Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

onderrug blijft recht, bovenrug bolt wel flink zo te zien. wel goed bezig natuurlijk verder! alleen je bent wel ****ing lelijk volgens mij :D

onderrug blijft recht, bovenrug bolt wel flink zo te zien. wel goed bezig natuurlijk verder! alleen je bent wel ****ing lelijk volgens mij :D
Ja, niet iedereen is begiftigd met een brad pitt hoofdje tijdens een triple ME deadlift.
Maar toen ik ooit op 12% stond zag m'n hoofdje er zo uit tijdens een epic pose:

zk63ap.jpg

Niet freakishly lelijk toch? Ik bedoel, nog niet zo erg als dit:

556493_large.png

Of denk je dat ik toch gauw mensen zal afschrikken? :S

Waarom zou je in godsnaam zoiets lomps zeggen "leeman".
1 Hij is niet lelijk
2 Hij is een chille dude

So **** off, ****face

Verdere comments had je al gekregen van me ;)

Benen gaan eerst omhoog voor je de rug gaat strekken. Dat is gewoon een lastig deel van de techniek om te leren vind ik, maar wel het belangrijkste omdat het gevolgen heeft voor de rest van uitvoering. En ja je lijkt net quasimodo met de bovenrug die pas omhoog komt als je benen bijna gestrekt zijn en je onderrug al in beweging is en je dan een inhaal slag moet gaan doen met de bovenrug als het ware.

Toen ik de 200kg deed was er ook een kleine bolling in de bovenrug. En zag dit ook in het filmpje van die gast die 300kg deed. Niet bepaald netjes en getuigd van een zwakke bovenrug en moet aan gewerkt worden om de ROM nog netter te maken.

Lekker grinden van knie tot gestrekt zijn is echt een gaaf en lekker gevoel in tegenstelling tot Hitchen waardoor het opeens niks meer voorstelt om het gewicht omhoog te krijgen.

Laatst bewerkt:
Je hams aanpakken zal ervoor zorgen dat je niet zo snel rechtkomt met je benen en je dus een 'completere' lift zal maken. Dat die bovenrug gebogen is maakt niet veel uit, alleen ziet het er wel funny uit :D

Benen gaan eerst omhoog voor je de rug gaat strekken. Dat is gewoon een lastig deel van de techniek om te leren vind ik, maar wel het belangrijkste omdat het gevolgen heeft voor de rest van uitvoering. En ja je lijkt net quasimodo met de bovenrug die pas omhoog komt als je benen bijna gestrekt zijn en je onderrug al in beweging is en je dan een inhaal slag moet gaan doen met de bovenrug als het ware.

Toen ik de 200kg deed was er ook een kleine bolling in de bovenrug. En zag dit ook in het filmpje van die gast die 300kg deed. Niet bepaald netjes en getuigd van een zwakke bovenrug en moet aan gewerkt worden om de ROM nog netter te maken.

Lekker grinden van knie tot gestrekt zijn is echt een gaaf en lekker gevoel in tegenstelling tot Hitchen waardoor het opeens niks meer voorstelt om het gewicht omhoog te krijgen.
Jij hebt zeker ook commentaar op konstantinovs, kevin nee, etc...?

Punt is ook wel dat ik van god niet echt een goed deadliftlichaam heb gekregen. Vrij lang torso en niet hele lange armen ofzo. Dus dat zorgt ervoor dat ik van nature al vrij straightlegged moet deadliften.

Je hams aanpakken zal ervoor zorgen dat je niet zo snel rechtkomt met je benen en je dus een 'completere' lift zal maken. Dat die bovenrug gebogen is maakt niet veel uit, alleen ziet het er wel funny uit :D
Ik weet niet of m'n hams zo superzwak zijn, ik denk niet dat daar de fout ligt. Anders zou ik niet 3x185 squaten. Ik denk dat het een techniekissue is en een zwak punt ergens in m'n middenrug. Ik vermoed dat ik meer lats en glutes ook onderin ipv alleen bovenin moet activeren en een sterker paar erectors moet kweken om dat bollen tegen te gaan.

Jij hebt zeker ook commentaar op konstantinovs, kevin nee, etc...?

Vraag dan niet om commentaar als je toch maar gaat zeuren ipv er iets mee te doen. Blijf jij maar lekker aanmodderen dan luister en doe ik wat met de feed-back die ik van andere krijg welk precies hetzelfde commentaar is wat ik nu aan jouw gaf. Huilie.

:roflol:

Hoogstaande discussie skills!

discussies hebben geen zin als mensen bij voorbaat toch niet eens gaan luisteren ;)

De discussie over techniek benen en bovenrug is al zo vaak geweest hier. Laten we de korte samenvatting geven:

-Benen hoeven niet ver naar beneden, een dl is geen sq
-Onderrug moet recht, wat je met je bovenrug doet moet je zelf weten maar de round back lifters hebben heel toevallig wel de dikste rug op dat punt. Toeval? Nee daar komt dus ook de meeste stress, zwakte is het bij mensen zoals Konstantinovs dus niet.

De discussie over techniek benen en bovenrug is al zo vaak geweest hier. Laten we de korte samenvatting geven:

-Onderrug moet recht, wat je met je bovenrug doet moet je zelf weten maar de round back lifters hebben heel toevallig wel de dikste rug op dat punt. Toeval? Nee daar komt dus ook de meeste stress, zwakte is het bij mensen zoals Konstantinovs dus niet.

Ik ging ook altijd diep door de benen, maar na vandaag ga ik daar vanaf stappen, lift veel beter en lekkerder :)

Onze almachtige gijs heeft gesproken.

Amen!

de discussie over techniek benen en bovenrug is al zo vaak geweest hier. Laten we de korte samenvatting geven:

-benen hoeven niet ver naar beneden, een dl is geen sq
-onderrug moet recht, wat je met je bovenrug doet moet je zelf weten maar de round back lifters hebben heel toevallig wel de dikste rug op dat punt. Toeval? Nee daar komt dus ook de meeste stress, zwakte is het bij mensen zoals konstantinovs dus niet.

onze almachtige gijs heeft gesproken.

Amen!

+1!

Mijn bovenrug bolt op de 1 of andere manier heel snel terwijl het mijn sterkste spiergroep is, dus daar ligt het niet aan lijkt me?

Lift ziet er nice uit tjok.

Laatst bewerkt:
Misschien niet, maar ik zat ervoor net zelf te zoeken hoe mn deadlift te verbeteren en stuitte op dit artikel ;)
Muscles developed: hamstrings

Problem areas in the lift: hips too high at start of lift

The glute ham raise is truly an amazing exercise. When my glute ham goes up, both my squat and deadlift go up so I incorporate them as often as possible into my training.

For me, my low back was too strong in relation to my hamstrings. On heavy weights, I couldn’t sit back into the optimal pulling position. My hips would come up too fast, my torso would cave over, and the bar would “drift” out in front of me causing missed lifts. I would end up using my low back to finish the weight. However, by doing tons of glute hams, I was able to get my hamstrings up to par. I was then able to “sit back” even more into my optimal pulling position due to the increased strength in my hamstrings. The result was a better starting position, improved pulling posture, and a smoother pull throughout
http://www.elitefts.com/documents/supplemental_exercises.htm

Het ziet er een beetje vaag uit Tjok, verder vind ik je best wel lekker. Het is uiteraard sterk in verhouding met je 1RM, maar hou de techniek in de gaten boy jeweettoch..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven