AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Je techniek kan inderdaad nog wel een heel stuk beter ja.
Rows ed zou ik toch ook iets stricter uitvoeren trouwens...
Wel sterk voor iemand die nog maar zo kort bezig is.
Waar is dit trouwens? Die sportschool komt me bekend voor...

thnx voor de tips, de sportschool is in vlissingen, Sport Life.

Ah, dat dacht ik al ja. Beetje offtopic, maar zou je niet beter naar Edison in Vlissingen of naar Bodygym in Middelburg gaan? Vind t nogal n wijvenclub daar eerlijk gezegd...

geen id, ik train er ook alleen maar omdat een vriend van mij er traint (Bosshogg) wij zijn wel altijd de enigste 2 die bij het squatrek staan haha, ik zal wel eens een keertje gaan kijken, thnx.

Had gister een training gefilmt samen met Bosshogg, om te zien hoe de vorm/techniek er uit ziet van de oefeningen en
om mensen te laten geloven dat
ik na 4 maanden trainen toch 180kg deadlift (aangezien mensen eerst willen zien en dan pas geloven).

niet de hele training staat er op, ivm dat mijn SDkaart vol was, helaas.

iig, mijn deadlift vorm kan wat beter heb ik zelf gezien, kben nu 4/5maanden bezig met trainen.

http://www.youtube.com/watch?v=70tk_fcM7Ss&feature=feedu

ik ben met de tanktop & Bosshogg met shirt.

eventueel tips zou handig zijn, thnx & gr.

T-bar rowing is veel effectiever als je met bijna gestrekte benen staat, voorover buigt ( en keihard spanning op je onderrug trekt ). Rug stil houden en dan een goede volledige rom maken (eventueel onder nog je schouderbladen naar beneden drukken). Niet lullig bedoelt maar dit is gewoon roppen met zoveel mogelijk gewicht.

Disturbed bij een filmpje is natuurlijk altijd super!

Laatst bewerkt:
die bands mogen idd lager...spanning moet er af bovenin.
liefst 10cm voor lockout helemaal los is mijn idee?!

sterke lifts Ziyed !! dat ziet er goed uit !!

die bands mogen idd lager...spanning moet er af bovenin.
liefst 10cm voor lockout helemaal los is mijn idee?!

Zo zou ik ze inderdaad ook doen, je ziet dat er nu bovenin nog wel aardig wat spanning op de bands zit. Locken was in ieder geval in tegenstelling tot je normale lifts geen probleem, good lifts.

Zeg net tegen Ziyed uiteindelijk maakt het geen fok uit...je moet nu alleen hogere loads gebruiken ne dan heb je praktisch hetzelfde effect

Zo zou ik ze inderdaad ook doen, je ziet dat er nu bovenin nog wel aardig wat spanning op de bands zit. Locken was in ieder geval in tegenstelling tot je normale lifts geen probleem, good lifts.

Idd, denk ook volgende keer aan de safety's in hoogste gat als ze in het schema komen ooit.
Locken gaat enkel slecht als techniek minder wordt, weet nu wat ik fout deed bij de 280 ook laatst.

De 300 voelde qua speed aan als 250 ongeveer, maar ja ben in ieder geval een ervaring rijker lol.

Laatst bewerkt:
Eens met George, spanning moet er bovenin helemaal af, in principe moet je de laatste paar centimeter de bar uit de banden tillen.

Juist, zie nu ook vooral filmpjes met de band op hoofdhoogte gechoked aan een safety. Zal het onthouden en misschien voor de toekomst in het schema, was wel leuk in ieder geval maar qua gewicht lijkt het meer op ego lifting hoewel het gewoon assistance moet zijn zoals block pulls.

T-bar rowing is veel effectiever als je met bijna gestrekte benen staat, voorover buigt ( en keihard spanning op je onderrug trekt ). Rug stil houden en dan een goede volledige rom maken (eventueel onder nog je schouderbladen naar beneden drukken). Niet lullig bedoelt maar dit is gewoon roppen met zoveel mogelijk gewicht.

Disturbed bij een filmpje is natuurlijk altijd super!

Thnx voor de tip man, kzal het er naar kijken.

Eén van mij favoriete topics op DBB, dus ook wat content van mijn kant. Ben wel benieuwd naar jullie kritiek op mijn uitvoering, persoonlijk vind ik dat ik nog meer spanning bovenin mijn rug moet opbouwen (mij rug bolt net onder mijn nek), en ik denk dat ik nog wat meer met mijn kont moet zakken zodat mijn rug wat verder verticaal de lucht in gaat (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Dit is mijn 2 setje uit 3x3x200kg.

http://www.youtube.com/watch?v=Z_S3E7eyv20

Goede techniek, volgens mij heb jij een goed lichaam voor deadlifts. Die bolling bij je nek dat is niks, dat is puur omdat je je schouders laat hangen en dat hoort zo.
Je rug is verder goed recht alleen ik vind je 2e en 3e rep wat slordig doordat je aantikt en door gaat.

Goede techniek, volgens mij heb jij een goed lichaam voor deadlifts. Die bolling bij je nek dat is niks, dat is puur omdat je je schouders laat hangen en dat hoort zo.
Je rug is verder goed recht alleen ik vind je 2e en 3e rep wat slordig doordat je aantikt en door gaat.

ik ben het eens met die 2e en 3e rep laat het gewicht even liggen ipv touche en go. Dat even laten liggen maakt het wel zwaarder.

Is het ook goed om touch en go en deadstops af te wisselen? Denk wel dat je inderdaad even helemaal kan focussen om je startpositie weer goed te krijgen. En dus wat nettere reps krijgt.

Kan allebei wel, maar ik zou het in jouw geval niet doen gezien je nog niet zo lang erop traint toch? Ik doe het ook niet meer om die techniek vloeiender te krijgen.

• Like
Waarderingen: DG80
Ik train ook nog steeds..

http://www.youtube.com/watch?v=9SGwwIqsX2E

Voor het eerst 3/4 bench gedaan. Close grip en met een pauze onderin. Vooral zwaar omdat ik voor mijn gevoel de bar bovenin telkens moest afremmen. Wel een goede pomp.. en daar draait het natuurlijk om.

Lijkt eerder 4/5. Lekker bezug Ita. Wanneer ga je hier weer loggen ouwe Loods-collaborateur.

Terug
Naar boven