Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zondag staat de squat weer op het programma. Zal eens kijken of het er in zit. Wat je met bracing bedoelt of met core opspannen is mij helaas onbekend. Al heb ik dat laatste even opgezocht op het forum en dat doe ik voor mijn gevoel wel.


[Link niet meer beschikbaar]
 
Zondag staat de squat weer op het programma. Zal eens kijken of het er in zit. Wat je met bracing bedoelt of met core opspannen is mij helaas onbekend. Al heb ik dat laatste even opgezocht op het forum en dat doe ik voor mijn gevoel wel.
Hold up, negro! Ik bedoelde het juist andersom: juist nog niet maxen tot je bracing goed is.

Een 1RM is nu echt nog geen blessure waard. Bewaar risico's voor op een NK of zo.
 
Laatst bewerkt:
Oke dan zal ik mijn huidige schema hanteren en 3x5 doen met die 160 en een week later ophogen.

Ga zo eerst die 2 filmpjes eens bekijken.
 
Waarom doe je een 1RM als je niet powerlift? De vraag is relevant, omdat de tips die je nodig hebt verschillend zijn tussen het PL scenario en een algemeen trainings-scenario. Als je een mooie PL-techniek wilt hebben, dan is mijn suggestie als volgt:

Krijg je kramp? Suck it up, buttercup. Wat betreft je arch: gewoon oefenen. Blijf je hielen op de grond houden, duw jezelf veel verder in een arch. Werk veel meer aan je schouderbladen bij elkaar houden. Daar zal je dan mee moeten leren leven. Misschien dat je zoutbalans wat bekeken moet worden, als je ook in andere houdingen snel kramp krijgt. En ook wat betreft je techniek in het algemeen: ik zou meer filmpjes moeten zien om dit goed te beoordelen, maar op basis van deze twee vermoed ik dat je letterlijk elke rep net iets anders uitvoert. Als je goed wilt worden in een skill zal je die altijd juist moeten trainen. Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect. Elke rep van elke set moet identiek zijn. Een single is niet een willekeurige rep uit een serie. En een serie is een collectie perfecte singles.

Maar goed; dat advies is alleen relevant als je een strakke PL bench zoekt. Zoniet, dan gewoon doorgaan met trainen zoals je doet. Doe dan ook gewoon geen 1RM omdat dat niet relevant is voor je progressie, en focus je meer op bijvoorbeeld je 5RM. Nog steeds wel leren je schouderbladen samen te trekken, dat is hoe dan ook blessurepreventie. Train je je bovenrug wel genoeg, met name je rhomboids en traps?
Tja, waarom geen 1rm testen. Af en toe is het gewoon leuk om te kijken waar je staat. Al helemaal als je samen met een andere dbber aan het trainen bent. En over kramp, suck it up? Heb je ooit hevige kramp gehad? Dan kan je echt niet normaal op een bankje blijven liggen.. Over dat perfect practice makes perfect heb je gelijk. Af en toe wil ik nog wel eens reps rushen. Upper back wordt wel getrained, traps wat minder. Thanks voor de tips tho.
 
Tja, waarom geen 1rm testen. Af en toe is het gewoon leuk om te kijken waar je staat. Al helemaal als je samen met een andere dbber aan het trainen bent. En over kramp, suck it up? Heb je ooit hevige kramp gehad? Dan kan je echt niet normaal op een bankje blijven liggen.. Over dat perfect practice makes perfect heb je gelijk. Af en toe wil ik nog wel eens reps rushen. Upper back wordt wel getrained, traps wat minder. Thanks voor de tips tho.
Gewoon je heup wat rekken, het went vanzelf
 
Tja, waarom geen 1rm testen. Af en toe is het gewoon leuk om te kijken waar je staat. Al helemaal als je samen met een andere dbber aan het trainen bent. En over kramp, suck it up? Heb je ooit hevige kramp gehad? Dan kan je echt niet normaal op een bankje blijven liggen.. Over dat perfect practice makes perfect heb je gelijk. Af en toe wil ik nog wel eens reps rushen. Upper back wordt wel getrained, traps wat minder. Thanks voor de tips tho.
Dat een 1RM voor iedereen soms leuk is, is een feit. Maar uit je eerste bericht maakte ik op dat je een strakke PL vorm wilt. En dat is gewoon niet nodig als je geen wedstrijden doet. Elke skill vereist veel tijd en energie om goed in te worden, en dat is een investering in tijd die voor een PLer effectief is. Maar voor jou dus niet echt. Met die tijd en energie kan je nuttiger dingen doen in de gym. Ook hier geldt de 80:20 regel, dus zorg dat je techniek met weinig investering aan tijd en energie goed genoeg is, en verspil geen moeite aan het perfect maken als dat voor jouw doelen niet relevant is.

Vergat de kramp te addresseren. Ja, weet hoe het is. Ik ben degene die bij alles lichamelijk ofwel bananen danwel kaliumzout bij zich moet hebben. Heb zelfs kaliumzout op kantoor staan omdat daar ook de kramp er vaak inschiet. :( En ja, toen ik in de vorige eeuw een betere techiek heb aangeleerd (omdat ik wedstrijden deed) heb ik daar minstens 6 maanden elke training, elke set, last van gehad. Maar dat was de moeite waard omdat wedstrijden doen mijn doel was. Was het dat niet, had ik het nooit gedaan. Dan maar 10 kg minder maxen en nooit kramp.
 
Dat een 1RM voor iedereen soms leuk is, is een feit. Maar uit je eerste bericht maakte ik op dat je een strakke PL vorm wilt. En dat is gewoon niet nodig als je geen wedstrijden doet. Elke skill vereist veel tijd en energie om goed in te worden, en dat is een investering in tijd die voor een PLer effectief is. Maar voor jou dus niet echt. Met die tijd en energie kan je nuttiger dingen doen in de gym. Ook hier geldt de 80:20 regel, dus zorg dat je techniek met weinig investering aan tijd en energie goed genoeg is, en verspil geen moeite aan het perfect maken als dat voor jouw doelen niet relevant is.

Vergat de kramp te addresseren. Ja, weet hoe het is. Ik ben degene die bij alles lichamelijk ofwel bananen danwel kaliumzout bij zich moet hebben. Heb zelfs kaliumzout op kantoor staan omdat daar ook de kramp er vaak inschiet. :( En ja, toen ik in de vorige eeuw een betere techiek heb aangeleerd (omdat ik wedstrijden deed) heb ik daar minstens 6 maanden elke training, elke set, last van gehad. Maar dat was de moeite waard omdat wedstrijden doen mijn doel was. Was het dat niet, had ik het nooit gedaan. Dan maar 10 kg minder maxen en nooit kramp.
Ook al doe ik aan bodybuilding, je wilt toch altijd zo'n strakke form mogelijk hebben?
 
Ook al doe ik aan bodybuilding, je wilt toch altijd zo'n strakke form mogelijk hebben?
Ach, vergelijk het eens met hardlopen. Dat jij HIIT doet betekent dat je moet kunnen rennen zonder jezelf te blesseren. Als je alleen t.b.v. HIIT als een echte sprinter de afstand van al je individuele passen op de 100 m ging meten en analyseren, kijken hoe hoog je knielift is, of je je torso de eerste passen schuin genoeg houdt, etc., dan ben je allang niet meer fit for purpose bezig. Geneuzel in de marge waar je geen effectief nut uit haalt, maar wat wel een hoop van je tijd en aandacht kost.
 
Mooi man! Lekker dat je hem nog gehaalt hebt na een fail
 
M'm filmpje van het NK RAW gister. 325 kg squat, 195 kg bench en 342.5 kg deadlift, voor een 862.5 kg totaal en een eerste plaats in zowel de 120+ klasse als voor de hoogste wilks :)

Epische squat en deadlift! en zeker sterkste lifter van de dag is toch een mooie titel :bow2:
 
Ik heb zitten genieten van je lifts Chris !

Zelf ook gelift, PR op squat,bench,totaal en wilks: 195/150/252

Maat van me had zijn camera bij en had een coole edit in elkaar gezet. Weer eens wat anders.

 
Ik heb zitten genieten van je lifts Chris !

Zelf ook gelift, PR op squat,bench,totaal en wilks: 195/150/252

Maat van me had zijn camera bij en had een coole edit in elkaar gezet.

werkt niet


M'm filmpje van het NK RAW gister. 325 kg squat, 195 kg bench en 342.5 kg deadlift, voor een 862.5 kg totaal en een eerste plaats in zowel de 120+ klasse als voor de hoogste wilks :)


Heb steeds tussen mn opwarmbeurten lopen kijken naar jou beurten, absurditeiten weer.
 
Back
Naar boven