MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Bezoekers in dit topic

Ik weet vrijwel zeker dat je deze gefaild had, als je spotter er niet aan had gezeten.
 
Ik weet vrijwel zeker dat je deze gefaild had, als je spotter er niet aan had gezeten.

Maar mijn spotter heeft helemaal niets aangeraakt. Ik had het nog nagevraagd. Vindt het ook op die video lijken alsof hij een beetje mee tilt met zijn vingers maar het is niet de eerste keer dat hij me spot tijdens een PR en ik vertrouw hem wel op zijn woord.

Edit: Verder had ik hem 1 maand geleden ook al bijna (zie andere video). Ben ik een kilo of twee zwaarder geworden qua gewicht door mijn bulk, en is ook mijn bankdruk training gewicht (for reps) sinds een aantal weken toegenomen van 100kg 4-5 reps, 110kg 2-3 reps.. naar 100kg 8-9 reps, en 110kg 4-5 reps. Lijkt me logisch dat mijn PR dan ook wel ietsjes vooruit is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Geen zorgen man, je bent best sterk en je zult de 130 wel pakken maar je spotter heeft gewoon meegeholpen. Zijn hand raakt de barbell aan en eens je begint te grinden cupt hij zijn vingers rond de barbell wat voor mij een duidelijke indicatie is dat hij ook kracht toevoegt. Al draagt hij maar 1 newton bij aan je lift, dat kan genoeg zijn om van een isometrische grind naar een bewegende rep te gaan.

Je moet hem niet op zijn woord geloven want hij weet niet hoe je moet spotten. Spotter blijft gewoon van de barbell zolang er opwaartse beweging is.

Nogmaals, bijna 130 op jouw gewicht is niet slecht. Train verstandig en je komt er wel mettertijd
 
Zonder enige arch ook! Verder denk ik ook wel dat hij een mini beetje helpt vanaf hij zijn vingers rond de bar cupt. Dan nog sterk hoor.
 
Het is imo duidelijk dat de spotter meehelpt, een vingertje kan soms al genoeg zijn om je door het dode punt heen te helpen, niettemin gewoon sterk hoor.
 
Je setup is nog steeds slecht.
 
Je weet ook dat je m moet pauzeren op een wedstrijd? Zeker als je dat nog nooit hebt gedaan kun je hier zo nog 5 à 7,5 kilo af halen waarschijnlijk
 
Het is vooral bizar dat hij mensen coacht tegen betaling. Zijn techniek is slecht op alle grote lifts en die gratis split (verkrijgbaar op zijn website) is enormous slecht. Schandalig dat hij aan coaching doet.

hahahaha

Als ik de gemiddelde bevolking in mijn basic fit bekijk vind ik het niet bizar dat iemand met poeptechniek kan coachen. De PT's daar zijn echt cringy, maar ze hebben wel abs.

ik niet :(
 
Laatst bewerkt:
Nja laten we niet allemaal gaan haten, die jongen post dat hier om er van te leren neem ik aan.

Beter archen, pauzeren en je spotter er van af laten blijven.

Verder gewoon best wel sterk voor dat bw
 
Ik heb in het verleden mijn schouder zo verneukt dat hij nu nog soms van zijn plek schiet. En ik denk dat het van verkeerd benchen komt. Dit is sowieso een krachtige lift maar ik zou evengoed wat aan je techniek gaan doen. Dan bench je misschien wel langer blessurevrij en ook meer.
En over dat coach zijn, mij maakt het allemaal niet zoveel uit maar leer nooit iemand zo te deadliften als je hier laatst postte. Dat was zelfs een beetje eng.
 
Gewoon sterk voor dat bw. Fouten maken in de gym mag, op het plankier niet. Lekker op techniek focussen en je haalt een mooi totaal in de -74.
 
Bedankt allemaal voor jullie comments!

Het is vooral bizar dat hij mensen coacht tegen betaling. Zijn techniek is slecht op alle grote lifts en die gratis split (verkrijgbaar op zijn website) is enormous slecht. Schandalig dat hij aan coaching doet.

Ik noem mezelf ook absoluut geen powerlifting coach. Heb op alle vlakken nog veel te leren, maar ik denk dat niemand ooit helemaal is uitgeleerd als het gaat om fitness. Verder kan ik prima anderen, met name beginners op weg helpen om hun fitness doelen te behalen en draait niet alles om de grote lifts. Mijn vorm kan inderdaad wat beter tijdens mijn PR, en geef ik ook toe dat mijn vorm op de Deadlift PR video's niet goed is volgens powerlifting standaarden. Maar dat is tot nu toe mijn persoonlijke voorkeur geweest om mezelf te pushen en werk ik er nog dagelijks aan om dat te verbeteren. Hoe ik zelf een 210kg deadlift uitvoer is puur en alleen voor mijzelf. Een beginner met een barbell en wat lichte gewichten de deadlift aanleren doe ik natuurlijk wel op de juiste manier, en met goede vorm.

Je weet ook dat je m moet pauzeren op een wedstrijd? Zeker als je dat nog nooit hebt gedaan kun je hier zo nog 5 à 7,5 kilo af halen waarschijnlijk

Ja dat begrijp ik helemaal dat dat zwaarder zal zijn. Ben momenteel nog niet van plan om een competitie aan te gaan en train ik eigenlijk een beetje als een "Powerbuilder", maar wanneer ik dat wel wil gaan doen zal ik inderdaad mijn PR's oefenen met een pause.

Ik heb in het verleden mijn schouder zo verneukt dat hij nu nog soms van zijn plek schiet. En ik denk dat het van verkeerd benchen komt. Dit is sowieso een krachtige lift maar ik zou evengoed wat aan je techniek gaan doen. Dan bench je misschien wel langer blessurevrij en ook meer.
En over dat coach zijn, mij maakt het allemaal niet zoveel uit maar leer nooit iemand zo te deadliften als je hier laatst postte. Dat was zelfs een beetje eng.

Ik zal inderdaad veel beter op de vorm letten als ik anderen de deadlift wil aanleren. Mijn PR was puur voor mezelf.

Over mijn techniek van de bench en de set up ervan begrijp ik nog niet helemaal wat er zo verkeerd is aan mijn manier van benchen. Zo lang ik het maar om hoog krijg toch? Ik hoor wel vaker dat je de schouders meer gespannen op het bankje moet houden voor een kortere beweging, voeten plat op de grond voor meer kracht. En velen die roepen dat ze perse een arch willen zien. Maar kan het ook zijn dat ieder lichaam anders is? Ik heb het vaker geprobeerd maar een arch lukt bij mij niet echt. Door een chronisch probleempje aan mijn stuit waar ik al 13 jaar mee rond loop ben ik best wel stijf geworden en niet zo flexibel.

Als jullie bijvoorbeeld naar de video hieronder kijken, wat kan er beter? Ik heb op deze manier de meeste kracht.

 
Sowieso je hoofd op de bank laten liggen, en pauzeren.
 
Gewoon sterk voor dat bw. Fouten maken in de gym mag, op het plankier niet. Lekker op techniek focussen en je haalt een mooi totaal in de -74.

Dankje. Ik ben momenteel al wat maandjes aan het bulken tot max 75kg. Mocht ik ooit willen competen zal ik graag mee willen doen in de -66 categorie. Vorig jaar zat ik een heel jaar lang op 8% bf te zweven tussen de 62kg en 64kg wat eigenlijk mijn default bodyweight is. Weet iemand hier toevallig het Nederlands record bench press (RAW) voor -66kg? Ik zag op internet 137.5kg maar misschien was dat equipped.

Sowieso je hoofd op de bank laten liggen, en pauzeren.

Thanks. Zal dat hoofd-op-bank eens uitproberen. Volgens mij gaat mijn hoofd uit automatisme naar voren.
 
Sowieso je hoofd op de bank laten liggen, en pauzeren.
Pauzeren lijkt me niet bepaald een must tijdens training. Zeker als je geen competitie doet
 
Ik noem mezelf ook absoluut geen powerlifting coach. Heb op alle vlakken nog veel te leren, maar ik denk dat niemand ooit helemaal is uitgeleerd als het gaat om fitness. Verder kan ik prima anderen, met name beginners op weg helpen om hun fitness doelen te behalen en draait niet alles om de grote lifts. Mijn vorm kan inderdaad wat beter tijdens mijn PR, en geef ik ook toe dat mijn vorm op de Deadlift PR video's niet goed is volgens powerlifting standaarden. Maar dat is tot nu toe mijn persoonlijke voorkeur geweest om mezelf te pushen en werk ik er nog dagelijks aan om dat te verbeteren. Hoe ik zelf een 210kg deadlift uitvoer is puur en alleen voor mijzelf. Een beginner met een barbell en wat lichte gewichten de deadlift aanleren doe ik natuurlijk wel op de juiste manier, en met goede vorm.

Ik heb het niet eens over powerliften. Ik heb het over een normale basis van techniek die blessures voorkomt. In dit geval op de grote drie. Die lijk jij niet te beheersen en dan kun je anderen daar natuurlijk ook niet in coachen.

Verder, wat vind je zelf van onderstaand schema? Dit staat namelijk op je website.

4 Days of Gains - Lean Mass & Strength Program 4 Day Split Day 1.
Chest (6) + Triceps (4)
1. Benchpress 3 sets of 6-8 (or 5 x 5)
2. Dumbbell (Incline) Chest Press 3 sets of 8-10
3. Dumbbell (Incline) Flyes 3 sets of 10-12
4. Dumbbell Flat Bench Pullover 3 sets of 10-12
5. Cable Flyes (High) 3 sets of 10-12
6. Cable Flyes (Low) 3 sets of 10-12
7. Skull Crusher 3 sets of 10-12
8. Triceps Dips 3 sets to failure
9. Triceps Pushdown (Straight Bar) 3 sets of 10-15
10. Triceps Pushdown (Rope) 3 sets of 10-15

Day 2. Back (6) + Biceps (2)
1. Wide Grip Pull Ups 3 sets to failure
2. Deadlifts 5 x 5
3. Wide Grip Lat Pulldown 3 sets of 8-12
4. One-Arm Dumbbell Row (Each Side) 3 sets of 10-12
5. (Kneeling) Reverse Cable Crossover (High to Low) 3 sets of 10-12
6. Seated Cable Rows 3 sets of 10-12
7. Dumbbell Bicep Curl 3 sets of 8-10
8. Dumbbell Hammer Curl 3 sets of 8-10

Day 3. Shoulder (8) + Arms (4) + Core/Abs (3)
1. Standing Overhead Press 3 sets of 8-12
2. Dumbbell Side Lateral Raise 3 sets of 12 (or 3 x 12 x 3 drop sets)
3. One-Arm Incline Lateral Raise (Each Side) 3 sets of 10-12
4. One-Arm Dumbbell Front Raise (Each Side) 3 sets of 10-12
5. Dumbbell Delt Clock and/or Plate Raise 3 sets of 10-12
6. Standing Cable Reverse Fly (Horizontal) 3 sets of 10-12
7. Single-Arm Rear Delt Cable Fly (Each Side) No Handles 3 sets of 10-12
8. Rear Delt Rope Pull (Pull to Eye-level) 3 sets of 10-12
9. Skull Crusher 3 sets of 10-12 11. Triceps Pushdown (Straight Bar) 3 sets of 10-15
10. Barbell Bicep Curl 3 sets of 8-10
12. Dumbbell Hammer Curl 3 sets of 8-10
13. Ab Wheel / Barbell Roll Out 3 sets of 15
14. Ab Crunches / Bicycle Crunches / Reverse Crunches 3 sets of 20-30
15. Planking (Optional) 3 sets of holding for 30 or 60 sec.

Day 4) Legday (7)
1. Squats 3 sets of 6-8 (or 5 x 5)
2. Leg Press 3 sets of 10-12
3. Single-Leg Press (Each Side) 3 sets of 10-12
3. Dumbbell Lunges 3 sets of 10 steps back & forth
4. Leg Extension (Quads) 3 sets of 10-15
5. Hamstrings Extension 3 sets of 10-15
6. Seated Calf Raise (Leg Press Machine) 3 sets of 30-50

Day 5) Rest Day (Optional)

Day 6) Continuously Repeat the Cycle (Day 1 - 4) It is advised to follow the 4-day split in the exact order as stated above. This is to ensure that you give the specific muscle groups sufficient rest to recover so they can function optimally again for a new session.
 
Wat gaan je trainees zeggen als ze 90 euro per maand betalen voor jouw expertise en ze zien dat je hier op een gratisch forum om techniektips komt vissen? Niet dat ik je ondernemerschap wil bevitten. Mooie website en goed Engels. Rotschema wel.
 
Back
Naar boven