- Waardering
- 87
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 134kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind die claim van laag lichaamsgewicht altijd zo overroepen bij kleine mensen. 77kg bij 1m70 is echt niet licht ofzo, hoor.
Nette press! Eigen bodyweight? Toch weer een mijlpaal dan!

Ik vind die claim van laag lichaamsgewicht altijd zo overroepen bij kleine mensen. 77kg bij 1m70 is echt niet licht ofzo, hoor.
inderdaad, bij midgets lenghts valt dat nog best mee
Tja, je ondervind er altijd nog nadeel van bij bijvoorbeeld deadlifts, aan een lager gewicht dan. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk zo dat 77 @ 1.70 best zwaar is maar daar staat tegenover dat je veel minder je gewicht in de strijd kunt gooien dan iemand van bijvoorbeeld 110kg @ 1.80

Hoe veel eenvoudiger maakt een groot contragewicht een lift dan precies?
Zijn het overigens niet jullie (Willem & Erwin) die altijd doelen stellen op maat van bodyweight?![]()
Hoe veel eenvoudiger maakt een groot contragewicht een lift dan precies?
Ik wil specifiek iets zien over fat tissue leverage/lichaamsgewicht in verhouding tot lichaamslengte en kracht.Wil je dat ik daar een getal op plak? Het zal geen 50% schelen als je 80 weegt ipv 120 bvb, het zal een stuk minder zijn, en het zal afhangen van het soort oefening. Maar als je vergelijkt in gewichtheffen bvb tussen iemand van de -56kg klasse en de -82kg klasse zal het verschil aardig groot worden, het is zeker niet te onderschatten. Ik waag mij verder niet aan getallen, dat is biomechanica en niet mijn branche.
Iemand van 120kg die 5x160 squat vind ik helemaal niet indrukwekkend (tenzij die heel groot is), terwijl iemand die 5x160 doet aan >2x BW..
Zijn het overigens niet jullie (Willem & Erwin) die altijd doelen stellen op maat van bodyweight?![]()
Ik wil specifiek iets zien over fat tissue leverage/lichaamsgewicht in verhouding tot lichaamslengte en kracht.
Ik vraag me altijd af waarom ze bij powerliften en gewichtheffen niet BMI (en andere factoren) gebruiken i.p.v. alleen lichaamsgewicht. Of is het, i.i.g. dus niet bij mij, zo algemeen bekend en wetenschappelijk onderbouwd meer massa = meer lift? Dus iemand van 2m bij 70kg zou meer moeten kunnen liften dan iemand van 1.50m bij 69kg ook al is het BMI van de eerste persoon 17,5 en het BMI van de tweede persoon 30,7.
Dat iemand van 1.50m nooit zoveel spiermassa aan kan zetten als iemand van 2m is duidelijk maar is dat ook zo in verhouding? Iemand van 1.50m heeft ook veel kleinere hefbomen gemiddeld gezien en heeft dus ook minder spiermassa nodig voor dezelfde verplaatsing bij het uiteinde van de hefboom.
. BMI in rekening brengen zou ik niet doen, eerder een factor aanbrengen bij het berekenen van de spiermassa per persoon.Ja, inderdaad. Maar iemand die 10cm kleiner is dan mij, evenveel weegt en dezelfde stats heeft, vind ik toch relatief minder 'sterk' dan mij.
Ik vind gewoon dat er ook een kleine correctie mag zijn naar lengte en dat je niet alleen naar BW hoeft te kijken.

Ik vind persoonlijk meer BW lastiger bij deads . Bij squats ligt het dan weer anders .

Echt supervet filmpje! Kan ik misschien ergens dat volledig filmpje zien van 15 min?
Waarvoor heb je in dit filmpje hulp gevraagt aan mensen op het einde? Je wilt meer atleten voor strongmen?