MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Bezoekers in dit topic

Hoe vaak per week squat je? Frequentie is bij mij dé belangrijkste factor ben ik na 2 jaar klooien achter (na coaching van Tymboo). Ik squat minimaal 3x per week. Toen ik nog 1-2x per week squats deed liep ik snel vast na de noob gains. En als ik vanaf nu weer minder dan 3x hanteer stopt de progressie.

Nog specifieke % (high/low/medium) bijvoorbeeld of dat niet?
 
Nog specifieke % (high/low/medium) bijvoorbeeld of dat niet?

Hoe je dat vorm geeft kun je zelf bepalen. Op low kun je speed reps doen, maar ook sets van 8-12. High kun je lineair 5x3 doen, of een RPE based principe of inderdaad een % based schema.

En hoe kijken jullie daartegenaan wb deadliften?

Als ik 3x per week deadlift, dan lijkt mijn squat helemaal nergens meer naar. Voor deadlift zou ik 1 zware dag inlassen. En de andere dagen variaties die minder belastend zijn.

Maar deadlift is veruit mijn slechtste lift, dus eigenlijk moet ik mijn mond houden.
 
4*5*150 DL + 1*8*150 alles beltless behalve set 2+3

Comments en tips zijn welkom :)
 
Gisteren 240 en 250kg deadlift gedaan, goed voor een +15 en +25kg PR.
250 Was wel de lelijkste en langste strainer van mn leven :o

 
Die liftoff leek echt super easy en dan zo’n grind pff. Netjes wel!
 
Je squat behoorlijk op de bal van je voet, doe je dit opzettelijk?
 
nee? is me nooit opgevallen eigenlijk? is dat slecht? :P
 
niet flexibel genoeg om gewicht op je hielen te houden, had ik vroeger ook.. Oly schoenen lossen dat op
 
Je zwaartepunt verplaats je naar voren, daardoor krijg je ook moeite om de bar op je delts te houden. Je bent sterker als je zwaartepunt direct in het midden van de voet ligt;).
 
heupen te hoog? Ik heb de indruk dat vorige week deadlift beter lukte op men oly schoenen ipv tennisschoenen.
mss zijn men hamstrings/glutes nog te zwak tov men quads, any ceus?
 
Heupen zeker niet te hoog. Bij sommige reps zie je dat je heupen eerst een klein beetje omhoog schieten voor dat de barbell de grond verlaat. Dat duidt er eerder op dat je heupen te laag zitten voor lift-off.
Op oly schoenen sta je veel stabieler. Tennisschoenen veren teveel denk ik.
Probeer eens op je sokken als je die oly schoenen niet bij hebt. ... misschien ook als je ze wel bij hebt. ;)
 
Heupen zeker niet te hoog. Bij sommige reps zie je dat je heupen eerst een klein beetje omhoog schieten voor dat de barbell de grond verlaat. Dat duidt er eerder op dat je heupen te laag zitten voor lift-off.
Op oly schoenen sta je veel stabieler. Tennisschoenen veren teveel denk ik.
Probeer eens op je sokken als je die oly schoenen niet bij hebt. ... misschien ook als je ze wel bij hebt. ;)
Heupen hoger en bar dichter bij schenen, gaat pak beter
 
Back
Naar boven