Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

goed bezig, dat lachje idd hehe zo van die heb ik toch maar mooi!

80kg Hang Clean + Push Press
-Ik weet dat me techniek niet 100% is, maar in me omgeving is er niks te vinden om Olympishe oefeningen te leren.
http://nl.youtube.com/watch?v=fn0w03J5RDk

140kg Squat
-Ben nog niet tevreden met de diepte en alles. Heb wat Squat RX filmpjes gekeken. Doe nu dus wat meer Wide Stance Squats om leniger te worden en meer heup mobiliteit er in te krijgen
http://nl.youtube.com/watch?v=4008eTu4rrk

me poten meten wel 66cm gisteravond :D

me poten meten wel 66cm gisteravond :D

Over de clean: waarom de hangclean laten zien? Doe dan een normale. Hang cleans zou ik pas als assistence voor de clean doen nadat je gesettled bent met de normale clean. Verder ziet je clean er uit als een reverse curl. Je wilt een volledige extensie hebben van je lichaam. De bar moet dan langs je lichaam gaan en je moet er dan onder duiken. Dat is het principe.

Squat: Begint goed, in de hole verlies je het helemaal. Rug schiet uit zijn positie en hersteld ook niet meer. Meer uit je heupen duwen, je wilt je rug te snel activeren.

Ik zou je "starting strength" aanraden, daar staat een uitgebreide uitleg over de powerclean.

Er zijn genoeg boeken en internetartikelelen over olympische oefeningen te vinden. Dat is ook geen problemen. Een fatsoenlijke (power)clean kan jij je zelf wel leren zonder trainer, snatch wordt lastiger. Dat is mijn ervaring.

Artikelen en dvd's zijn leuk, maar een perfecte vorm leer je toch via iemand die je kan wijzen op de fouten. Heb vaak genoeg het idee alles volgens de stappen te doen zoals omschreven en blijkt na het tonen van me uitvoering aan iemand dat het toch niet helemaal geweldig is.

Reden dag ik Hang Clean doe is omdat ik daar veel hoger mee kom qua gewicht en daadwerkelijke hoogte. Met Cleans heb ik moeite boven de 75kg.

Maar thanks voor de tips. Ga er mee aan de slag.

Er zijn genoeg boeken en internetartikelelen over olympische oefeningen te vinden. Dat is ook geen problemen. Een fatsoenlijke (power)clean kan jij je zelf wel leren zonder trainer, snatch wordt lastiger. Dat is mijn ervaring.
Klop, maar ik weet niet hoeverre Falstyr ambitie heeft in olympisch gewichtheffen, misschien is powerclean en varianten genoeg voor hem.

Trouwens is starting strength wel lekker uitgebreid. Elke onderdeel wordt stap voor stap uitgelegd, en leert je hoe je de power clean moet coachen en hoe je fouten herkent. Ik ken niet veel internetartikels die er zo goed op ingaan.

Artikelen en dvd's zijn leuk, maar een perfecte vorm leer je toch via iemand die je kan wijzen op de fouten. Heb vaak genoeg het idee alles volgens de stappen te doen zoals omschreven en blijkt na het tonen van me uitvoering aan iemand dat het toch niet helemaal geweldig is.

Reden dag ik Hang Clean doe is omdat ik daar veel hoger mee kom qua gewicht en daadwerkelijke hoogte. Met Cleans heb ik moeite boven de 75kg.

Maar thanks voor de tips. Ga er mee aan de slag.

Wat een onzin. 'ik fullsquat maar 100kg daarom doe ik alleen pinsquats omdat ik dan zwaarder kan'.

wtf. Je hebt techniek issues, denk daar eerst eens aan voordat je zwaarder gaat. Want je vorm is k*t.

Klop, maar ik weet niet hoeverre Falstyr ambitie heeft in olympisch gewichtheffen, misschien is powerclean en varianten genoeg voor hem.

Trouwens is starting strength wel lekker uitgebreid. Elke onderdeel wordt stap voor stap uitgelegd, en leert je hoe je de power clean moet coachen en hoe je fouten herkent. Ik ken niet veel internetartikels die er zo goed op ingaan.

Maar dat erken ik toch ook? Ik bedoel juist dat hij niet met de 'ik kan geen olympische trainer vinden' smoes moet gooien terwijl hij alleen een fatsoenlijke powerclean wilt doen. Snap je?

Maar dat erken ik toch ook? Ik bedoel juist dat hij niet met de 'ik kan geen olympische trainer vinden' smoes moet gooien terwijl hij alleen een fatsoenlijke powerclean wilt doen. Snap je?
In dat geval ben ik akkoord.

trouwens even nagekeken, starting strength bevat 30 pagina's over de powerclean. Daar zou je toch al een deftige power clean mee moeten kunnen leren.

Kan moeilijk 80kg en zwaarder Push Press doen als ik het gewicht niet eens op me borst kan krijgen. En met een clean van 75kg...do the math.

Dat wil niet zeggen dat ik niet op gewone Cleans oefen tussen door.

Kan moeilijk 80kg en zwaarder Push Press doen als ik het gewicht niet eens op me borst kan krijgen. En met een clean van 75kg...do the math.

Dat wil niet zeggen dat ik niet op gewone Cleans oefen tussen door.
Wat je kan doen is de power clean opbouwen tot het zwaarste dat je kan, en dan gewoon verder gaan met hangclean.

Wat een onzin. 'ik fullsquat maar 100kg daarom doe ik alleen pinsquats omdat ik dan zwaarder kan'.

wtf. Je hebt techniek issues, denk daar eerst eens aan voordat je zwaarder gaat. Want je vorm is k*t.

Kan het wat vriendelijker? We zijn hier toch om elkaar te helpen, niet af te zeiken?

Ik ken 1 iemand die ook cleans doet. Wellicht dat hij me een handje kan helpen ;)

Hang cleans zijn prima om de triple ext. leren te gebruiken, imo...
En trouwens, power cleans zijn een variant op normale cleans dus als je vindt dat je eerst de 'basisoefening' moet leren voordat je varianten moet leren kan je dus het best eerst normaal leren squat cleanen. (ik vind overigens dat het geen reet uitmaakt en je leert het allemaal vanzelf wel zolang je het vaak blijft doen)

In zo'n kamertje trainen zou ik echt niet graag doen. Is dan toch op gelijkvloers?
Dat squatten buiten rek zonder spotter zou ik ook niet durven.

Powerclean zitten inderdaad redelijk wat fouten in. Je hangt niet genoeg over bar en op het einde hang je daardoor veel te veel naar achter. Je cleant helemaal met je rug en gebruikt je benen nauwelijks.

Waarom draai je je steunen trouwens niet om, hangen toch kleine vangers op voor als het moest het misgaan, eventjes was ik bang dat je met je barbell over het bankje ging vallen, waarom zo ver lopen, hoeft niet hoor, plaats zat toch ;)

Terug
Naar boven