AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ja tis maar hoe je t een naam geeft, dacht dat Mike gewoon stricte deadstoproows bedoelde

Als je op Rippetoe z'n uitleg afgaat, die Glenn Pendlay goed gekend heeft. Dan moet het veel explosiever vanuit de benen. Je mag de bar dan accelereren met de benen/heupen.

echt? ik dacht dat het idee van pendlays juist was dat je ze superstrict uitvoerde... maar met benen acceleren is dan toch juist flink cheaten?

beter
:D

Is het bij de pendlay ook niet nog meer de bedoeling dat je bij het neerleggen de schouders naar voren afrond (zeg maar eerst wat laat hangen) alvorens weer te pullen?

Dit wou ik ook zeggen. Nadruk is op dat explosieve. Vlak voor ik ga trekken sta ik meestal nog met een gebogen rug, en dan in 1x rug archen en explosief naar boven trekken. Er is ergens op stronglift denkik een uitleg met wat foto's van wat ik bedoel, maar niet echt boeiend je snapt het wel wrs.

Dacht ik ook, upperback moet je archen anders is het geen Pendlay Row. Die naam wordt gewoon verkracht door hem te gebruiken voor strikte rows.

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

http://www.youtube.com/watch?v=mHkuASZgQ0E

****ing vage fail... die was puur mentaal of niet? die andere 2 gingen zwaar gelikt

Idd erg raar. De eerste 3 reps zagen er ook nogal makkelijk uit, meestal ga je de laatste 1 of 2 reps met pijn en moeite omhoog en blijf je in the hole zitten en kom je niet meer omhoog je komt eruit maar vervolgens val je terug

netjes man, 3x230 is sterk!

Heel sterk, jammer van die vierde.

100 overhead, mooie mijlpaal

mooi dat je 100kg cleant met die vorm

haha, sterk hoor Jorrit! Zelfs met wat minder goede techniek op de powerclean hem toch nog kunnen reverse curlen is sterk.

Maar toch ff een tip/opmerking over je pp techniek: het lijkt erop alsof je het net niet helemaal locked, probeer volgende keer met je hoofd naar voren te gaan en boven/achter je hoofd uit te drukken. Zo is de kans op failen lager, kun je meer kracht zetten omdat je je zij en achterschouderkoppen ook aanspreekt en je in een rechte lijn kan drukken. Daarbij valt enige twijfel over lockout weg.

Laatst bewerkt:
haha, sterk hoor Jorrit! Zelfs met wat minder goede techniek op de powerclean hem toch nog kunnen reverse curlen is sterk.

Maar toch ff een tip/opmerking over je pp techniek: het lijkt erop alsof je het net niet helemaal locked, probeer volgende keer met je hoofd naar voren te gaan en boven/achter je hoofd uit te drukken. Zo is de kans op failen lager, kun je meer kracht zetten omdat je je zij en achterschouderkoppen ook aanspreekt en je in een rechte lijn kan drukken. Daarbij valt enige twijfel over lockout weg.
Wat Frenkpie zegt...maar werk ook aan die clean, want die zit er erg beroerd uit...en als je die beter uitvoert zul je daarna ook meer kracht hebben om te ppen

Form is good ! Arch onderin blijft ook lekker goed !

Wat Frenkpie zegt...maar werk ook aan die clean, want die zit er erg beroerd uit...en als je die beter uitvoert zul je daarna ook meer kracht hebben om te ppen

Thnx mannen voor het commentaar, hier heb ik wel wat aan ;)

Terug
Naar boven