Fitness Seller

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

Niet perse toch ?

Een rechter kan je dat vast 'aanrekenen' maar er zullen ook rechters zijn die er geen rekening meehouden. Net als in andere zaken (veel geweld gebruikt ofzo) maar elke rechter kan het aanrekenen weer anders beoordelen.

Rechters gaan hun eigen gang, ik vermoed dat de straffen in NL best oke zijn alleen diegenen die ze moeten opleggen zijn 'ouderwetsch' of zitten nog met hun '60 mentaliteit en in deze asociale, harde tijd waarin we leven dus verouderd.

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 13:38 ----------

Alcohol blijft toch opspoorbaar ? Maar misschien beter ook als je iets 'bewust' hebt gedaan vind een rechter dat vaak erger dan dat je het laveloos deed.

Zou kunnen, ik dacht dat alcohol vrij snel door je lichaam werd afgebroken. In ieder geval wel een aantal biertjes binnen 12uur.

• Topic Starter Topic Starter
Lees wel dat het jochie of ouders zijn organen ter beschikking hebben gegeven en zodoende een aantal kinderen heeft kunnen helpen.

Fenomeen van de afgelopen jaren dat meerijden met hulpdiensten als ambulance en brandweer, gaan we nog vaker van horen.

ASSEN - De ambulances van UMCG gaan met ingebouwde camera's bumperhufters aanpakken die in Drenthe en Friesland tijdens spoedritten in het kielzog van ziekenauto's rijden. Dat leidt geregeld tot gevaarlijke situaties voor pati?nten en overige weggebruikers. De beelden worden doorgespeeld naar de politie.

Lees wel dat het jochie of ouders zijn organen ter beschikking hebben gegeven en zodoende een aantal kinderen heeft kunnen helpen.

Fenomeen van de afgelopen jaren dat meerijden met hulpdiensten als ambulance en brandweer, gaan we nog vaker van horen.

Ik heb nog filmpjes dat we achter een brandweer auto aan reden :trollface:

Nog nooit zo snel door een file heen gekomen :roflol:

Binnen de bebouwde kom lieten we hem gewoon verder rijden, meer dan kans op blikschade riskeer ik liever niet.

Celstraf in deze zaken vind ik niet altijd nodig, maar waarom zulke mensen bijna altijd na een aantal jaar weer de weg op mogen is mij onduidelijk. Als je hebt aangetoond dat je niet over een rijbewijs kan beschikken, hoef je de weg niet meer op.

Als hij nog eens slachtoffers maakt in zijn auto is het te hopen dat het degene is die er verantwoordelijk voor is. De rechter dus.

Zo is het dus gegaan [Link niet meer beschikbaar]

Automobilist keek niet uit en rijdt hem over. Automobilist vraagt vervolgens hoe het gaat aan de arme jongen, hij beweegt een beetje en de automobilist rijdt snel weg. :(

Case closed.

Alsof hij dat bewust deed, t is zo moeilijk je in te leven in zijn situatie.

Hij heeft zich daarna wel vrijwillig gemeld en t had geen verschil uitgemaakt wanneer hij wel was blijven wachten.

Kijkend naar de reactie van zijn familie snap ik wel dat mensen door rijden, je zou maar dood geslagen worden omdat zo'n kind opeens voor je auto vliegt

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 12:24 ----------

Het is algemeen bekend dat een rechter objectiever is dan een jury.

Maar goed, desondanks zou ik een combinatie van beide wel zien zitten omdat je dan een breder perspectief op de zaak krijgt waardoor een rechter beter kan beoordelen.

Overigens heb ik zelf genoeg ervaring met het falen van het rechtssysteem in Nederland, desondanks heb ik liever een rechter dan een jury.

Sterk punt, dat soort volk executeert je waarschijnlijk op de spot.

Al met al denk ik dat de jongeman niet te hard reed (hij zei zelf 50-55). Wat hem wel te verwijten valt is dat hij doorgereden is. Je hoort gewoon te stoppen en ambu te bellen en evt ehbo verlenen.

De kans op een aanrijding is altijd aanwezig ook als je je aan de max snelheid houdt. Als er dan toch doden vallen (zonder verwijtbare schuld) is het een beetje absurd om hier jaren cel voor te eisen.

Ik weet niet waar je dit haalt maar zo is het in realiteit zeker niet. Een jury moet heel goed naar de bewijzen kijken en onderling overleggen. Ik heb meer vertrouwen in een jury dan een wereldvreemde rechter die geen voeling meer heeft met de realiteit. Misschien is het de natuurlijke houding van mensen om meer vertrouwen te hebben in één autoritair figuur en omdat die het als beroep doet, maar dit zegt weinig. Goed luisteren naar alle getuigen en bewijzen is het belangrijkste.

Vaak zijn aanklagers en rechters ook nog eens corrupt omdat ze bij het (corrupte) systeem horen.

Waarom zouden rechters minder voeling hebben met de realiteit? Ze worden er namelijk dagelijks mee geconfronteerd.

En vaak corrupt... Please.

Hoe kom je erbij dat hij niet te hard reed? Omdat hij dat zelf zegt? Lijkt me nogal logisch he. 15 snelheidsovertredingen in een half jaar laat gewoon zien dat hij letterlijk altijd te hard reed. Ook na het ongeval heeft hij weer meerdere snelheidsovertredingen begaan.

Zie de spoiler ;)

Maar komt inderdaad in mindere mate voor als in andere landen.

Carla Eradus
President van de rechtbank te Amsterdam. Als president van het Hof te Leeuwarden door 14 raadsheren beschuldigd van nepotisme (februari 2002). Desalniettemin benoemd te Amsterdam. Enige rechter die ooit door de Hoge Raad op de vingers is getikt wegens het ‘nodeloos toebrengen van leed aan een procespartij’ (1991). HP/de Tijd heeft twee artikelen aan de kwestie geweid waarvan een cover. Elke reactie uit Den Haag bleef uit.
[Link niet meer beschikbaar]

Frits Bakker
President van de rechtbank te Den Haag. Met deze prestigieuze functie beloond voor corruptie als president te Haarlem waar hij in de Chipshol-procedures een ‘staatsvijandig’ college verving en daar vervolgens over loog. De zaak is deels in the open gekomen via De Pers.

D. P. Ruitinga
Vice-president rechtbank Haarlem. Nam het voorzitterschap op zich van het nieuwe ‘staatsvriendelijke’ college dat door Bakker werd geformeerd om de Staat ter wille te zijn in de Chipshol-procedures.

Michiel Severein
Rechter bij de rechtbank in Leeuwarden. Werd direct na de moord op Marianne Vaatstra in 1990 door Harm Brouwer als diens tijdelijk opvolger als HoVJ Leeuwarden naar voren geschoven. Zorgde voor cruciale cover up in deze moordzaak en loog tegen media. Hielp moordenaars te ontsnappen.

Henk-Jan Boukema
Raadsheer bij het Amsterdamse gerechtshof. Werd in allerijl in deze functie ‘weggezet’ nadat hij als landsadvocaat voor de criminele rechter Hans Westenberg vijf jaar lang had lopen liegen, bedriegen, manipuleren en declareren.

Jan Wolter Wabeke
Raadsheer bij het Haagse hof. Pedofiel en kinderverkrachter. Frustreerde als OvJ in de pedo-paradijzen Dordrecht en Breda vele aangiftes en onderzoeken wegens kindermisbruik. Levensgevaarlijke crimineel. Heeft kindermisbruik zelf toegegeven.

K. Puite
Vice-president van de rechtbank in Dordrecht. Ingezet als rechter in de zaak van het OM tegen Micha Kat. Verbood op onwettige gronden dat er opnames werden gemaakt van het verhoor van SP-kamerlid Jan de Wit. Heeft zich niet verschoond ondanks onmogelijkheid in deze zaak onpartijdig recht te spreken.

Bernadette Edelhauser
Rechter te Dordrecht. Manipuleerde als OvJ te Rotterdam het dossier van de Schiedammer Parkmoord als gevolg waarvan een onschuldige vier jaar zat. Wordt thans ingezet in pedo-zaken, met name om getuigen te intimideren.

Eltjo Rentema
Vice-president rechtbank Dordrecht. Liet een bevriende vastgoed-ondernemer een cruciale zaak winnen tegen de wet. Stond op het punt te worden opgeknoopt, maar werd na een enorme rel opeens van ‘alle blaam gezuiverd’ na een ‘onderzoek’ van een speciale en ‘geheel onafhankelijke’ commissie.

J. H. W. Rullmann
Coordinerend vice-president van de rechtbank te Den Bosch. Veegde in een Demmink-gerelateerde smaadzaak aangespannen door de als kindermisbruiker ontmaskerde deken van Weert met een enkele armbeweging al het bewijs van tafel.

Ulco van der Pol
Raadheer-plaatsvervanger te Den Haag, rechter-plaatsvervanger te Amsterdam, Rotterdam, Alkmaar en Utrecht. Heeft als secretaris van de Perspijs Jacques van Veen die wordt gefinancierd door Justitie een hopeloze en corrumperende belangenverstrengeling. Wees als raadsheer een cruciaal arrest in de Demmink-related Baybasin-rechtsgang waarmee vervolging van de pedofiel Demmink –die dus de genoemde persprijs betaalt- onmogelijk werd.

W. A. M. Van Schendel
Raadsheer bij de Hoge Raad. Komt op de ‘Zembla-lijst’ van Sinan Can voor als vriend van Joris Demmink. Schreef mede het arrest waarmee de veroordeling van Baybasin –op basis van vervalst bewijs- definitief werd en ook een cruciaal anti-Chipshol arrest.

Max 70? Er is volgens mij niet bepaald hoe hard hij reed, daar ligt juist het probleem. Dat een brandweerwagen 70 Km/uur rijdt betekent nog niet dat die Bulgaar daar achter reed met die snelheid. Hij reed op afstand. De kans bestaat dat hij net zo snel reed maar hij kan net zo goed de brandweerwagen genaderd zijn tijdens zijn rit waardoor zijn snelheid dus hoger lag.

Hoe dan ook is het roekeloos rijden van iemand met een historie van te hard rijden. Dat gaat een keer mis en dat dient dan ook zwaar bestraft te worden.

Ik heb nog filmpjes dat we achter een brandweer auto aan reden :trollface:

Nog nooit zo snel door een file heen gekomen :roflol:

Binnen de bebouwde kom lieten we hem gewoon verder rijden, meer dan kans op blikschade riskeer ik liever niet.

Had ik nog niet gezien, begrijp nu ook je belachelijke reacties. Je bent net zo'n idioot als die Bulgaar. Als je zo graag wil racen ga je maar het circuit op of knal je met je bak over de Nordschleife. Wel filmen, kunnen wij ook nog lachen als je daar je auto in puin rijdt.

Max 70? Er is volgens mij niet bepaald hoe hard hij reed, daar ligt juist het probleem. Dat een brandweerwagen 70 Km/uur rijdt betekent nog niet dat die Bulgaar daar achter reed met die snelheid. Hij reed op afstand. De kans bestaat dat hij net zo snel reed maar hij kan net zo goed de brandweerwagen genaderd zijn tijdens zijn rit waardoor zijn snelheid dus hoger lag.

Hoe dan ook is het roekeloos rijden van iemand met een historie van te hard rijden. Dat gaat een keer mis en dat dient dan ook zwaar bestraft te worden.

Roekeloos rijden?

Paar x te hard, een keer slingeren, doorgetrokken streep inhalen...

Niet echt roekeloos, heb vele malen erger gezien.

Overigens reed de auto volgens de politie op 5 meter afstand, knap ben je dan als je veel harder dan 70 rijd.

Zo blijkt maar weer hoe achterlijk de politie te werk gaat, hij reed zowel bumperklevend achter een brandweerauto wat gevaarlijk is en ook nog eens 30 km harder dan die brandweer auto wat ook gevaarlijk is.

Overigens rij ik wel vaker over een circuit heen, kan prima rijden. Vaak zat controle over auto verloren en weer terug gewonnen. Daarnaast kan ik prima inschattingen maken en zul je mij ook niet met hoge snelheid langs fietsers rijden. Rij vaak zat over de dijk met hoge snelheden, bij huizen danwel medeweggebruikers gaat het gas er af en rij ik er rustig met 60 (of minder) langs waarna bij lege stukken het gas er weer op gaat.

Achterlijk gedrag in het verkeer goed praten, het zegt wat over jou als persoon Jasper. Maar ja je bent er al aan gewend om met justitie in aanraking te komen, er zelfs trots op. Misschien ben je er straks ook nog trots op als je zelf iemand overhoop hebt gereden.

Achterlijk gedrag in het verkeer goed praten, het zegt wat over jou als persoon Jasper. Maar ja je bent er al aan gewend om met justitie in aanraking te komen, er zelfs trots op. Misschien ben je er straks ook nog trots op als je zelf iemand overhoop hebt gereden.

Trots omdat ik zo achterlijk was om een labiel wijf te geloven, vervolgens haar teveel zooi geven en wanneer ik achter haar leugens kwam alles terug eiste met als resultaat dat ze vals aangifte ging doen? :rolleyes:

Niet echt iets om trots op te zijn.

Neemt niet weg dat die familie precies zo reageert als de ouders van dit kind. Enige positieve hier aan is dat dat kind nu niet zal opgroeien als 1 van die achterlijke ouders :rolleyes:

Ik hoop dat die ouders ziek hard gestraft worden puur alleen om aan te geven dat recht in eigen handen nemen gewoon niet door de beugel kan. Snap eigenlijk niet dat ze niet ter plekken aangehouden zijn en overgebracht naar het politie bureau. Jammerlijk falen van de rechtsstaat in mijn ogen.

Misschien is dit een goed moment om de politie eens wat meer op fietsers te laten letten, in de paar maanden dat ik pizza bezorger was heb ik er ook vaak zat een paar bijna onder mijn wielen gehad omdat ze gewoon als kamikaze de weg over vliegen.

Die ouders zijn niet ziek genoeg gestraft toen hun kind werd weg genomen door een idiote Bulgaar die achter een brandweerwagen harder reed dan toegestaan?

Trots omdat ik zo achterlijk was om een labiel wijf te geloven, vervolgens haar teveel zooi geven en wanneer ik achter haar leugens kwam alles terug eiste met als resultaat dat ze vals aangifte ging doen? :rolleyes:

Niet echt iets om trots op te zijn.

Neemt niet weg dat die familie precies zo reageert als de ouders van dit kind. Enige positieve hier aan is dat dat kind nu niet zal opgroeien als 1 van die achterlijke ouders :rolleyes:

Ik hoop dat die ouders ziek hard gestraft worden puur alleen om aan te geven dat recht in eigen handen nemen gewoon niet door de beugel kan. Snap eigenlijk niet dat ze niet ter plekken aangehouden zijn en overgebracht naar het politie bureau. Jammerlijk falen van de rechtsstaat in mijn ogen.

Misschien is dit een goed moment om de politie eens wat meer op fietsers te laten letten, in de paar maanden dat ik pizza bezorger was heb ik er ook vaak zat een paar bijna onder mijn wielen gehad omdat ze gewoon als kamikaze de weg over vliegen.
Hou zou jij reageren als jou zoon/dochter overreden zou worden in dezelfde situatie? Al hoop ik niet dat het zover komt dat jij gaat voortplanten.

Terug
Naar boven