MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Je zou beter je eerste poging doen met een gewicht dat je makkelijk kan halen imo.

Je zakt te ongecontroleerd waardoor je naar boven bouncet, maar daarna zak je terug en moet je het toch opnieuw doen... geconcentreerder zakken is dus zeker iets waar je op moet letten. En ga je wel parallel, lijkt nipt?

Ik luister graag naar de comments van anderen op je lifts, ben benieuwd :).

Hij zegt toch dat hij eerst 120 deed maar dat die niet op de film staat.

Hij zegt toch dat hij eerst 120 deed maar dat die niet op de film staat.

Had er over gelezen.. Al vind ik 120 nog vrij hoog bij een eerder max van 130 (als je ziet hoe die gaat). Het is geen gewichtheffen, lukt die 135 niet de eerste keer door een fail, dan gaat het de tweede keer volgens mij ook niet, tenzij de "groove" niet goed zat.

Als iedereen nou eens gewoon onthoud dat je geen onnatuurlijke houdingen aan moet nemen tijdens lifts, dan voorkom je een hoop ellende.
Zowel extreem naar boven staan kijken (met een extreem holle rug vaak...) tijdens de squat, is net zo onzinnig als naar beneden gaan staan kijken...
Kijk gewoon voor je, of iets naar boven.
Lijkt mij het meest zinnige.
Just my two cents.

Als iedereen nou eens gewoon onthoud dat je geen onnatuurlijke houdingen aan moet nemen tijdens lifts, dan voorkom je een hoop ellende.
Zowel extreem naar boven staan kijken (met een extreem holle rug vaak...) tijdens de squat, is net zo onzinnig als naar beneden gaan staan kijken...
Kijk gewoon voor je, of iets naar boven.
Lijkt mij het meest zinnige.
Just my two cents.
Eerder iets naar beneden. Gewoon een paar meter voor je op de grond, dan zit je altijd goed.

Kijk die tom_vt eens kaarsrecht squaten :thumbup:

Eerder iets naar beneden. Gewoon een paar meter voor je op de grond, dan zit je altijd goed.
Tsja, ik ben nog uit de tijd dat iedereen altijd zei dat je naar boven moest kijken...
Nu ik Rippetoe een keer heb gelezen, weet ik dat recht vooruit, of een ietsje naar beneden door hem word geadviseerd.
Ik vind zelf een beetje naar boven geen probleem omdat het mij helpt m'n rug recht te houden.
Maar ik heb een rug die al behoorlijk op z'n donder heeft gehad, vele jaren lang.
Als ik jonge gasten naar boven zie kijken tijdens de squats, dan vind ik de rug(getjes) meestal veel te hol staan.
Vandaar, een natuurlijke houding, en dan is een eindje voor je, een klein beetje naar beneden misschien inderdaad wel het bese.

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

Kijk die tom_vt eens kaarsrecht squaten :thumbup:
Die gast heeft de techniek(en) wel behoorlijk voor elkaar geloof ik inderdaad. :thumb:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik weet dat ze daar in België dingen net iets anders zeggen dan wij, maar in Nederland zou je zo'n opmerking wel eens heel verkeerd kunnen opvatten... armpje om je nek, jouw verliefde blik...

[Link niet meer beschikbaar]

Ik weet dat ze daar in België dingen net iets anders zeggen dan wij, maar in Nederland zou je zo'n opmerking wel eens heel verkeerd kunnen opvatten... armpje om je nek, jouw verliefde blik...
Rare jongens die Belgen. ;)

[Link niet meer beschikbaar]

:roflol:
Hou het een beetje deftig op de finale he jongens!

En hij neemt hem ff op belgie... :doggy:

Voor het vaderland.

Terug
Naar boven