Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Het valt niet zo goed te zien, film het anders nog eens van beetje schuin voor, dat je wel de diepte kan zien maar ook de voetenstand en knieën etc.

Het valt niet zo goed te zien, film het anders nog eens van beetje schuin voor, dat je wel de diepte kan zien maar ook de voetenstand en knieën etc.

heb niemand om te filmen, daarom zet ik hem meestal op een bankje neer, maar zal morgen proberen vanuit meerdere hoeken te filmen (achter, zij, voor),

gewoon setjes 5/10x100/120 oid?

10 reps is niet zo interessant

Zal gewoon wat singles squatten dan :)

je begint niet vanaf de pinnen? Bepaalde reden voor of vind je dit fijner aanvoelen?

Kan ik gelijk vanaf de eerste rep een goede spanning op mijn lijf creëren.

Okay lange post :D

Vandaag setjes 5x100 proberen op goede techniek te squatten,

punten waar ik nu op let:
-rechtop staan in het begin
-stang lager in de nek
-handen dichter bij elkaar
-voeten breder
-eerst breken bij de rug ipv knieen
-gaan zitten ipv door de knieen zakken

Merkte wel behoorlijk dat ik met het toepassen van deze dingen flink last (in positieve zin) van mn glutes kreeg (onderontwikkeld?)

Moet nog wel flink werken aan de diepte...

Squats 5x100:
Voor
achter
links
rechts

Deze wou ik in eerste instantie 1x140 doen, maar na de eerste rep dacht ik er nog wel een te kunnen

Alle tips verder welkom! ;) (karma! :D)

Nog meer proberen naar achter te gaan zitten, je knieen komen te ver naar voren. Als je onderbenen recht blijven staan is het ook makkelijker op diepte te komen doordat ze een kleinere hoek maken. Je zit bij deze squats ook nog niet onder parallel.

Nog meer proberen naar achter te gaan zitten, je knieen komen te ver naar voren. Als je onderbenen recht blijven staan is het ook makkelijker op diepte te komen doordat ze een kleinere hoek maken. Je zit bij deze squats ook nog niet onder parallel.

Als ik voor mn gevoel nog meer naar achter ga zitten heb ik de neiging achterover te vallen :o Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

- Je hielen komen los, meer op je buitenkant voet leunen.
- rustiger zakken

Misschien schoenen met hak proberen een keer.

- Je hielen komen los, meer op je buitenkant voet leunen.
- rustiger zakken

Misschien schoenen met hak proberen een keer.

Thanks! zou je karma geven, kan ik momenteel alleen niet :o

Ga na mn zomervakantie kijken naar goede squatschoenen, aanraders? :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.293
En nooit setjes van 100 maken maar van 2.

Heb L en R gezien, bij L ga je dieper en kom je er met hip swing uit. Wel minimaal maar dit is dus hoe je squat.
Je moet enkel zien dat je die arch beter behoudt want je onderrug bolt in de buurt van parallel en daaronder, dus dan moet je mss ook even je hip flexors wat stretchen. Anyway: je begint met je heupen, je blijft archen en zakken en wanneer je op het punt (onder parallel) komt dat je niet meer verder kan (zonder volledig spanningverlies) doe je die hip swing (= glutes) terug naar boven.
Schenen moeten zeker niet vertikaal blijven, maar teen-hoogte of iets dan errover voelt voor mij het beste. My 2 cents :)

200 DL
2xBW+70 dips

Van afgelopen woensdag. Zeer tevreden over DL mijlpaal. Over dips ook, maar die hadden beter gekund (was nog stijf van maandag).

Laatst bewerkt:
Huh wat de **** ben jij dat gewoon op je avatar? Dacht steeds een jonge foto van Mohammed Ali of zo :roflol:

Whahahaha, ja ben ik xD

Terug
Naar boven