukken, kreeg ik last van mijn rotatorcuff maar heb door toch door getraint. Ik heb alles gedaan waar ik geen pijn door kreeg. Langer rust gehouden en was echt fijn!

Paused OHP had ik geen last van mijn shouder, apart. Maar wat een burn, hier merk ik dat mijn linkerschouder minder sterk is!

Incline DB Bench ging zelfs goed, volgende keer denk maar een extra set.

Curls gingen wat minder, schouder was gevoeliger hier dus heb het niet gepushed. Overhead extensions gingen goed, had een lekkere arm pomp!

Facepulls wat lichter gedaan en heb het gesuperset met een rotatorcuff oefening, beide niet geforceerd maar voelde goed.

Echt een FIJNE training is dit, moest wel ff spelen met de gewichten maar dit is niet zo junk volume als wat ik eerst deed.
Eigenlijk had ik moeten stoppen toen ik het voelde in mn schouder maar het was meer aanwezig dan pijn, weet niet of die rotatorcuff oefening slim was vandaag maar ja. Ff kijken hoe het morgen en rest van de week voelt, wou volgende week sowieso een deload houden dus ga dan lekker aan techniek enzo werken. Maar als het niet goed voelt ga ik deze week deloaden.
(In de douche zei die 'pop' en voelde het al beter!)

Iemand tips voor warm up AUB:D
 
Laatst bewerkt:
Training 16-05-2022

Band dislocations 1x12

Abductor Glutes 1x20

Bench emptybarx12 40kgx8 50kgx5 60kgx3

BB Row emptybarx12 40kgx5 50kgx3

Bench 1x5 72,5kg 2x5 70kg 1x11 60kg ss BB Row 4x12 62,5kg
3min rest

Paused OHP 1x8 37,5kg 2x10 32,5kg
2min rest

Incline DB Bench 1x15 16kg 1x15 18kg
2min of 90sec rest?

Ez Bar Curls 2x12 25kg DROPSET: 12x25kg ?x20kg ?x15kg ss Overhead Rope Extensions 1x14 1x12 1x14 55kg
90sec rest

Facepulls 2x20 55kg ss Cable Rotatorcuff 2x12 10kg
90sec rest

Goede training.

Was niet warm genoeg met bankdrukken, set 3 kreeg ik last van mijn rotatorcuff maar heb door toch door getraint. Ik heb alles gedaan waar ik geen pijn door kreeg. Langer rust gehouden en was echt fijn!

Paused OHP had ik geen last van mijn shouder, apart. Maar wat een burn.

Incline DB Bench ging zelfs goed, volgende keer denk maar een extra set.

Curls gingen wat minder, schouder was gevoeliger hier dus heb het niet gepushed. Overhead extensions gingen goed, had een lekkere arm pomp!

Facepulls wat lichter gedaan en heb het gesuperset met een rotatorcuff oefening, beide niet geforceerd maar voelde goed.

Echt een FIJNE training is dit, moest wel ff spelen met de gewichten maar dit is niet zo junk volume als wat ik eerst deed.
Eigenlijk had ik moeten stoppen toen ik het voelde in mn schouder maar het was meer aanwezig dan pijn, weet niet of die rotatorcuff oefening slim was vandaag maar ja. Ff kijken hoe het morgen en rest van de week voelt, wou volgende week sowieso een deload houden dus ga dan lekker aan techniek enzo werken. Maar als het niet goed voelt ga ik deze week deloaden.
(In de douche zei die 'pop' en voelde het al beter!)

Iemand tips voor warm up AUB:D
Mijn warm up:
- crosstrainer
- front raises, side raises, rear delt...licht gewicht, veel herhalingen
- face pulls
- tegenwoordig stretch ik ook sinds mijn pezen gescheurd zijn
 
Laatst bewerkt:
Lekker man :pressing:

Misschien ipv die band dislocations een dead hang van totaal ~2 min? Goeie stretch op je borst, lats en schoudergordel (en goed voor je grip). En misschien wat facepulls.
 
Lekker man :pressing:

Misschien ipv die band dislocations een dead hang van totaal ~2 min? Goeie stretch op je borst, lats en schoudergordel (en goed voor je grip). En misschien wat facepulls.
Doe de band dislocations wel altijd voor het trainen, vind ik sowieso fijn. Deadhang is inderdaad wel een idee.
 
Mijn warm up:
- crosstrainer
- front raises, side raises, rear delt...licht gewicht, veel herhalingen
- face pulls
- tegenwoordig stretch ik ook sinds mijn pezen gescheurd zijn
Fiets altijd naar de gym maar ben helemaal vergeten om frontraises ect te doen, volgende keer maar is doen:)
 
Hang sinds kort zo'n 2-4 min per dag. Lekker is dat man. Ook wel nodig eigenlijk als je heel de dag zit.
Ik hang meestal tussen RDL of Deadlift setjes maar dan niet te lang zodat mn grip gaat verzuren. Altijd fijn, deed het eerst ook tijdens squats.
 
Training 16-05-2022

Band dislocations 1x12

Bar Pushdowns 1x30

Abductor Glutes 1x20

Bench emptybarx12 40kgx8 50kgx5 60kgx3

BB Row emptybarx12 40kgx5 50kgx3

Bench 1x5 72,5kg 2x5 70kg 1x11 60kg ss BB Row 4x12 62,5kg
3min rest

Paused OHP 1x8 37,5kg 2x10 32,5kg
2min rest

Incline DB Bench 1x15 16kg 1x15 18kg
2min of 90sec rest?

Ez Bar Curls 2x12 25kg DROPSET: 12x25kg ?x20kg ?x15kg ss Overhead Rope Extensions 1x15 1x12 1x14 55kg
90sec rest

Facepulls 2x20 55kg ss Cable Rotatorcuff 2x12 10kg
90sec rest

Goede training.

Was niet warm genoeg met bankdrukken, kreeg ik last van mijn rotatorcuff maar heb door toch door getraint. Ik heb alles gedaan waar ik geen pijn door kreeg. Langer rust gehouden en was echt fijn!

Paused OHP had ik geen last van mijn shouder, apart. Maar wat een burn, hier merk ik dat mijn linkerschouder minder sterk is!

Incline DB Bench ging zelfs goed, volgende keer denk maar een extra set.

Curls gingen wat minder, schouder was gevoeliger hier dus heb het niet gepushed. Overhead extensions gingen goed, had een lekkere arm pomp!

Facepulls wat lichter gedaan en heb het gesuperset met een rotatorcuff oefening, beide niet geforceerd maar voelde goed.

Echt een FIJNE training is dit, moest wel ff spelen met de gewichten maar dit is niet zo junk volume als wat ik eerst deed.
Eigenlijk had ik moeten stoppen toen ik het voelde in mn schouder maar het was meer aanwezig dan pijn, weet niet of die rotatorcuff oefening slim was vandaag maar ja. Ff kijken hoe het morgen en rest van de week voelt, wou volgende week sowieso een deload houden dus ga dan lekker aan techniek enzo werken. Maar als het niet goed voelt ga ik deze week deloaden.
(In de douche zei die 'pop' en voelde het al beter!)

Iemand tips voor warm up AUB:D
Toch wel grappig dat als ik zwaarder en dichter naar falen gaat niets gebeurt en nu ik alles 'rustig' opbouw wel. :o
 
Training 16-05-2022

Band dislocations 1x12

Bar Pushdowns 1x30

Abductor Glutes 1x20

Bench emptybarx12 40kgx8 50kgx5 60kgx3

BB Row emptybarx12 40kgx5 50kgx3

Bench 1x5 72,5kg 2x5 70kg 1x11 60kg ss BB Row 4x12 62,5kg
3min rest

Paused OHP 1x8 37,5kg 2x10 32,5kg
2min rest

Incline DB Bench 1x15 16kg 1x15 18kg
2min of 90sec rest?

Ez Bar Curls 2x12 25kg DROPSET: 12x25kg ?x20kg ?x15kg ss Overhead Rope Extensions 1x14 1x12 1x14 55kg
90sec rest

Facepulls 2x20 55kg ss Cable Rotatorcuff 2x12 10kg
90sec rest

Goede training.

Was niet warm genoeg met bankdrukken, kreeg ik last van mijn rotatorcuff maar heb door toch door getraint. Ik heb alles gedaan waar ik geen pijn door kreeg. Langer rust gehouden en was echt fijn!

Paused OHP had ik geen last van mijn shouder, apart. Maar wat een burn, hier merk ik dat mijn linkerschouder minder sterk is!

Incline DB Bench ging zelfs goed, volgende keer denk maar een extra set.

Curls gingen wat minder, schouder was gevoeliger hier dus heb het niet gepushed. Overhead extensions gingen goed, had een lekkere arm pomp!

Facepulls wat lichter gedaan en heb het gesuperset met een rotatorcuff oefening, beide niet geforceerd maar voelde goed.

Echt een FIJNE training is dit, moest wel ff spelen met de gewichten maar dit is niet zo junk volume als wat ik eerst deed.
Eigenlijk had ik moeten stoppen toen ik het voelde in mn schouder maar het was meer aanwezig dan pijn, weet niet of die rotatorcuff oefening slim was vandaag maar ja. Ff kijken hoe het morgen en rest van de week voelt, wou volgende week sowieso een deload houden dus ga dan lekker aan techniek enzo werken. Maar als het niet goed voelt ga ik deze week deloaden.
(In de douche zei die 'pop' en voelde het al beter!)

Iemand tips voor warm up AUB:D
Tips voor warmup:

Als de eerste oefening een zware compound is, met lege stang beginnen en met vrij veel kleine stappen naar de werksets toegaan.

Bijvoorbeeld bankdrukken:
12x20kg (lege stang)
8x40kg
8x55kg
6x65kg
werksets

De oefeningen voor dezelfde spiergroep die je daarna doet, ook 1, 2 of zelfs 3 warm up sets, afhankelijk van het gewicht van de werksets.

De volgende zware compound voor een andere spiergroep net als de eerste oefening.
 
Tips voor warmup:

Als de eerste oefening een zware compound is, met lege stang beginnen en met vrij veel kleine stappen naar de werksets toegaan.

Bijvoorbeeld bankdrukken:
12x20kg (lege stang)
8x40kg
8x55kg
6x65kg
werksets

De oefeningen voor dezelfde spiergroep die je daarna doet, ook 1, 2 of zelfs 3 warm up sets, afhankelijk van het gewicht van de werksets.

De volgende zware compound voor een andere spiergroep net als de eerste oefening.
Top man, bedankt. Zal dit is proberen.

Ik doe inderdaad 1-3 warm up setjes als ik bijv van Flat Bench naar Incline gaat, lekker aanvoelen en kan nooit te warm zijn!
 
Top man, bedankt. Zal dit is proberen.

Ik doe inderdaad 1-3 warm up setjes als ik bijv van Flat Bench naar Incline gaat, lekker aanvoelen en kan nooit te warm zijn!
Zelf met een isolatieoefening als flys zou ik nog minstens nog 1 opwarmset doen. Bij een dergelijke oefening is het misschien ook handig niet meteen de eerste rep de volledige stretch te doen.
 
Schenen voelen weer goed, doen niet meer pijn en zijn zelfs niet eens gevoelig meer.

Schouder voelt ook beter, bijna nergens last meer van maar denk dat als ik hem vandaag en/of morgen belast het weer terug bij af is. Morgen ga ik denk dat alleen 'rustig' 2,6km hardlopen.

Denk dat benen en lats trainen vandaag wel moet lukken met m'n schouder, heb nog steeds last van m'n onderrug en weet nu waarom. Pak dingen verkeerd op, dus mooi daar op letten en dan is alles goed.
 
Dingen verkeerd oppakken als in deadlifts, gewichten? Of overdag? Film je jezelf wel eens tijdens het trainen? Begrijp sinds deze week, na het filmen, waarom ik soms last heb van mn onderrug na de deadlift :o
 
Schenen voelen weer goed, doen niet meer pijn en zijn zelfs niet eens gevoelig meer.

Schouder voelt ook beter, bijna nergens last meer van maar denk dat als ik hem vandaag en/of morgen belast het weer terug bij af is. Morgen ga ik denk dat alleen 'rustig' 2,6km hardlopen.

Denk dat benen en lats trainen vandaag wel moet lukken met m'n schouder, heb nog steeds last van m'n onderrug en weet nu waarom. Pak dingen verkeerd op, dus mooi daar op letten en dan is alles goed.
spaar die onderrug maar zo hard als je kan, de mijne was op 15 jarige leeftijd al volledig over. en leuk is anders!
 
Dingen verkeerd oppakken als in deadlifts, gewichten? Of overdag? Film je jezelf wel eens tijdens het trainen? Begrijp sinds deze week, na het filmen, waarom ik soms last heb van mn onderrug na de deadlift :o
Nee gewoon objecten in het normaale leven, helaas is er ook een leven naast de sportschool:(

Nee film mezelf nooit tijdens het trainen maar toevallig had ik vorige week met die 122,5kg RDL last de dag erna maar wist precies hoe dat kwam. Moet op het unracken letten daar begin ik verkeerd waardoor mn brace minder is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven