AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

heeft dat nou met zwakke hamstrings te maken of niet? als ik zwaarder deadlift heb ik ook altijd dat me benen strekken en alles vanuit de rug trek. echt ****ed up en frustrerend is dat soms

Ik denk ook dat je ipv je barbell op die manier weer terug naar de grond te brengen je beter de omgekeerde beweging van je deadlift kunt maken if you know what I mean (maar dan wel iets sneller uiteraard) Ik zal mijn deadlift ook eens filmen binnekort, eens kijken hoe het met mijn techniek zit.....

heeft dat nou met zwakke hamstrings te maken of niet? als ik zwaarder deadlift heb ik ook altijd dat me benen strekken en alles vanuit de rug trek. echt ****ed up en frustrerend is dat soms
Juist niet zwakke hamstrings... Eerder zwakke quads en abs ofzo. Kan het ook fout hebben.

Juist niet zwakke hamstrings... Eerder zwakke quads en abs ofzo. Kan het ook fout hebben.

dit klinkt tegenstrijdig als je het mij vraagt. flexie is de functie van je hamstrings, mochten deze te zwak zijn dan krijgen de quads de overhand waardoor je je benen lockt als het ware. voel dat de belasting dan ook meer over de voorkant me voet komt te vallen.

dit klinkt tegenstrijdig als je het mij vraagt. flexie is de functie van je hamstrings, mochten deze te zwak zijn dan krijgen de quads de overhand waardoor je je benen lockt als het ware. voel dat de belasting dan ook meer over de voorkant me voet komt te vallen.
Straight leg deadlift = hamstring dominante oefening. Als je dus hamstrings dus stukken sterker zijn dan je quads dan wordt een straightleg deadlift je geprefereerde positie om maximaal kracht te zetten omdat je simpelweg geen kracht hebt in je quads. Maarja, zoals ik al zei kan ik het ook fout hebben.

tsja zoals ik het zei heb ik van dave tate, niet hij de god der goden is maar goed, er zit alle twee wel wat in; ook wat jij zegt

Dag heren,

Ik ben pas begonnen met het het deadliften. Ik heb een filmpje gemaakt van de 3e keer dat ik een deadlift deed en ben benieuwd of ik met de techniek goed zit. ???:o

Ik ben geen expert (deadlift zelf ook nog maar 2 maandjes) maar ik kan wel zien dat je dezelfde fout hebt gemaakt als ik.
Je hyper extend op het einde, niet goed.

wat een gewicht om dan nog eventjes naar voren te waggelen

good job daster

Heb ergens gelezen dat je dat rollen achterwegen moet laten, dat maakt de lift eenvoudiger. Het zware aan een deadlift is juist een stilliggend gewicht omhoog te trekken.

Wel netjes verder. Zou dat lopen toch achterwegen laten en eerst de bar wat deloaden.

Gaat nog easy, Daster. Dat lopen met het gewicht is wel vragen om blessures, he.

farmers en yoke loop je toch ook met gewicht...

nette lift, dat rollen zou ik ook niet doen alhoewel het wel toegestaan is op een wedstrijd als ik me niet vergis?

Dan lijkt het gewicht me op een meer "natuurlijke" wijze gedragen worden door je lichaam. Maar kan natuurlijk ongelijk hebben, hoor.
Gaat volgens mij om het zwaartepunt. Lopen met een bar voor je lichaam is anders dan farmers naast je lichaam op yoke op je schouders. Die laatste zijn naturlijker. Als je daar nog van mag spreken met extreme gewichten. :D

maakt toch niet uit hoe je het draagt? (tenzij met bolle rug dan :p)

Terug
Naar boven