AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

wat wordt er eigenlijk met ''rocken'' bedoeld tijdens box squats? soort van bouncen?

The 'rocking variant' is meer geschikt voor wide stance suited squatwerk.
Bij deze ga je meer naar achteren zitten dan normaal gesproken mogelijk zou zijn zonder achterover te vallen. Men laat zich vaak zelfs een beetje op de box "vallen".
Vervolgens maakt de romp een wiegende beweging naar achter en weer naar voren en vanuit die aanzet kom je dan weer op.

Bij deze variatie is er meer sprake van ontspanning en dan weer opbouw van spanning om op te komen.
De nadruk ligt in nog grotere mate op de posterior chain muscles en de squatvorm wijkt duidelijk af van de reguliere competitievorm.
Dat naar achter en weer naar voren gewiebel kan nog wel eens tot blessure aan de lies-streek en of VMO deel van de quadriceps leiden.

Maar wat staan die gasten WIJD éh?!!! :eek:
Zijn wel altijd gave filmpjes van die Westside gasten.
Lekkere hardcore club! :roflol:
En stark voor natural athleten... :rolleyes:

Wat wil je daar mee zeggen? Er is een reden waarom ze dat doen.
Ik heb het wel al eens eerder gezien natuurlijk.
Die gasten doen het allemaal, vandaar.
Het ziet er zo onnatuurlijk voor de knieën uit...
Wat is het grootste voordeel dan van die stand..?
Een minder grote beweging?

Vind het altijd wel stoer hoe letterlijk die gaste Kniebuigen nemen. Schenen en zo blijven recht staan en die gasten zitten naar achter. Bij velen zie je ze meer naar beneden zitten waardoor knieen automatisch meer naar voren komen.

****ing sterke benen en evenwicht hebben die gasten :O

het gaat erom dat je je hamstrings en adductoren + glutes meer moet activeren om zo omhoog te komen. daarom doen ze dat voornamelijk.
ik ben het wel met je eens dat het k*t aanvoelt in je knie

let maar goed op die rug... die blijft continu recht en in 1 houding ;)

jij beweegt nog naar achteren en voren met je rug

lol dan zou ik het filmpje nog maar s goed blijven bekijken, die rug blijft namelijk helemaal niet recht, check 3:04 bijv
maar goed wat is dan het hele probleem van dat ''rocken''? dat je dat tijdens een regular squat niet kunt toepassen en dus op de competitie zou kunnen failen?

Voordeel: bijna alles moet uit de heupen komen. Dat vergt techniek en kracht en versterkt het ook. Verder belast het de knieen relatief minder dan een gewone of olympische squat omdat je zo veruit naar achter zit.

Vind het altijd wel stoer hoe letterlijk die gaste Kniebuigen nemen. Schenen en zo blijven recht staan en die gasten zitten naar achter. Bij velen zie je ze meer naar beneden zitten waardoor knieen automatisch meer naar voren komen.

****ing sterke benen en evenwicht hebben die gasten :O

Hoe letterlijk die gasten kniebuigen nemen? Wtf? Daar draait hun hele sport om sucker!

Het is alsof ik tegen jou zeg dat je bicepcurls te serieus neemt. Sense, there is none.

het gaat erom dat je je hamstrings en adductoren + glutes meer moet activeren om zo omhoog te komen. daarom doen ze dat voornamelijk.
ik ben het wel met je eens dat het k*t aanvoelt in je knie

Als het pijn doet in je knie heb je of een weakass knie en zou je al helemaal niet bezig moeten zijn met squats, of je bent gewoon verkeerd bezig. Mijn objectieve en deskundige mening zegt mij dat het waarschijnlijk het laatste is.

Ik bedoelde letterlijk als in...ze buigen daadwerklijk bij de knieen :P
Ipv eikels bij de heupen :S

Ik doe zelden bicep curls :P

Misschien als ik gezegd had "ze nemen kniebuigen erg serieus" dan had je opmerking nog enige vorm van nuttigheid gehad

@ emile, ik heb t over de wide stance daarbij voelt t echt niet goed in me knie,..... een normale stand en dan box voelt idd wel een stuk prettiger in me knie dan bij regular squat.

Ik doe recentelijk ook wide box squat. en mn heupen zien echt af.
Rustig aan ga ik ook proberen zo wijd te gaan, maar dit vergt echt tijd wnt beetje wijder als nu kan ik nog maar halve rom doen fzo..

@ emile, ik heb t over de wide stance daarbij voelt t echt niet goed in me knie,..... een normale stand en dan box voelt idd wel een stuk prettiger in me knie dan bij regular squat.

Als je wide stance doet en je krijgt knieshizzle, dan heb je waarschijnlijk je tenen niet fatsoenlijk naar buiten staan. Maar de term widestance is nog al onbegrepen. Doet er verder niet toe, widestance is juist vriendelijk voor de knieen aangezien er een enorme shift is naar de heupen.

Terug
Naar boven