XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ja. Bij een BoR sta je wat rechter en bij een Yates Row nog rechter + grip onderhands.
Bij een bent over row doe je ze zoals worf ze doet. Tenminste dat vindt pendlay. Of het het dan ook pendlay row moeten noemen, ik weet het niet. Maar er is toch ook niet zoiets als rippetoe bench press, tate squat, milos innerpec press?

Het is maar een naampje voor een iets andere uitvoering. Zolang je de bovenrug traint boeit het niet echt...of wel? Maar voor mij persoonlijk zit er duidelijk verschil in.

Pendlay Row sta je praktisch evenredig aan de grond
BoR sta je in een hoek van 20-30graden
Yates Row sta je rond de 60-70graden

Dan heb je nog tig variaties in gripbreedtes zoals met de bench. Elbows in - Elbows out, omgekeerde grip etc etc.

Dus zolang je de rug traint zoals je het nodig hebt voor je doel maakt het niet uit hoe je het noemt.

Ja, langs de andere kant, we hebben nu ook al de sanca grip en de sanca shrow.

Bij Westside Barbel verzinnen ze ook namen voor oefeningen die ze "verzinnen" puur omdat er geen oefening bestaat met een overdracht die zij zoeken. Vandaar de JTM Press als tricep oefening :P

Vergeet niet de Daster Deadlift.

Yates row vind ik overigens heel relaxed :)

Volgens de meesten zit het verschil tussen BOR en Pendlay row hem erin dat je bij pendlay row de bovenrug bolt aan het begin van de beweging en je schouderbladen helemaal naar elkaar toetrekt bovenaan.

Ik vind de belichting wel geslaagd ;)

Mja je ziet me er niet erg stabiel uit en je hergrijpt de bar tijdens je set?!

New filmpje vanuit beter aanzicht zou ik zeggen.

Gewoon BOR met lichte legdrive, nette rows.
Op het filmpje lijkt het alsof je onderrug bol is maar zal de kledij zijn.
Ik doe men rows trouwens ook altijd met deadstop.

Als je goed kijkt zie je bij m'n onderrug onder m'n trui een riem zitten, dat zal het zijn.

Die yoke...
Damn!
Kweenie of m'n ruggetje dat zou houden...
Sterk hoor! :thumb:

"Zo moeilijk is da toch nie" :D

snoob waar heb je die belt vandaan die je om heb met SQ? ziet er goed breed uit dat ding

wil niet lullig doen maar ik snap r geen zak van wat je zegt :D heb je dan twee soort riemen om? :D

Terug
Naar boven