MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Je hebt die rugbolling omdat je die bar zo van de vloer af rukt. Je denkt misschien dat je de lift zo extra explosief begint maar uiteindelijk ****t het alleen maar je vorm op.

Kijk dat is een goede tip daar heb ik wat aan, zal er op letten volgende keer als me top weer ga testen.

Jesaja know's best.

Wat een bolling zeg... Ga lekker 140-160kg liften op vorm..

Moeilijk te zien maar de bolling valt opzich nog wel mee. Het is in ieder geval beter dan je vorige filmpjes. Die ruk die je aan die stang geeft is niet zo handig.

Wat een bolling zeg... Ga lekker 140-160kg liften op vorm..

Pff, jij bent gewoon jaloers omdat je evenveel deadlift op het dubbele BW!

Moeilijk te zien maar de bolling valt opzich nog wel mee. Het is in ieder geval beter dan je vorige filmpjes. Die ruk die je aan die stang geeft is niet zo handig.

jaloers ? ja dat zou het vast zijn
of misschien is het wel omdat er al genoeg idioten rondlopen die lopen te zeuren dat deadlift slecht is voor je rug omdat ze weer is iemand kennen of zichzelf die rug verdoet heeft omdat ze niet fatsoenlijk zonder bolling de oefening kunnen uitvoeren

maar je hebt vast gelijk
jealousy is a b*ch :rolleyes:

zet er dan smily achter als et grapje is :P

Laatst bewerkt:
Toch als je met je max gaat liften is een lichte bolling niet helemaal te voorkomen. Het word anders als je standaard al met een kromme kattenrug lift, dan moet je je thechniek eens na ga kijken.

Toch als je met je max gaat liften is een lichte bolling niet helemaal te voorkomen. Het word anders als je standaard al met een kromme kattenrug lift, dan moet je je thechniek eens na ga kijken.

is het dan niet wat makkelijker om gewoon het gewicht wat lager te pakken ?
kheb laatst 225 getilt en ging omhoog zonder bolling
ik weet dat als ik 230 pak dattie ook omhoog gaat maar dat ik rug boltrek.

rug bol staan vervolgens druk erbij van het gewicht dat je tilt
lekkere druk op de wervels die naar buiten geperst worden

Je "grootste" fout is dat je al voordat je aan de lift begint met een bolle rug staat.
Zet eerst je rug goed en dan pas liften.
Probeer de komende training anders submaximaal wat volume te draaien (6 x 2 x 180 ofzo) en let dan op wat jesaja zegt en wat ik zeg.

is het dan niet wat makkelijker om gewoon het gewicht wat lager te pakken ?
kheb laatst 225 getilt en ging omhoog zonder bolling
ik weet dat als ik 230 pak dattie ook omhoog gaat maar dat ik rug boltrek.

rug bol staan vervolgens druk erbij van het gewicht dat je tilt
lekkere druk op de wervels die naar buiten geperst worden

Ik heb het hier niet over compleet boltrekken, ik zei dat als ik mijn PR deadlift dat ik een lichte bolling heb, alleen in het begin overigens. En als hij gewoon vloeiend en netjes omhoog komt is dit gewoon een nette lift. Het heeft meer te maken het gewicht wat even aan de armen hangt dan de rug die het niet aankan, maar ik praat hier over mijzelf natuurlijk, en over een PR.

Je hebt die rugbolling omdat je die bar zo van de vloer af rukt. Je denkt misschien dat je de lift zo extra explosief begint maar uiteindelijk ****t het alleen maar je vorm op. (en krijg je het moeilijk bij lockout omdat je vorm al vanaf het begin pauper is).
Goede commentaar, ik zal er bij mij ook eens op letten dat ik deze fout niet maak.

Techniek commentaar is welkom, ik weet al dat de squats op goodmornings lijken en ik ga proberen om vanaf nu low bar te squaten.

Aan de camerahoek wordt ook gewerkt.

Men zegt hier wel dat deadliften helemaal geen kwaad kan voor de rug, maar zoals 80% 'm hier uitvoert is het wel degelijk slecht voor de rug.
Ik mag zelf al niet meer zwaar gaan op deadift van de fysio. In iedergeval met perfecte techniek uitvoeren, mijn top zit dan zo wel 30 kg lager.

Goede commentaar, ik zal er bij mij ook eens op letten dat ik deze fout niet maak.

Techniek commentaar is welkom, ik weet al dat de squats op goodmornings lijken en ik ga proberen om vanaf nu low bar te squaten.
Film in het vervolg wat verder af en wat meer langs de zijkant.

Mooi rack trouwens:eek::eek:

Men zegt hier wel dat deadliften helemaal geen kwaad kan voor de rug, maar zoals 80% 'm hier uitvoert is het wel degelijk slecht voor de rug.
Ik mag zelf al niet meer zwaar gaan op deadift van de fysio. In iedergeval met perfecte techniek uitvoeren, mijn top zit dan zo wel 30 kg lager.

Kun je ff wat namen noemen?

Zoals mij. Maar moet er bij zeggen dat de rugklachten niet door het deadliften kwamen. Had ze door een ongelukje gekregen. De manier van deadliften naderhand voelde ik toen in me rug en nu met een andere techniek nergens last meer van.

Oude Manier
http://www.youtube.com/watch?v=IC0HctbsK8k&feature=channel

Nieuwe Manier a la Rippetoe
http://www.youtube.com/watch?v=QYjFpI_Es60&feature=channel_page

Nu nog me grip fixen en dan kan ik me eigen PR's verbeteren. Heb lange tijd niet echt deadlifts gedaan dus genoeg werk te verzetten.

Mijn tijd komt nog, mijn tijd komt nog.

Bovendien is iedereen zo tiny dat een deadlift voor de meeste mensen in mijn ogen een rack pull van net onder de knie is.

Zoals mij. Maar moet er bij zeggen dat de rugklachten niet door het deadliften kwamen. Had ze door een ongelukje gekregen. De manier van deadliften naderhand voelde ik toen in me rug en nu met een andere techniek nergens last meer van.

Oude Manier
http://www.youtube.com/watch?v=IC0HctbsK8k&feature=channel

Nieuwe Manier a la Rippetoe
http://www.youtube.com/watch?v=QYjFpI_Es60&feature=channel_page

Nu nog me grip fixen en dan kan ik me eigen PR's verbeteren. Heb lange tijd niet echt deadlifts gedaan dus genoeg werk te verzetten.

Much better. Maar dat 2de filmpje is een veel lichter gewicht of niet?

10kg lichter. Maar ik train even op techniek nadat ik lange tijd meer good mornings en zo heb gedaan en geen deadlifts. Daarnaast heb ik ook 160kg geprobeerd. Die ging makkelijk omhoog, maar me grip liet het afweten. Dus dat is me zwakke schakel en ga ik aan werken. Als ik me straps had gebruikt zou de 160kg gewoon helemaal omhoog zijn gegaan.

Ooh, maar 10kg lichter? dan is dat hele mooie progressie.. Veel betere vorm, veel soepeler en bijna hetzelfde gewicht. Good stuff.

En als me grip het niet begaf was de 160kg ook easy gegaan. Moet vage dingen doen om hem niet te hard op de grond te laten vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZefA6VvK7yo&feature=channel_page

Voorlopig even een Doggcrapp schema en wat hoger in reps zitten met deads. Maar 9x100kg is al zwaar voor me grip. Dus zien wel :S

Ziet er wel komisch uit op zich :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven