AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Dat is voor de meesten onzin. In principe moet je kunnen buigen met je ogen dicht bij wijze van. Als je naar beneden kijkt kan je vaak beter je heupen inzetten, maar dan moet je natuurlijk niet naar voren vallen.
Mike Tuchscherer heeft daar een mooi filmpje van waar die zijn squat laat zien waarbij die naar voren/omhoog kijkt en naar beneden. Waar die naar beneden kijkt genereert die veel meer snelheid.

Ik "kijk" ook naar beneden, maar eigenlijk kijk ik helemaal nergens naar.

jij bent dan ook een ërvaren"squatter hey eddine.ik denk echt dat zeker als je beginner bent, dit je balans kan helpen hoor.
dat je op een gegeven moment ook gewoon op gevoel moet kunnen squatten, zal best waar zijn.
voor TS denk ik dat het m kan helpen om in het begin wat te focussen op een punt.

20 reppers zijn gewoon zuiver doorzettingsvermogen, ikzelf heb het 6 weekjes gedaan en opgewerkt naar 75% van men 1rm en het heeft voor mij een nieuwe betekenis gegeven aan 'doorzetten'. versta me niet verkeerd, low reps kunnen verschrikkelijk martelend zijn maar het effect van high reps is nog net iets anders, je lichaam schreeuwt heel de tijd: 'stop alstublieft, ik smeek het je!!' je luie lichaam stuurt je constant signalen dat je MOET stoppen maar toch drijf je er voorbij dmv pure wilskracht.

Ieder heeft het in zich om 70%x20 te squatten, natuurlijk ligt dat voor ervaren squatters wss een beetje anders (ookal zouden ze het wel kunnen als ze er op oefenen), maar het is wel eens interessant om te proberen en je grenzen te verleggen.

20 reppers zijn gewoon zuiver doorzettingsvermogen, ikzelf heb het 6 weekjes gedaan en opgewerkt naar 75% van men 1rm en het heeft voor mij een nieuwe betekenis gegeven aan 'doorzetten'. versta me niet verkeerd, low reps kunnen verschrikkelijk martelend zijn maar het effect van high reps is nog net iets anders, je lichaam schreeuwt heel de tijd: 'stop alstublieft, ik smeek het je!!' je luie lichaam stuurt je constant signalen dat je MOET stoppen maar toch drijf je er voorbij dmv pure wilskracht.

Ieder heeft het in zich om 70%x20 te squatten, natuurlijk ligt dat voor ervaren squatters wss een beetje anders (ookal zouden ze het wel kunnen als ze er op oefenen), maar het is wel eens interessant om te proberen en je grenzen te verleggen.

12 reppers zijn al cardio :rolleyes: op de squat

vind 10 reps al veel haha

Bedankt voor alle commentaren en tips, ik ga ermee aan de slag.
Voor de filmpjes was ik al aardig vermoeid dus de zwakke punten komen dan 'mooi' naar voren. Diepte op iets lagere gewichten was een stuk beter maar staat natuurlijk weer niet op film.

20x100kg doe/probeer ik binnenkort wel, wil me aankomende weken eerst focussen op de genoemde zwakke punten en dan met name het 'goodmorning' gedeelte waar ik vanaf wil.

BT

cardiofitness
vorm van fitness die gericht is op het verbeteren van de de hart- en longfunctie en de conditie van de bloedvaten en die het uithoudingsvermogen in het algemeen verbetert

Zelfs het woord fitness klinkt dan nog OK

volgende training 20x150 voor jou dus? :D

als ik het ooit weer eens zou doen, zou dat inderdaad acceptabel zijn.

Je ziet m toch kapot gaan? Ik denk zomaar dat ie de 20x100 bij lange na niet gehaald had... Ik denk niet dat er veel zijn die 20 reps op 70% halen. Ik weet zeker dat ze mij van de mat kunnen vegen, als ik het uberhaupt al haal. Alhoewel ik voor mezelf het nut er niet echt van in zie...

je zult verstelt staan zijn hoeveel reps je er uit kan persen man. breathing style kan je echt kapot lang doorgaan.

dat iets veel kracht kost betekend niet dat het geen cardio kan zijn, :)

+ cardio is geen vies woord hoor ;)

nee maar het wordt wel op een denegrerende manier gebruikt, als in: alles boven de 10 reps is cardio, met p*ssy poundages is dat inderdaad waar, maar het is simplistisch om te denken dat je absoluut low reps moet gebruiken om sterk te worden, dat is nu eenmaal 1 manier, en een heel populaire manier omdat PL'ers en WL'er nu eenmaal naar een 1rm streven, maar is iemand die 180kg vijftienmaal kan squatten dan niet sterk?

Het probleem met repouts is dat je techniek rep na rep slechter wordt.

nee maar het wordt wel op een denegrerende manier gebruikt, als in: alles boven de 10 reps is cardio, met p*ssy poundages is dat inderdaad waar, maar het is simplistisch om te denken dat je absoluut low reps moet gebruiken om sterk te worden, dat is nu eenmaal 1 manier, en een heel populaire manier omdat PL'ers en WL'er nu eenmaal naar een 1rm streven, maar is iemand die 180kg vijftienmaal kan squatten dan niet sterk?

zo iemand is dan zeker sterk!
ik zal woorden als cardio ook niet op een denigrerende manier gebruiken hoor.
maar idd 12 reppers en meer zijn cardio.
ook van cardiotraining kun je wel degelijk sterker worden, het hangt allemaal aan elkaar joh :)

Heb je nog nooit gezien @ USC?

2e filmpje zie je dat je onderin wat inzakt. Proberen je chest up te houden?

prima squat techniek ;-)

Wie kan er feedback geven op mijn squat techniek? Ben hier de laatste tijd mee aan het sleutelen, want het werd met meer gewicht steeds een ergere 'goodmorningsquat'.

Huidige techniek:

Zie zelf nog steeds terug dat ik uit de hole iets naar voren kantel.

Al veel beter dan hoe je eerder squatte Guido. Je zakt alleen te snel door je knieen, misschien door dat rare schokje wat je bovenin geeft voor het zakken.
Breaking from the hips ;)

over rep en cardio hoe ik buig is 1 rep al cardio :)

Terug
Naar boven