AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

en minder oud en buff idd

Denbody - respect voor je kracht man!
Die 115MP is beresterk en dat smal banken ook.
vind zelf wel meevallen maar bedankt. jij bent ook aardig bezig zag ik!
nah denbb je hoeft nog niet op je retour te zijn maar om nu nog aan een nieuw "project" te beginnen als strongman is een gewaagde stap voor een man van 40;) richard van der linden is 39 ofsow en in de shape van zn leven dus het kan wel
strongman vergt heel specifieke training/techniek. ben mss een beetje sterk met sommige "statische" oefeningen maar strongman is een heel ander verhaal. ben wel van plan om af en toe bij Leon (leophyte) onderdelen voor strongman te trainen, gewoon omdat het leuk is.
huh, is denbb nu serieus dennis van der geest ?
Haha.. eerst dries en nu dennis van der geest. Nope dus!!!
:D

leophyte? das echt een slappe homo joh!:P

(jk le :heart: )

erwin je rug trekt bol
die pin goodmornings lijken meer op halve squats, metname bij Chris.
Leuke schapen!

Volgende keer de camera recht houden. Ken die plek, dat is gewoon een weiland en geen heuvel!

Bruut filmpje, al moet ik eerlijk zeggen dat ik tot ik de post van Chewie zag echt dat het pinsquats waren omdat ik het beginstukje geskipt heb.

erwin je rug trekt bol
die pin goodmornings lijken meer op halve squats, metname bij Chris.
Leuke schapen!

dit is geen snappy reply, maar:

whats your point @ de gm's? zijn 100en variaties... ik doe ze om men dead lockouts te verbeteren, dus veel gewicht, barbell voor men schenen houden en keihard focussen op een explosieve "lockout beweging" (glutes brutally hard aanspannen). ik voel ze in men hams, lowerback, glutes, abs en quads... so why change? edit: bij het afpompen doen we trouwens een variant waarbij we praktisch par aan de grond beginnen. again, geen snappy reactie, gewoon benieuwd naar jouw visie/onderbouwing van je post

@ de deadlift: kijk goed waar hij bolt, middleback, imo geen probleem (uitgebreidere reactie daarop staat in men log).

Bruut filmpje, al moet ik eerlijk zeggen dat ik tot ik de post van Chewie zag echt dat het pinsquats waren omdat ik het beginstukje geskipt heb.

thnx mate

Laatst bewerkt:
Imo wil je geen bolling in je rug (iig niet onderin/ midden) op het moment dat je kracht zet. JE hebt dan gewoon niet genoeg voorspanning/ je mist kracht in het midden van je rug voor het gewicht. Je hebt dan toch de druk verplaatsing op je tussenwervels etc.

En tja de goodmornings ik vind, en blijkbaar WBS ook, ze meer op squats lijken. Erwin jij zou je benen meer mogen strekken en dan nog wel je kont naar achter duwen. Maw halter boven bal voet, benen zo gestrekt mogelijk en kont naar achter. En dan om te gaan staan, starten met je gluteus aan spannen die naar voren duwen.
Chris maakt er nog meer squats van die beweegt zijn heupen er ook meer onder voor hij lift. Om misschien in een gunstigere positie te komen.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jul 2011 om 17:32 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Smgb8S-a6tQ dit een imo een goede goodmorning

Laatst bewerkt:
aight, no offence, maar met zulke gewichten kan ik hem ook zo uitvoeren. als we afpompen met 100 kilo zijn ze zo... naarmate je zwaarder gaat zal je je houding iets moeten veranderen (op men huidige strengthlevels in ieder geval). als je nog meer filmpjes van wsb zoekt met goodmornings zul je zien dat er zelfs zijn die bijna staand beginnen... dat is het lastige met goodmornings, er is imo niet 1 "goede variant", als je voelt wat je wil benadrukken en je gaat daar zwaar op dan ben je goed bezig lijkt me?

Eens met Chewie. Een goodmorning is een oefening waarbij je de knieen hooguit lichtjes buigt (10-30 graden), juist om die stretch op je onderrug, je glutes en je hams te krijgen. Een uitvoering als op jullie filmpje gaat dit doel totaal voorbij. Ik vind 150 ook nogal een gewicht voor een goodmorning. Het is natuurlijk mierennken, maar het is prima als je deze oefening doet, maar dan moet je het gewoon geen goodmorning noemen, maar een halve pin squat oid.

Laatst bewerkt:
Eens met Chewie. Een goodmorning is een oefening waarbij je de knieen hooguit lichtjes buigt (10-30 graden), juist om die stretch op je onderrug, je glutes en je hams te krijgen. Een uitvoering als op jullie filmpje gaat dit doel totaal voorbij. Ik vind 150 ook nogal een gewicht voor een goodmorning. Het is natuurlijk mierennken, maar het is prima als je deze oefening doet, maar dan moet je het gewoon geen goodmorning noemen, maar een halve pin squat oid.

eerste hit op "westside goodmorning" op youtube;
http://www.youtube.com/watch?v=dC4g2B-Qfes

meer ga ik er niet meer over zeggen... het is gewoon een goodmorning zodra je met het gewicht voor je schenen begint. vind het een zinloze discussie voor een oefening waarop 100 varianten bestaan. as long as it serves your goals, right..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #12.253
Is Vogelpohl lol

Tja, sorry man... filmpje bevestigt imo slechts wat ik zei. Hele andere uitvoering dan in jullie filmpje, veel minder kniebuiging. Maar oke.

Rechte benen of gebogen benen bij GM heeft niks te maken met strikt. Eerder met ander accent.

rechte rug rechte benen -> hams/ glutes
rechte rug gebogen benen -> minder hams/ glute
ronde rug rechte benen -> ham/ glute/ erector
ronde rug gebogen benen -> minder hams/ glute/ erector

Kies de variant waarmee je het accent krijgt daar waar je het hebben wilt. Zeg hiermee niet dat alle varianten goed zijn, enkel de verschillende mogelijkheden. Als je tijdens de GM de onderrug recht (hol) houdt belast je de erector enkel isometrisch. Je voelt dus wel wat, maar de spier verkort/ verlengt niet. Pas wanneer je de rug gaat bollen/ rechten, ga je de spier excentrisch/ concentrisch belasten. Om gericht je erector te trainen moet je dus eigenlijk gebruik maken van een bolle rug en bij het concentrische deel weer hollen.

Als je gerichtER je erectors wil trainen zou ik eerder de back extension doen, zo isoleer je maximaal, zou jij dit ook niet verkiezen boven een goodmorning variant?

http://www.youtube.com/watch?v=NZJp4Eo1sos
Ging mij meer om het hollen/ bollen verhaal dat je daarmee pas gericht erectoren aanpakt binnen mogelijkheden van GM. Wat Pendlay ook zegt in dit filmpje. Ik gebruik die uit filmpje om te pompen, wil je zwaar gaan lukt dit bijna niet met deze. Dus in deze hebben beiden zo hun doel + voordeel en is verkiezen afhankelijk van doelen, mogelijkheden e.d.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #12.259
Leuk optrekje hebben die Broz

eerste hit op "westside goodmorning" op youtube;
http://www.youtube.com/watch?v=dC4g2B-Qfes

meer ga ik er niet meer over zeggen... het is gewoon een goodmorning zodra je met het gewicht voor je schenen begint. vind het een zinloze discussie voor een oefening waarop 100 varianten bestaan. as long as it serves your goals, right..

De baar moet omhoog/ omlaag gaan omdat je je heupen beweegt en niet omdat je je knieen beweegt. Imo squaten jullie gewoon teveel.
JE ziet bij jouw ook dat je je heupen schuin omhoog/naar voren verplaats.
Chris maakt er nog meer een squat van.
En dan kan je wel zeggen dat 101 varianten etc, maar meerdere mensen vinden nu al dat je meer squat dan gm-ed op het filmpje. Doe er wat mee...:)
all love erwin!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven