Fitness Seller

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

1. Ik raak nogal snel gefrustreerd door achterlijke mensen.

2. Daarom wil ik tandarts worden want dan kan niemand tegen mij aanzeiken en kan ik verder zelf bepalen met wie ik om ga, in plaats van opgescheept worden met irritante collega's.

3. Maar goed, daarnaast is het ook geen geheim dat DBB vol mensen zit die niet op een normale manier discussies aangaan en enkel mening baseren op beperkte kennis en emoties.

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 13:19 ----------

Ik loop ieder geval geen bushokjes te slopen 4. of andere mensen lastig te vallen :rolleyes:

1. Dat verklaart dus jouw wanhopig gedrag.
2. Als tandarts werk je samen met anderen tandartsen en assistenten naar mijn ervaring. Collega's zul je altijd hebben denk hierbij aan jouw baas of bedrijven waarmee je samen werkt. Zo niet dan word je opgescheept met misschien wel mensen als de vader van Donnie in jouw praktijk.
3. Hier beschrijf je goed jouw reactie op dit topic.
4. Daar zijn de meningen over verdeeld

Mensen die na een ongeluk doorrijden, zouden wat mij betreft de rest van hun leven opgesloten moeten worden.
Overigens begreep ik uit andere media dat juist de lage strafeis (schoffelen) de reden was voor de ongeregeldheden in de rechtbank.
Een aanrijding is meestal een ongeluk. Vervolgens een aangereden persoon op straat achterlaten, is zonder meer crimineel.

Als de rechtspraak het laat afweten dan moeten de slachtoffers zelf maar voor rechter spelen. Het is niet anders in dit wegzinkende land.

1. Dat verklaart dus jouw wanhopig gedrag.
2. Als tandarts werk je samen met anderen tandartsen en assistenten naar mijn ervaring. Collega's zul je altijd hebben denk hierbij aan jouw baas of bedrijven waarmee je samen werkt. Zo niet dan word je opgescheept met misschien wel mensen als de vader van Donnie in jouw praktijk.
3. Hier beschrijf je goed jouw reactie op dit topic.
4. Daar zijn de meningen over verdeeld

Ik weet niet of je weet wat een tandarts doet maar je je zit niet continue met elkaar in 1 hok. Daarnaast ga ik niet voor een baas werken omdat ik geen behoefte heb in de stad te werken. Daarnaast zal ik geen last nebben van vaders van Donnie omdat ze niks kunnen uitkramen als ik mijn handen in hun mond heb :o

Daarnaast baseer ik mijn mening op dit topic vanuit feiten en niet vanuit mijn mening. Ik ben wel benieuwd waar jij mij meninge lukraak uit de lucht zie grijpen zonder deze te gebaseerd hebben op feiten.

Je komt ieder geval slimmer over dan buik

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 14:45 ----------

Mensen die na een ongeluk doorrijden, zouden wat mij betreft de rest van hun leven opgesloten moeten worden.
Overigens begreep ik uit andere media dat juist de lage strafeis (schoffelen) de reden was voor de ongeregeldheden in de rechtbank.
Een aanrijding is meestal een ongeluk. Vervolgens een aangereden persoon op straat achterlaten, is zonder meer crimineel.

Als de rechtspraak het laat afweten dan moeten de slachtoffers zelf maar voor rechter spelen. Het is niet anders in dit wegzinkende land.

Ga dan na Syrië.

Het is trouwens niet de eerste keer dat de OvJ met zo'n belachelijke strafeis komt, recent nog die 'Whatsappende bestuurder' die een dodelijk ongeval veroorzaak te wijten aan zijn onoplettendheid. Eis:
- taakstraf van 200 uur
- 3 maanden voorwaardelijke celstraf
- 3 jaar rijontzegging.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165499

De uiteindelijk opgelegde straf was zelf nog lager als de eis:
- een werkstraf van 200 uur
- twee jaar rijontzegging
- voorwaardelijke celstraf van drie maanden
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/dodelijk-ongeval-door-whatsappen-bestraft

Geen gerechtigheid, dus ik snap de frustratie van de nabestaanden maar al te goed.

Het is trouwens niet de eerste keer dat de OvJ met zo'n belachelijke strafeis komt, recent nog die 'Whatsappende bestuurder' die een dodelijk ongeval veroorzaak te wijten aan zijn onoplettendheid. Eis:
- taakstraf van 200 uur
- 3 jaar rijontzegging.

Geen gerechtigheid, dus ik snap de frustratie van de nabestaanden maar al te goed.

True, hij is en aan het whatsappen en schuldig aan t veroorzaken van een ongeluk. Daar is het wel achterlijk dat hij geen hogere straf kreeg omdat het ongeluk volledig zijn schuld was.

media_xll_1275580.jpg

Kun je ook van die ouders zeggen :roflol: . De typische tokkie familie, kort haar, oorbelletje, kind dat Donnie heet en ook een oorbel heeft.

T volk dat hier bushaltes enzo sloopt ziet er precies zo uit.

Maar goed, kijkend naar je reactie zal jij wel precies zo zijn als dat volk. Laag opgeleid en weinig relativeringsvermogen.

Dus dit is geen mening maar een feit?

Zoals gezegd, naar mijn ervaring werken deze twee samen. Tandarts en eventuele assistent. Maar ook dingen als administratie moet geregeld worden en dat kan niet door jou zelf denk ik. Maar goed dus jij richt je eigen tandartspraktijk op zonder enig personeel? Administratie, boekhouding en functioneren als tandentrekkert met meer dan 100 klanten?

Jij beweert dus het heilige boontje op deze planeet te zijn die denkt dat hij niks en nooit wat fout doet en zichzelf opsluit van de buitenwereld om die gedachte ook zo te kunnen behouden. Omdat jij je ''beter'' kleed ben jij gelijk superieur aan anderen?

+ Als autobestuurder ben je 9/10 altijd fout betreft ongevallen met fietsers. Rekening houden met fietsers is niet moeilijk, vergt alleen geduld. Dat hebben de buitenlanders meestal niet.

- taakstraf van 200 uur
- 3 jaar rijontzegging.

Het gedrag van bestuurders zou veel zwaarder moeten doorwegen bij het bepalen van de straf, terwijl deze rechters alleen maar lijken te denken "ze hadden geen slechte bedoelingen dus we hoeven alleen hun rijgedrag wat te corrigeren".

Een stomdronken bestuurder heeft ook geen slechte bedoelingen met andere weggebruikers, maar zijn gedrag is in mijn ogen wel crimineel en levensgevaarlijk. Net zoals spelen met je telefoon of te snel rijden vlakbij fietsers dat ook is. Dan moet je ook zwaar gestraft worden als er dodelijke slachtoffers zijn.

Ik zie echt niet in hoe lichte werkstraffen toereikend kunnen zijn. Staat simpelweg niet in verhouding.

Dus dit is geen mening maar een feit?

Zoals gezegd, naar mijn ervaring werken deze twee samen. Tandarts en eventuele assistent. Maar ook dingen als administratie moet geregeld worden en dat kan niet door jou zelf denk ik. Maar goed dus jij richt je eigen tandartspraktijk op zonder enig personeel? Administratie, boekhouding en functioneren als tandentrekkert met meer dan 100 klanten?

Jij beweert dus het heilige boontje op deze planeet te zijn die denkt dat hij niks en nooit wat fout doet en zichzelf opsluit van de buitenwereld om die gedachte ook zo te kunnen behouden. Omdat jij je ''beter'' kleed ben jij gelijk superieur aan anderen?

+ Als autobestuurder ben je 9/10 altijd fout betreft ongevallen met fietsers. Rekening houden met fietsers is niet moeilijk, vergt alleen geduld. Dat hebben de buitenlanders meestal niet.

Kijk nou eens naar de context waar die post in staat. Na veel moeite heb je blijkbaar iets discutabels gevonden zei het niet dat dat alleen zo is wanneer het uit de context getrokken is.

Punt is dat als zelfstandig tandarts je je assistent zelf uit kan zoeken.

Daarnaast is mijn smaak voor mode helaas niet superieur aan dat van anderen en ben ik zeker niet perfect. Dat van de buitenwereld opsluiten vraag ik me ook af waar je dat op baseert maar dat terzijde.

Overigens heb je gelijk dat automobilisten rekening moeten houden met fietsers maar je kan van een fietser ook wel verwachten dat hij of zij enigszins capabel is in het omgaan met het voertuig.

Stel je nou eens voor dat onze lieve Donnie plots naar links uitweek, vol op een kinderwagen klapte waardoor die baby dood gaat? Het hele punt in dit gebeuren is dat Donnie fout zat en het is sneu dat dat gelijk afgestraft wordt op zo'n manier. Het afschuiven op de automobilist omdat die iets te hard reed is gewoon triest in mijn ogen. Hij reed maximaal net zo snel als de brandweer auto en die kunnen perfect situaties inschatten of het veilig is om zo'n snelheid te rijden.

Dus ja het was niet onverantwoord om net zo hard als die brandweer auto te rijden, t mag niet maar het is niet roekeloos waaraan dood door schuld te koppelen is. Het is niets meer dan een noodlottig ongeval waarbij nu die Bulgaar als zondebok wordt gekozen.

Een stomdronken bestuurder heeft ook geen slechte bedoelingen met andere weggebruikers, maar zijn gedrag is in mijn ogen wel crimineel en levensgevaarlijk. Net zoals spelen met je telefoon of te snel rijden vlakbij fietsers dat ook is. Dan moet je ook zwaar gestraft worden als er dodelijke slachtoffers zijn.

Als je onder invloed ongelukken/ongevallen/oid veroorzaakt gaat je verweer dat het niet je bedoeling was niet op, dat wordt gewoon weggewimpeld: op het moment dat jij gaat drinken/gebruiken, weet je dat je de controle over jezelf kwijt kan raken, en dat er in extreme gevallen ongelukken kunnen gebeuren. Valt dan gewoon onder voorwaardelijk opzet.

Als je onder invloed ongelukken/ongevallen/oid veroorzaakt gaat je verweer dat het niet je bedoeling was niet op, dat wordt gewoon weggewimpeld: op het moment dat jij gaat drinken/gebruiken, weet je dat je de controle over jezelf kwijt kan raken, en dat er in extreme gevallen ongelukken kunnen gebeuren. Valt dan gewoon onder voorwaardelijk opzet.

Klopt. Dit wordt omschreven door het begrip: "actio libera in causa", met andere woorden: zich vrijwillig (en dus bewust) in die toestand brengen.

Stel je nou eens voor dat onze lieve Donnie plots naar links uitweek, vol op een kinderwagen klapte waardoor die baby dood gaat? Het hele punt in dit gebeuren is dat Donnie fout zat en het is sneu dat dat gelijk afgestraft wordt op zo'n manier. Het afschuiven op de automobilist omdat die iets te hard reed is gewoon triest in mijn ogen. Hij reed maximaal net zo snel als de brandweer auto en die kunnen perfect situaties inschatten of het veilig is om zo'n snelheid te rijden.

Wil je gewoon niet snappen dat als je 10-20 km te hard rijd dit het verschil kan maken tussen aanrijding en geen aanrijding?
Bovendien is discussie niet nodig wie er fout is door de wet die bepaald dat kwetsbare weggebruikers normaliter nooit schuldig kunnen zijn aan het veroorzaken van een ongeval. Kinderen onder 14 jaar zijn bovendien nog eens extra beschermd.

Verder vind ik het bijzonder schattig dat je later als je groot bent tandarts wil gaan worden. Chapeau!
Wel goed luisteren op je stages he. En wees aardig tegen de tokkies die hun tandjes niet goed bijgehouden hebben. Laat je ons je rapport nog zien?

Wil je gewoon niet snappen dat als je 10-20 km te hard rijd dit het verschil kan maken tussen aanrijding en geen aanrijding?
Bovendien is discussie niet nodig wie er fout is door de wet die bepaald dat kwetsbare weggebruikers normaliter nooit schuldig kunnen zijn aan het veroorzaken van een ongeval. Kinderen onder 14 jaar zijn bovendien nog eens extra beschermd.

Verder vind ik het bijzonder schattig dat je later als je groot bent tandarts wil gaan worden. Chapeau!
Wel goed luisteren op je stages he. En wees aardig tegen de tokkies die hun tandjes niet goed bijgehouden hebben. Laat je ons je rapport nog zien?

Ja want je gaat iemand straffen omdat hij te hard reed wanneer iemand anders zich voor zijn auto wierp?

Hij is gewoon vlak voor die auto de weg op gevlogen, het enige verschil dat de snelheid uit had gemaakt was dat hij misschien nog niet op die plek geweest was.

Knap ben je als je zelfs met 30 km/h binnen 2 meter stil kan staan.

Heb je die foto van mijn facebook gehaald?

Laatst bewerkt:

Het heeft geen enkel nut om met iemand die zo kortzichtig is en geen enkele empathie kent in discussie te gaan. Daarnaast is hij zo overtuigd van zijn eigen feiten dat hij niet eens door heeft dat wat hij uitkraamt totaal nergens opslaat.

Het heeft geen enkel nut om met iemand die zo kortzichtig is en geen enkele empathie kent in discussie te gaan. Daarnaast is hij zo overtuigd van zijn eigen feiten dat hij niet eens door heeft dat wat hij uitkraamt totaal nergens opslaat.

Ja inderdaad want als een fietser voor je auto vliegt moet je gestraft worden :rolleyes:

Bewijzen daarvoor liggen gewoon op tafel. Ouders hadden hun kind gewoon fiets les moeten geven.

Terug
Naar boven