AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

als ik zo een rep doe zitten er nog minimaal 2-3 in

Denk niet dat ik er vanavond nog 1 achteraan had kunnen doen, hij ging inderdaad wel redelijk vloeiend. Maar heb mij al vaker verbaast hoeveel reps jij kan maken op een heel hoog percentage van jouw eigen 1 rm.

110 kg military/strict press. (op een goede dag moet 115 er nu wel inzitten)

http://www.youtube.com/watch?v=jbEC...DvjVQa1PpcFOBnIzwx7JA7U-dszm3di76J-poekdoR1o=

Heb ook meegedaan aan het Firezone autotrekken (Citroen C1), kwam niet goed weg gewoon 13 seconden over gedaan. Wel nog hele goede tips gehad van Klaas Liemburg. Dus volgende keer beter.

Hehe broer van 1 van mijn beste maatjes, geloof me dat jij vele malen sterker bent dan hij;)
Vrachtwagentrekken heeft hij dan wel weer verstand van, eerlijk is eerlijk..;)

Zieke mp ook!

je form zuigt diep, zit veel meer in, voeten naast elkaar, omhoog pressen en kop eronder, nu duw je naar voren dus vecht je met de zwaartekracht als een quarter-front raises negatief (ofzoiets)

Hehe broer van 1 van mijn beste maatjes, geloof me dat jij vele malen sterker bent dan hij;)
Vrachtwagentrekken heeft hij dan wel weer verstand van, eerlijk is eerlijk..;)

Zieke mp ook!

Relaxte gast, tijdje mee staan ouwehoeren. Maar er zit nog best wel wat techniek bij! Viel mij vies tegen.

Klaas is wel ok ja, komen uit dezelfde verpauperde buurt waar hij onderhand uit verhuisd is..

Hehe ja hangen zodat het lijkt of je met je neus richting moeder aarde gaat en dan van die ministappen als je het nooit gedaan hebt is het even lastig maar na 5x lopen is het al wereld van verschil;)

mag wel stukkie dieper :)

- Rug veel harder opspannen je maakt een goodmorning beweging.
- Trek een t-shirt aan.
- Waarom zou je in vredesnaam 20x80kg willen squatten?

Na al die jaren blijft het filmen van lifts nog steeds een top-idee!

@ Born Twitchy : je mist upperback tightness . Ik raad aan : frontsquats , shrugs , bb rows

- Rug veel harder opspannen je maakt een goodmorning beweging.
- Trek een t-shirt aan.
- Waarom zou je in vredesnaam 20x80kg willen squatten?

Voor dat laatste verwijs ik je door naar Gmen, die zal hierop wel een mooi antwoord hebben.

to be honoust is 20x80 wel een klein beetje gay als je 1rm 140 is man ;) volgende keer minimaal 70%/100 kilo op die bar slingeren.

goeie 20 repper maar er mag inderdaad wel wat bij :D 100kg moet zeker lukken

@ Born Twitchy : je mist upperback tightness . Ik raad aan : frontsquats , shrugs , bb rows
Waaraan zie jij dat? Omdat hij een GM-beweging maakt? Ik vind dat zen bovenrug er bij de 140 tight uitziet.

Ik vind de GM beweging trouwens bij de 140 meevallen, voor een lowbar squat waar de knieen weinig naar voor komen.
Lijkt me wel dat er wat flexibiliteit mist voor optimale diepte, waardoor je dus wel iets naar voor valt en GM achtig squat. En ook veel druk zet op die onderrug, die ook wat bolt.
Ik zou dit zelf oplossen door wat stretchen van onderlichaam (hip flexors, adductoren) en/of de bar iets hoger op de rug te leggen.

Paar lifts gefilmd aan het einde van een lange training, tips zijn uiteraard welkom:

1x140kg squat (PR) waarbij ik tijdens de lift twijfelde over de diepte
http://www.youtube.com/watch?v=1xk05a6BCXw&feature=youtu.be

20x80kg squat (geloof ook PR)
http://www.youtube.com/watch?v=GoOjuvA6tWk&feature=youtu.be

je kijkt zo'n beetje bij elke rep even naar beneden.
je moet een vast punt zoeken ergens op of net boven je zichthoogte.
dat punt houdt je met je ogen vast gedurende de gehele beweging, zorgt voor een betere balans, omdat je een referentie hebt.

als je naar beneden kijkt heb je nl. ook de neiging dat je lichaam volgt, voorover dus.....

Bij de 140 beweeg je te veel naar voren waardoor je en naar voren gaat hangen en bij het zakken ga je met je knieën meer naar voren dan dat je naar achter zit. Houdt die druk op de zijkant + achterkant van je voet en blijf naar achter zitten.
Uiteindelijk zullen je knieën wel naar voren gaan (wat niet erg is), maar je moet niet naar voren zakken.

je kijkt zo'n beetje bij elke rep even naar beneden.
je moet een vast punt zoeken ergens op of net boven je zichthoogte.
dat punt houdt je met je ogen vast gedurende de gehele beweging, zorgt voor een betere balans, omdat je een referentie hebt.

als je naar beneden kijkt heb je nl. ook de neiging dat je lichaam volgt, voorover dus.....

Dat is voor de meesten onzin. In principe moet je kunnen buigen met je ogen dicht bij wijze van. Als je naar beneden kijkt kan je vaak beter je heupen inzetten, maar dan moet je natuurlijk niet naar voren vallen.
Mike Tuchscherer heeft daar een mooi filmpje van waar die zijn squat laat zien waarbij die naar voren/omhoog kijkt en naar beneden. Waar die naar beneden kijkt genereert die veel meer snelheid.

Ik "kijk" ook naar beneden, maar eigenlijk kijk ik helemaal nergens naar.

to be honoust is 20x80 wel een klein beetje gay als je 1rm 140 is man ;) volgende keer minimaal 70%/100 kilo op die bar slingeren.

Je ziet m toch kapot gaan? Ik denk zomaar dat ie de 20x100 bij lange na niet gehaald had... Ik denk niet dat er veel zijn die 20 reps op 70% halen. Ik weet zeker dat ze mij van de mat kunnen vegen, als ik het uberhaupt al haal. Alhoewel ik voor mezelf het nut er niet echt van in zie...

Terug
Naar boven