Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik vind die claim van laag lichaamsgewicht altijd zo overroepen bij kleine mensen. 77kg bij 1m70 is echt niet licht ofzo, hoor.

Tja, je ondervind er altijd nog nadeel van bij bijvoorbeeld deadlifts, aan een lager gewicht dan. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk zo dat 77 @ 1.70 best zwaar is maar daar staat tegenover dat je veel minder je gewicht in de strijd kunt gooien dan iemand van bijvoorbeeld 110kg @ 1.80

Nette press! Eigen bodyweight? Toch weer een mijlpaal dan!

Thnx
Maar het is iets meer.. bw zit nu rond de 87-88 kg. M'n pr is 92,5 maar heb een kleine terugval gehad, failde een paar weken terug 85 kg. 95 kg kreeg ik gisteren net niet gepressed. Maar m'n MP is altijd meegegroeid met m'n bw.. toen ik 75 kg woog presste ik ook al 77,5 en toen ik 80 kg woog presste ik 82,5 etc. :D

Damn, die 240 ging nog best makkelijk man. Daar zat nog wel een rep in.
Nette MP frank!

Ik vind die claim van laag lichaamsgewicht altijd zo overroepen bij kleine mensen. 77kg bij 1m70 is echt niet licht ofzo, hoor.

inderdaad, bij midgets lenghts valt dat nog best mee

Tja, je ondervind er altijd nog nadeel van bij bijvoorbeeld deadlifts, aan een lager gewicht dan. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk zo dat 77 @ 1.70 best zwaar is maar daar staat tegenover dat je veel minder je gewicht in de strijd kunt gooien dan iemand van bijvoorbeeld 110kg @ 1.80

Idd, ik bedoel dat bvb 80kg vs 120kg een pak functionele massa verschilt. Dan maakt het nog niet eens uit of dit spiermassa is of vetmassa, een groter contragewicht maakt het biomechanisch gezien gewoon veel eenvoudiger. Ik heb het dan vooral op DL, maar voor squat geldt dit ook wel wat. Moest massa niet helpen dan zouden er geen gewichtsklasses zijn (maar klasses volgens lengte).
Vergelijk het qua deadlift met touwtrekken: stel 2 mensen hebben dezelfde spiermassa, maar de ene heeft 40kg extra vet, dan zal die naar alle waarschijnlijkheid winnen (veronderstellende dat beiden dezelfde techniek gebruiken).

Iemand van 120kg die 5x160 squat vind ik helemaal niet indrukwekkend (tenzij die heel groot is), terwijl iemand die 5x160 doet aan >2x BW..

Zijn het overigens niet jullie (Willem & Erwin) die altijd doelen stellen op maat van bodyweight? :D

Laatst bewerkt:
Hoe veel eenvoudiger maakt een groot contragewicht een lift dan precies?

Hoe veel eenvoudiger maakt een groot contragewicht een lift dan precies?

Wil je dat ik daar een getal op plak? Het zal geen 50% schelen als je 80 weegt ipv 120 bvb, het zal een stuk minder zijn, en het zal afhangen van het soort oefening. Maar als je vergelijkt in gewichtheffen bvb tussen iemand van de -56kg klasse en de -82kg klasse zal het verschil aardig groot worden, het is zeker niet te onderschatten. Ik waag mij verder niet aan getallen, dat is biomechanica en niet mijn branche.

Wil je dat ik daar een getal op plak? Het zal geen 50% schelen als je 80 weegt ipv 120 bvb, het zal een stuk minder zijn, en het zal afhangen van het soort oefening. Maar als je vergelijkt in gewichtheffen bvb tussen iemand van de -56kg klasse en de -82kg klasse zal het verschil aardig groot worden, het is zeker niet te onderschatten. Ik waag mij verder niet aan getallen, dat is biomechanica en niet mijn branche.
Ik wil specifiek iets zien over fat tissue leverage/lichaamsgewicht in verhouding tot lichaamslengte en kracht.

Ik vraag me altijd af waarom ze bij powerliften en gewichtheffen niet BMI (en andere factoren) gebruiken i.p.v. alleen lichaamsgewicht. Of is het, i.i.g. dus niet bij mij, zo algemeen bekend en wetenschappelijk onderbouwd meer massa = meer lift? Dus iemand van 2m bij 70kg zou meer moeten kunnen liften dan iemand van 1.50m bij 69kg ook al is het BMI van de eerste persoon 17,5 en het BMI van de tweede persoon 30,7.

Dat iemand van 1.50m nooit zoveel spiermassa aan kan zetten als iemand van 2m is duidelijk maar is dat ook zo in verhouding? Iemand van 1.50m heeft ook veel kleinere hefbomen gemiddeld gezien en heeft dus ook minder spiermassa nodig voor dezelfde verplaatsing bij het uiteinde van de hefboom.

Iemand van 120kg die 5x160 squat vind ik helemaal niet indrukwekkend (tenzij die heel groot is), terwijl iemand die 5x160 doet aan >2x BW..

Zijn het overigens niet jullie (Willem & Erwin) die altijd doelen stellen op maat van bodyweight? :D

Ja, inderdaad. Maar iemand die 10cm kleiner is dan mij, evenveel weegt en dezelfde stats heeft, vind ik toch relatief minder 'sterk' dan mij.
Ik vind gewoon dat er ook een kleine correctie mag zijn naar lengte en dat je niet alleen naar BW hoeft te kijken.

Ik wil specifiek iets zien over fat tissue leverage/lichaamsgewicht in verhouding tot lichaamslengte en kracht.

Ik vraag me altijd af waarom ze bij powerliften en gewichtheffen niet BMI (en andere factoren) gebruiken i.p.v. alleen lichaamsgewicht. Of is het, i.i.g. dus niet bij mij, zo algemeen bekend en wetenschappelijk onderbouwd meer massa = meer lift? Dus iemand van 2m bij 70kg zou meer moeten kunnen liften dan iemand van 1.50m bij 69kg ook al is het BMI van de eerste persoon 17,5 en het BMI van de tweede persoon 30,7.

Dat iemand van 1.50m nooit zoveel spiermassa aan kan zetten als iemand van 2m is duidelijk maar is dat ook zo in verhouding? Iemand van 1.50m heeft ook veel kleinere hefbomen gemiddeld gezien en heeft dus ook minder spiermassa nodig voor dezelfde verplaatsing bij het uiteinde van de hefboom.

Ja dan zou ik mijn geld op die van 1.50 zetten. Mijn vergelijking gaat wel op, maar niet in zulke extreme gevallen idd. De ROM van die andere is veel groter, en hij moet in het geval dat hij +- evenveel weegt, een veel lagere spiermassa hebben in vergelijking met die knaap van 1.50.

Ik wou het ook niet te simplistisch maken, en er daarom zeker geen percentage opplakken, er spelen zoveel meer factoren mee zoals ROM en hefbomen. Anders zag je in alle disciplines de reuzen alle sporten overheersen :). BMI in rekening brengen zou ik niet doen, eerder een factor aanbrengen bij het berekenen van de spiermassa per persoon.

Ja, inderdaad. Maar iemand die 10cm kleiner is dan mij, evenveel weegt en dezelfde stats heeft, vind ik toch relatief minder 'sterk' dan mij.
Ik vind gewoon dat er ook een kleine correctie mag zijn naar lengte en dat je niet alleen naar BW hoeft te kijken.

Ik vind die ook minder sterk. Ik beweer toch niet het tegendeel? Iemand van 120kg gaat gewoon betere beginstats hebben, en moet iemand van 80kg gewoon kunnen voorbijvlammen.
En 6x150 @ 77kg is gewoon sterk, ook aan die lengte. Wat mij betreft breng jij correcties aan hehe. :D

Mss discussie nu kappen want het is een filmpjestopic en alles is gezegd denk ik :)

• Like
Waarderingen: wwe
Ik vind persoonlijk meer BW lastiger bij deads . Bij squats ligt het dan weer anders .

Dan is je model dus niks waard.

Vanwaar de Snatch Grip?
Mooie Deadlifts en ****ing explosief!

nice deads Vladi,maar moeten je handen niet nog verder uitelkaar?
Bij een snatch wel iig toch?

Echt supervet filmpje! Kan ik misschien ergens dat volledig filmpje zien van 15 min?:)

Waarvoor heb je in dit filmpje hulp gevraagt aan mensen op het einde? Je wilt meer atleten voor strongmen?

Hoi Wauter,

Ik zie nu pas je reactie... Het volledig filmpje staat (nog) niet op internet.. We hebben hier wel een hoop dvd's van liggen. Over een maand zal SMTL een eigen website hebben misschien dat de hele promo hier op komt te staan.

Het moraal achter dit filmpje is sponsorwerving. SMTL probeert strongman op een hoger en professionele niveau te brengen. En dat lukt niet zonder sponsoren. Zodra de site af is zal ik je een linkje sturen dan kun je vanalles er over lezen.

Ik kan wel verklappen dat de site echt BRUUUUUT wordt al zeg ik het zelf :hedbang::bierbang:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 515
Terug
Naar boven