XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Bezoekers in dit topic

De bench is niet geweldig, maar daar kan ik nog enigszins mee leven. Er valt aardig wat op aan te merken, dat voor de meeste mensen wel tot blessures kan leiden. Als hij niet zelf zou coachen zou ik niet eens zo negatief zijn.
Zijn DL ... echt, erbarmelijk is niet overdreven vind ik.
Ik heb slechts 1 filmpje gezien dat beperkt mijn blik natuurlijk. Heb het hele gebeuren rondom coaching ook niet gevolgd. Is er een deadlift filmpje ook?
Als je zelf super genen hebt moet je inzien dat de meeste andere mensen die hoogstwaarschijnlijk niet hebben. Zeker degenen die met aardig wat extra kilo's rondlopen, erg moeilijk kracht gains maken of spiermassa winnen ... en dus vaak een coach zoeken om hun doelen te behalen.
Ben ik mee eens. Een goed paard is nog geen goed ruiter. Als je progressie maakt door alleen te kijken naar gewicht maak je een andere ontwikkeling dan iemand die zich op alle vlakken moet ontwikkelen en voor elke KG moet knokken. Dit laatste gaat ons allemaal overkomen, vroeg of laat.
 
die bench vind ik wel meevallen maar dat schema slaat echt nergens op
 
Ik heb slechts 1 filmpje gezien dat beperkt mijn blik natuurlijk. Heb het hele gebeuren rondom coaching ook niet gevolgd. Is er een deadlift filmpje ook?

Ben ik mee eens. Een goed paard is nog geen goed ruiter. Als je progressie maakt door alleen te kijken naar gewicht maak je een andere ontwikkeling dan iemand die zich op alle vlakken moet ontwikkelen en voor elke KG moet knokken. Dit laatste gaat ons allemaal overkomen, vroeg of laat.
Ergens in het "race naar 200kg DL" topic staat er een filmpje denk ik.
In het kort: Brian Shaw is gekrompen tot een 1m70, 70kg ventje en heeft nog steeds dezelfde stance en set-up bij het DLen.
 
Het gaat mij totaal niet over het feit dat je er geld voor vraagt of niet.
Het gaat er om dat je gaat coachen terwijl je duidelijk geen idee hebt van wat goeie techniek is en waarom er verschillen zijn in techniek voor verschillende doelgroepen. Dat is gewoon erg duidelijk te zien aan de manier waarop je zelf lift.
En nogmaals: Pren zijn stats t.o.v. de jouwe doen gewoon 0,0 ter zaken als het gaat over kennis van training en het zien van techniekfouten.
Dat JIJ heel makkelijk gains maakt staat volgens mij je coaching enkel in de weg.
Dat JIJ met (net te letterlijk of persoonlijk nemen) achterlijke techniek sterke lifts neerzet, wil niet zeggen dat eender welke andere persoon daar mee gediend is.
Uit je antwoorden die je regelmatig geeft leidt ik af dat je niet eens goed ziet wat er zo slecht is aan je techniek. Hoe ga je dat dan bij een ander zien?

Ik kan inderdaad nog wat verbeteren als het gaat om de grote drie lifts. Inmiddels weet ik wel hoe ik op de juiste manier kan squatten, en deadliften.
Wellicht nog een aantal verbeter puntjes op de benchpress mits deze goed zijn toe te passen icm mijn medische beperking (ik kan bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk archen). Ik heb ook een aantal operaties gehad waar ik niet verder op in zal gaan.

Verder bestaat fitness uit veel meer dan alleen squat, bench, en deadlift en vind ik niet dat je zomaar kunt oordelen omdat ik een van deze drie lifts niet perfect volgens competitie standaarden beheers. Het is niet alsof ik iedereen alleen maar een squat, bench of deadlift aan probeer te leren.

Dat jij DENKT dat ik heel makkelijk gains maak is jouw incorrecte assumptie. Ik herinner me nog het topic dat ik 8-9 jaar geleden op dit forum geopend heb waarin ik progressie foto's postte, en door 10-20 forumleden de grond in gelachen werd om mijn zielige progressie toentertijd. Ik begon met trainen op 47kg lichaamsgewicht, ben verder nog steeds volledig naturel en volgens mij echt NIET blessed met goede genen als het gaat om het maken van gains. Het is meer mijn persistence en een stukje meer levenservaring tegenwoordig waarmee ik mijn gains maak. Ik werk er dan ook dag in, en dag uit super hard voor.

"Goede genen" moet wel het meest belachelijke zijn wat ik tegenwoordig blijf horen van mensen die mij denken te kennen. Vroeger werd ik altijd een botje genoemd, en zelfs na 3-4 jaar lang hard trainen vroegen mensen zich nog af of ik wel trainde. Nu ik eindelijk tevreden ben met de gehele progressie die ik in de afgelopen jaren geboekt heb krijg ik steeds vaker te horen dat ik echt goede genen heb, of misschien wel een kuurtje heb genomen.
 
Jongens, graag terug naar de orde van de dag -> FILMPJES.

Laat het nu maar gewoon rusten of ga lekker verder in pm.
 
Wat een rel hier. Beoordeel gewoon zijn filmpje en laat de prive van anderen gerust... of ben je zo jaloers dan? Als mensen ervoor willen betalen is dat hun probleem
 
giphy.gif
 
Sterke bench :thumbs: Mijn eigen gains smelten weg van het zuur van mijn persoonlijkheid :emo:
 
Ergens in het "race naar 200kg DL" topic staat er een filmpje denk ik.
In het kort: Brian Shaw is gekrompen tot een 1m70, 70kg ventje en heeft nog steeds dezelfde stance en set-up bij het DLen.
Men noemde dat vroeger idd strongman deadlifts op dbb. G-men, Frenkpie, Snoob etc. allemaal deden ze het. Ik zie overigens wel bijna 3x BW deadlifts en 2.5 DL op reps. Als inspirasn de tips die hij hier en kennelijk ook in een ander topic gekregen heeft weet toe te passen zal hij wat KG moeten inleveren, maar dat is meestal zo voordat het iets oplevert. 1 punt wat ik voorbij zag komen; halve squats maken is een bloody shame voor een coach. Maar dat weet je inmiddels.
 
Dit lijkt mij nu juist wat je wil als forum, dat er enige discussie ontstaat. Dit topic is ook mede bedoeld voor kritiek op lifts, liefst opbouwend. En anderen kunnen er ook van leren. Bestraf het op de man af spelen eventueel maar ik zou het verder gewoon laten gaan. Je gaat het anders afleggen tegen social media (gebeurt al).
Dit soort discussies werden vroegah elke dag gevoerd hier, ook in dit topic.
 
Langs 1 kant wel een geruststelling dat je er zelf toch ook hard voor hebt moeten werken.
 
Men noemde dat vroeger idd strongman deadlifts op dbb. G-men, Frenkpie, Snoob etc. allemaal deden ze het. Ik zie overigens wel bijna 3x BW deadlifts en 2.5 DL op reps.
Ja, zijn DL is op zich erg sterk. Geen discussie
Maar een strongman techniek wordt door strongman gedaan en daar is een reden voor.
 
Dit soort discussies werden vroegah elke dag gevoerd hier, ook in dit topic.
Geweldige tijd. Iemand op zijn flikker geven omdat hij vol trots een 1RM MP had gepost en dan afbranden omdat het geen MP was maar een OH/Push Press of welke press dan ook. :roflol:

:o
 
Wat een rel hier. Beoordeel gewoon zijn filmpje en laat de prive van anderen gerust... of ben je zo jaloers dan? Als mensen ervoor willen betalen is dat hun probleem
We zijn begonnen met zijn filmpje te beoordelen.
Conclusie was: nog veel werk aan die techniek.
Tot er iemand ontdekte dat er zelf coaching wordt gegeven door iemand met zulke techniek... dan kan je dit verwachten.

Op zich hoop ik maar op 1 uitkomst: Dat hij er wat van leert en het zijn coaching ten goede komt. Dan hebben die betalende klanten er ook nog wat aan. :)
 
Men noemde dat vroeger idd strongman deadlifts op dbb. G-men, Frenkpie, Snoob etc. allemaal deden ze het. Ik zie overigens wel bijna 3x BW deadlifts en 2.5 DL op reps. Als inspirasn de tips die hij hier en kennelijk ook in een ander topic gekregen heeft weet toe te passen zal hij wat KG moeten inleveren, maar dat is meestal zo voordat het iets oplevert. 1 punt wat ik voorbij zag komen; halve squats maken is een bloody shame voor een coach. Maar dat weet je inmiddels.

Betere squat videos zullen nog voorbij komen :emo:
Ik merk inmiddels dat ik met low bar dieper kan gaan dus daar lag het probleem.
 
Betere squat videos zullen nog voorbij komen :emo:
Ik merk inmiddels dat ik met low bar dieper kan gaan dus daar lag het probleem.
Goed man. En de kritieken die worden gegeven zijn met goede bedoelingen, als je deze weet te doorstaan en blijft komen dan blijkt dat iedereen toch maar een klein hartje heeft. :lifter: Een ieder die hier komt en wat post krijgt in beginsel respect voor het posten om vervolgens zonder aanzien des persoons kritisch te worden beoordeeld.
 
inspirasn, als we het over setup hebben dan gaat het niet alleen om de arch. Je hoeft ook niet te archen. Zeker niet met je onderrug. Het gaat om het creëeren van een stabiele, veilige basis. Dat houdt in het samentrekken van de schouderbladen, het stevig neerzetten van de voeten, aanspannen van glutes & quads, bracen en daarna pas unracken. Bij een 1RM poging dan in ieder geval.

Zeker het bracen is belangrijk wanneer je richting max lifts gaat.

Met goede techniek zal je uiteindelijk zwaarder en veiliger kunnen liften.
 
Even wat anders, als het te off topic is mag het verwijderd worden. Ik ben op zoek naar een gym waar ik een keer kan komen trainen om het een en ander aan techniek en schema te verbeteren. Ik las iets over Fox gym, is dat een goede gym voor een kort seminar. Of kent iemand een goede trainer die wat puntjes op de i kan zetten. Ik heb geen ambities om een wedstrijd te doen maar het is wel een uit de hand lopende hobby. En hier min mijn omgeving zijn er geen hardcore gyms. En ik merk dat de ''tips'' die ik tegenwoordig krijg steeds meer onzin zijn.
 
Heb je je lifts hier al eens gepost voor een form-check?
 
Back
Naar boven