XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Hehe, lager lukt bijna niet. Hij zit op een kwart van m'n schouderblad geloof ik. Daar heb ik tenminste altijd de beruchte squateeltplekken. Ik kreeg hem vandaag inderdaad wel wat minder laag dan normaal door stijve schouders door een vage nacht.

Frame voor frame bekeken. Stang ligt inderdaad te hoog, En in plaats dat je de benen zodanig omhoog duwen dat je rug mee omhoog gaat...duw je eerst je benen omhoog en dan pas je rug zodat het een good morning squat is. Heb je dat probleem ook met deadlift? Eerst benen en dan pas rug? Is gewoon een technisch mankementje zo te zien.

Het valt overigens best mee hoor Tjok. Je eerste rep is het rechtstop, daar zou ik niet eens van zeggen dat het voorover hangen een probleem is. Heb even een paar keer zitten kijken, en vind het moeilijk om te zien wat nu veroorzaakt dat je voorover hangt bij de erop volgende reps. Ik gok op twee dingen:

* Het lijkt erop dat je naarmate de reps zwaarder worden, je de beweging een klein beetje in fases doet, afwisselend uit de benen en uit de onderrug (heel overdreven uitgedrukt: eerst opstaan met de rug voorover, en dan een goodmorning), in plaats van allebei tegelijk;
* Bij de latere reps lijkt het erop dat je met hogere snelheid, minder gecontroleerd naar beneden zakt en de spanning minder is dan bij de eerste rep. Door de snelheid val je onderaan nog iets verder naar voren omdat je de neerwaartse snelheid niet kunt remmen. Stel je maar voor de je een dumbbell recht voor je houdt en je springt van een verhoging af, bij de landing zal het gewicht altijd wat naar beneden zakken. Als je dan ook nog weer gelijk omhoog springt is de dumbbell niet meer te houden. Dit geldt trouwens vnl. voor de laatste 2 reps.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dat is het enige wat me te binnen schiet...

maak je er niet teveel zorgen over tis nog geen good morning squat....
Ik heb het een tijdje ook gehad eerst je heupen en dan pas je kop/schouders die bewegen. (beetje de rippetoe squat :P).
Volgens mij had ik er bij me max squat @ baarn weinig last van, maar nu tijdens rep out squats wel weer...imo is het je onderrug/ glutes die moe worden en die dus ongelijk bewegen ivm jet hams en quads

thanks

:fire:

Die dl was ****ing bruut. Mijn complimenten.

Dank je grote legende!

Met gewichten naast je lichaam is je rug minder gekromd dan voor het lichaam.

Gijs gadverdamme superbeest! Je ziet er een pak breder uit dan op oudere clipjes van je, huge!

Nu 104 echte kilo's. Benen 67 bijna 68 komend van 63. Mss vertraagt de Pfeiffer mijn verbranding ofzo?? Ik mag niet klagen qua massa nee.

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

Bar ligt nog redelijk hoog en verder is idd 1e rep prima. Sterker worden totaal gewoon.

Mooie boom man!

Thanks man, is idd een fijne boom! Sterker worden totaal kost tijd maar dat heb ik voorlopig nog wel, dus dat's geen probleem. :)

slechte kwaliteit i know.. achja.. binnekort een camera halen .. dus.. farmerswalk met +-120 kg in elke hand over een afstand van 15 m .. pittig voor men grip .. Bw = 85kg @ the moment ..

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

slechte kwaliteit i know..achja binnekort maar een camera halen .. farmers van 120+-kg per stuk afstand = 15 m @ 85 kg Bw ..

die farmers liggen heel laag :D netjes wel :p

halverwege scheenbeen is hoog genoeg :D thnx ;)

ah toch halverwege scheenbeen? leek veel lager :D

kwaliteit vant filmpke is ook slecht eh ;) :D

dat is nog licht uitgedrukt :roflol:

Ik squat nog niet zo lang, daarom zou ik graag feedback van jullie op m'n techniek hebben :) Hier m'n 6x100 van vandaag (eigenlijk 8x100 maar de gast die het opnam heeft er maar 6 opgezet)

Had trouwens het idee dat ik lager ging, maar kan dat nooit zien omdat we geen spiegels aan de zijkant hebben in de gym. Volgende keer dus iig wat verder doorzakken, is volgens mij net boven par.

Stang lager, wijder staan, tenen msch nog wat meer naar buiten want je gaat nu een beetje O volgens mij, breken bij de heupen i.p.v. bij de knieen en dieper.

Stang lager, wijder staan, tenen msch nog wat meer naar buiten want je gaat nu een beetje O volgens mij, breken bij de heupen i.p.v. bij de knieen en dieper.

Thx. Waarom stang lager? Ik dacht dat dat op zich niet zoveel uitmaakte (alleen voor het gewicht dat je uiteindelijk kan pakken). O valt mee, heb het nog ff gecheckt maar kan idd nog wat wijder. Moet inderdaad dieper.

Wat bedoel je met breken bij de heupen?

Thx. Waarom stang lager? Ik dacht dat dat op zich niet zoveel uitmaakte (alleen voor het gewicht dat je uiteindelijk kan pakken). O valt mee, heb het nog ff gecheckt maar kan idd nog wat wijder. Moet inderdaad dieper.

Beter voor je rug.

Eerst je kont naar achter en dan pas zakken.

Oly squats zijn nog altijd het beste voor je rug als je het hebt over hernia's en dergelijke. Loodrecht op de grond ftw. Maar idd, als je voorover gaat hangen kan je beter lager op de rug met de halter. Minder afstand tussen de halter en je heup = betere hefboom, meer stabiliteit en minder druk op je wervels voor zover dat iets uitmaakt op light weights.

Oly squats zijn nog altijd het beste voor je rug als je het hebt over hernia's en dergelijke. Loodrecht op de grond ftw. Maar idd, als je voorover gaat hangen kan je beter lager op de rug met de halter. Minder afstand tussen de halter en je heup = betere hefboom, meer stabiliteit en minder druk op je wervels voor zover dat iets uitmaakt op light weights.

dus met high bar staat er minder druk op de onderrug en met low bar staat er minder druk op je wervels?

heb tijdje niet kunnen krachttrainen en wil weer even met goede techniek squaten minimaal 2x per week, maar twijfel beetje over welke squat vorm ik het beste kan doen.

1*low bar, low reps high weight
1*high bar, 6+ reps, medium weight

zo zou ik het doen :D

Terug
Naar boven