XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Techniek check van SQ:

http://www.youtube.com/watch?v=HOq5hfE30fM&feature=player_embedded

Als ik het zelf zo terug zie, vind ik dat de diepte wel een pak beter kan.
Vroeger Squatte ik Oly style, maar na een zware heupblessure, waardoor ik +7 maanden niet heb kunnen Squatten, heb ik terug opnieuw moeten 'leren' Squatten. Dit is dus het resultaat.

Alle tips zijn welkom!

diepte lijkt me toch vrij goed?

Ja? Is het IPF diepte? Ik heb de indruk dat het wel nog wat dieper moet.

het ziet er inderdaad wat schommelig uit allemaal willempie... weinig core tightness? misschien omdat er ook niet veel core meer over is? je benen zijn ook wel eng dun man... snel volume gaan draaien op die squats en dan komt het vast goed. ik blijf geloven belgische broeder met de chisseled cheeks

Het ziet er inderdaad niet supersmooth uit. Is ook wel dicht tegen mijn huidige max met dat gewicht aan, dus easy reps zijn het sowieso niet.

Core thightness is inderdaad wel iets waar ik expliciet op moet letten. Ik kreeg van eGo de tip om een belt te dragen om mijn abs tegen aan te pushen. Voorlopig droeg ik nog geen belt omdat het toch nog p*ssy weights zijn. Wat vind jij daarvan?

Lekker ook om er nog even een burn in te gooien!

Bedankt voor de feedback alleszins.

Techniek check van SQ:

http://www.youtube.com/watch?v=HOq5hfE30fM&feature=player_embedded

Als ik het zelf zo terug zie, vind ik dat de diepte wel een pak beter kan.
Vroeger Squatte ik Oly style, maar na een zware heupblessure, waardoor ik +7 maanden niet heb kunnen Squatten, heb ik terug opnieuw moeten 'leren' Squatten. Dit is dus het resultaat.

Alle tips zijn welkom!

Op zich zie ik niets verkeerds aan je techniek maar laat het wel duidelijk zijn dat je core gay is man . Zo wiebelen ...
Doe : frontsquats , overhead squats , ab wheels (desnoods met een barbbell) , planks , gm's . Het is je upper-mid back en je abs die gewoon zwak zijn . En doe zeker unilateraal werk zoals bvb bulgarian splits en/of lunges

---------- Post toegevoegd Wed 28 Nov 2012 om 14:06 ----------

Wat belt betreft ... Ik doe alles beltless en ben van mening dat het absoluut niet nodig is en zelfs blessures kan veroorzaken aan je ribbenkast .

Klopt dat de core sterker moet worden, maar een belt die blessures aan je ribbenkast veroorzaakt is wel erg extreem ;)

Je abdomen zijn geschikt om druk te zetten naar binnen en naar buiten. Door je belt over je navel te leggen, kun je daar tegenaan drukken en stabiliseer je door een hogere intra-abdominale druk je wervelkolom. Als het dus ergens voor zorgt, is het een reductie in blessureleed. Als je je riem helemaal strak trekt, ga je het doel voorbij en ben je fout bezig. Dan kun je idd meer blessures kweken.

Daarnaast zijn het waarschijnlijk niet de abs die zwak zijn, maar spieren zoals je bekkenbodemspieren etc. Planking en abrolls zijn dan idd goede methodes. Zou eens beginnen met 8x 45sec plank, 30 sec sideplank links en rechts. Alles achter elkaar. Probleem hiermee is dat mensen altijd planken zonder 'spotter'. Je kunt onmogelijk een sideplank 100% correct uitvoeren als je dit nog nooit gedaan hebt zonder iemand die snapt waar hij op moet letten... heuphoek, beenstrekking, voetplaatsing, rugpositie, schouderbladen, hoofdpositie (gerelateerd aan kanteling schoudergordel) etc etc. Overhead squats vind ik geen goed idee als je een zwakke core hebt, omdat de meeste gyms niet de faciliteiten hebben om je bar te droppen zoals op een gewichthefplatvorm. Dan gaan er toch echt te vaak wat dingen mis.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #15.344
Core...Hij is gewoon helemaal zwak. Vind ik van mezelf trouwens ook. Gewoon sterker worden op squat, bank en deadlift dan worden die zogenaamde "zwakke punten" ook sterk (er). Word zo veels te moeilijk gemaakt man.

iedereen met een 40cm taille heeft een zwakke core :D

Overhead yoke lopen, werkt ook goed.

Teringveel squatten ook.

Core...Hij is gewoon helemaal zwak. Vind ik van mezelf trouwens ook. Gewoon sterker worden op squat, bank en deadlift dan worden die zogenaamde "zwakke punten" ook sterk (er). Word zo veels te moeilijk gemaakt man.

Helaas is het zo simpel niet. Op die manier blijft je zwakste schakel altijd je zwakste schakel. Dan haal je nooit (in t geval van Willem) het maximale uit je squat door de limitatie van je core.... Als je die bijtrekt, komt er een nieuwe zwakke schakel. Op die manier verbeter je steeds een nieuwe schakel en boek je veel sneller progressie. Zwak zijn is ook relatief. Als je willem vergelijkt met een toplifter, is hij idd nog niet 'sterk'. Vergelijk je hem met the average joe dan is t een sterke dude! Ik zeg Willem, ga door jongen en werk aan je core en techniek. Komt helemaal goed.

Je kunt idd verbeteren door het 'simpel' te houden, maar je moet je vragen of je tevreden bent redelijke gains of dat je zoekt naar de optimale progressie.

Ik zie eigenlijk niet echt bijzondere core zwakte. Dat wiebelen lijkt meer op dat die dat zelf (on)bewust doet en niet veroorzaakt door een zwakke core.

Voor "IPF-diepte" moet je een paar cm dieper. Ik vermoed dat je je tenen iets meer naar buiten kan zetten om dat makkelijker te halen en dezelfde upright positie te houden.
Verder gewoon veel blijven squatten zoals je al doet ;)

Ja man, dat is erg specifieke assistance vergeleken met een squat.

dit vraagt om no-handed deadlifts

Ik zie eigenlijk niet echt bijzondere core zwakte. Dat wiebelen lijkt meer op dat die dat zelf (on)bewust doet en niet veroorzaakt door een zwakke core.

Voor "IPF-diepte" moet je een paar cm dieper. Ik vermoed dat je je tenen iets meer naar buiten kan zetten om dat makkelijker te halen en dezelfde upright positie te houden.

Ik zie wel core zwakte door het feit dat hij instabiel wordt en lichte vibratie vertoont in het heupgebied als het zwaar wordt. Je ziet dat hij moet vechten om recht te blijven. Is altijd bij te trekken al denk ik nog steeds dat mobiliteit en druk houden onderin de hoofdzaken zijn. Sowieso blijven squaten als een malle ja :)

De maker van deze prachtige muziek zou je persoonlijk voor je kont moeten slaan om het feit dat je zijn muziek gebruikt voor een 2x60 bank lieve Axel :)

Blijft je kont op de bank? Ik vraag me af of zo'n arch wel nodig is bij DE

De muziek maakt het wel af.

Dacht daar hangt 80/90 aan, maar is 60:P die muziek is wel epic idd haha

De maker van deze prachtige muziek zou je persoonlijk voor je kont moeten slaan om het feit dat je zijn muziek gebruikt voor een 2x60 bank lieve Axel :)

I know. Ik had niets anders.
Ik heb ook al iets voor de 110. echt geweldig

Thanks sven en gokhann

Wouter: volgens mij blijft men kont op de bench.
Ik had deze training wel dat mijn kont van de bank kwam maar dat merkte ik telkens.

Ik gebruik de DE als opwarming, voor explosiviteit en ik volg gewoon het systeem erin. Maar ik gebruik het ook voor techniek en dan is de arch wel nodig.

Hoho, bedankt voor de uitgebreide reacties!

Op zich zie ik niets verkeerds aan je techniek maar laat het wel duidelijk zijn dat je core gay is man . Zo wiebelen ...
Doe : frontsquats , overhead squats , ab wheels (desnoods met een barbbell) , planks , gm's . Het is je upper-mid back en je abs die gewoon zwak zijn . En doe zeker unilateraal werk zoals bvb bulgarian splits en/of lunges

Ok. Werken aan de core is zeker iets wat er in de planning staat. Volgende cycle elke training iets voor core erin + mijn kiné-oefeningen 1, en misschien 2, keer per week.
Ook unilateraal werk komt erin!

Phenochef zei:
Wat belt betreft ... Ik doe alles beltless en ben van mening dat het absoluut niet nodig is en zelfs blessures kan veroorzaken aan je ribbenkast .

Ok. Clear.

Klopt dat de core sterker moet worden, maar een belt die blessures aan je ribbenkast veroorzaakt is wel erg extreem ;)

Je abdomen zijn geschikt om druk te zetten naar binnen en naar buiten. Door je belt over je navel te leggen, kun je daar tegenaan drukken en stabiliseer je door een hogere intra-abdominale druk je wervelkolom. Als het dus ergens voor zorgt, is het een reductie in blessureleed. Als je je riem helemaal strak trekt, ga je het doel voorbij en ben je fout bezig. Dan kun je idd meer blessures kweken.

Belt dus als manier om leren m'n abs goed op te spannen. Dat lijkt mij inderdaad de meest voorname functie van een belt.

eGo zei:
Daarnaast zijn het waarschijnlijk niet de abs die zwak zijn, maar spieren zoals je bekkenbodemspieren etc. Planking en abrolls zijn dan idd goede methodes. Zou eens beginnen met 8x 45sec plank, 30 sec sideplank links en rechts. Alles achter elkaar. Probleem hiermee is dat mensen altijd planken zonder 'spotter'. Je kunt onmogelijk een sideplank 100% correct uitvoeren als je dit nog nooit gedaan hebt zonder iemand die snapt waar hij op moet letten... heuphoek, beenstrekking, voetplaatsing, rugpositie, schouderbladen, hoofdpositie (gerelateerd aan kanteling schoudergordel) etc etc. Overhead squats vind ik geen goed idee als je een zwakke core hebt, omdat de meeste gyms niet de faciliteiten hebben om je bar te droppen zoals op een gewichthefplatvorm. Dan gaan er toch echt te vaak wat dingen mis.

Je hebt gelijk dat die kleinere stabilisatie spieren in mijn abs enorm zwak zijn. Ik ben het afgelopen jaar erg veel naar de kiné geweest (om mijn blessure aan mijn heup weg te werken) en haar viel mijn enorm zwakke core ook meteen op. Dat is al vrij veel verbeterd, dus je kan je voorstellen hoe erg het vroeger was.

Heb jij misschien een link naar andere goede oefeningen om dit te verbeteren?

Aight. Duidelijk dat core mijn zwakke punt is. :D

iedereen met een 40cm taille heeft een zwakke core :D

Haters gonna hate.

Dat ben ik niet direct van plan.

Dit wel.

Helaas is het zo simpel niet. Op die manier blijft je zwakste schakel altijd je zwakste schakel. Dan haal je nooit (in t geval van Willem) het maximale uit je squat door de limitatie van je core.... Als je die bijtrekt, komt er een nieuwe zwakke schakel. Op die manier verbeter je steeds een nieuwe schakel en boek je veel sneller progressie. Zwak zijn is ook relatief. Als je willem vergelijkt met een toplifter, is hij idd nog niet 'sterk'. Vergelijk je hem met the average joe dan is t een sterke dude! Ik zeg Willem, ga door jongen en werk aan je core en techniek. Komt helemaal goed.

Je kunt idd verbeteren door het 'simpel' te houden, maar je moet je vragen of je tevreden bent redelijke gains of dat je zoekt naar de optimale progressie.

Hier ga ik volledig mee akkoord. De zwakste schakel moet eerst aangepakt worden om degelijke progressie te kunnen boeken.

Ok. Mij viel het ook niet direct op aan het filmpje, maar ik weet wel dat mijn abs weak as **** zijn.

Eddine zei:

Ok, zal proberen eens mijn knieën wat meer naar buiten te laten wijzen. Voor de rest gewoon even wijd blijven staan?

dit vraagt om no-handed deadlifts

Die ga ik er ook volgende cycle ook proberen in te gooien!

ik had er een 30kilo squat gain door. alleen werd ik toen helaas wakker omdat de wekker ging :(

Dat zijn erg vervelende momenten. Ik voel met je mee broeder!

Ik zie wel core zwakte door het feit dat hij instabiel wordt en lichte vibratie vertoont in het heupgebied als het zwaar wordt. Je ziet dat hij moet vechten om recht te blijven. Is altijd bij te trekken al denk ik nog steeds dat mobiliteit en druk houden onderin de hoofdzaken zijn. Sowieso blijven squaten als een malle ja :)

Ben benieuwd naar oefeningen om daaraan te kunnen werken.

Die heb ik helaas niet in mijn homegym.

Terug
Naar boven