AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Log gaat goed Bob!

Techniek check van SQ:

http://www.youtube.com/watch?v=HOq5hfE30fM&feature=player_embedded

Als ik het zelf zo terug zie, vind ik dat de diepte wel een pak beter kan.
Vroeger Squatte ik Oly style, maar na een zware heupblessure, waardoor ik +7 maanden niet heb kunnen Squatten, heb ik terug opnieuw moeten 'leren' Squatten. Dit is dus het resultaat.

Alle tips zijn welkom!

diepte lijkt me toch vrij goed?

bedankt he,
mooi om te horen dat mijn techniek ook best oke is.

Die 100 log PR van je zal snel verpulverd zijn als ik dit zo zie

Deadlift: maak je onderrug hol (laat iemand naar je kijken). Zet daar spanning op en laat je schouders gewoon naar beneden hangen. NIET met je armen trekken. Altijd starten met voorspanning zetten. Dus 'slack out of the bar' trekken zoals onze vrienden overzee dat zo mooi zeggen. Op je hakken drukken en probeer om niet in een lijn omhoog te trekken, maar een diagonale lijn naar achter te volgen. Dus naar achteren en omhoog..

1-bar vastpakken.
2-vul je longen compleet met lucht en druk je buik uit tegen je riem mbv deze lucht.
3-maak je onderrug hol, schouders laten hangen
4-voorspanning
5-druk op je hakken en trek de bar los
6-bij passeren knieen je heup naar voren drukken, doggy style baby

Je ziet dat je meteen strekking in je benen hebt. Probeer de eerste weken eens statische kracht te zetten met je benen en dan los te trekken met je rug. Op het moment dat je los bent van de grond, laat je je benen ook strekken. Als je dat onder de knie hebt, kun je aan je timing gaan werken mbt het combineren van rug- en beenstrekking.

Squat: heb het idee dat je heupmobiliteit en adductoren wellicht je movement beperken. Splits oefenen kan ervoor zorgen dat je adductoren soepeler worden => knieen kunnen naar buiten (baan van de tenen volgen) en daardoor kun je druk houden terwijl je onder parallel squat. Op het moment kom je namelijk niet diep genoeg. Neem aan dat je het doet voor pl doeleinden en niet als ondersteuning van bv voetbal, want dat is een ander verhaal (ivm heuphoeken die je gebruikt). Ook hier de lucht in je buik zuigen. Rug actief hol maken. Schouderbladen bij elkaar knijpen zo hard als je kunt vanaf het moment van unracken.

Bench: meer spanning opbouwen met je benen. Youtube eens verschillende manieren van set-ups, zodat je ziet wat prettig werkt voor je. Wil je namelijk flat back blijven drukken of arched...? Je knijpt niet hard in de bar, WEL doen! Niet loslaten vanaf het moment van unracken, gewoon keihard knijpen gedurende de set. Ook hier je schouderbladen bij elkaar knijpen en niet loslaten.

Good luck, hoop dat je er iets aan hebt.

Je mag sws wel iets breder gaan staan met squatten want je staat bijna met de hakken tegenelkaar

Bekende gym! Als je weer deadlift wil ik ook wel ff kijken adh van de tips hier..

Denk niet dat je stance breder moet hoor. Denk dat het op het filmpje vooral lijkt alsof je heel smal staat, maar dat t best meevalt.

Deadlift: maak je onderrug hol (laat iemand naar je kijken). Zet daar spanning op en laat je schouders gewoon naar beneden hangen. NIET met je armen trekken. Altijd starten met voorspanning zetten. Dus 'slack out of the bar' trekken zoals onze vrienden overzee dat zo mooi zeggen. Op je hakken drukken en probeer om niet in een lijn omhoog te trekken, maar een diagonale lijn naar achter te volgen. Dus naar achteren en omhoog..

1-bar vastpakken.
2-vul je longen compleet met lucht en druk je buik uit tegen je riem mbv deze lucht.
3-maak je onderrug hol, schouders laten hangen
4-voorspanning
5-druk op je hakken en trek de bar los
6-bij passeren knieen je heup naar voren drukken, doggy style baby

Je ziet dat je meteen strekking in je benen hebt. Probeer de eerste weken eens statische kracht te zetten met je benen en dan los te trekken met je rug. Op het moment dat je los bent van de grond, laat je je benen ook strekken. Als je dat onder de knie hebt, kun je aan je timing gaan werken mbt het combineren van rug- en beenstrekking.

Squat: heb het idee dat je heupmobiliteit en adductoren wellicht je movement beperken. Splits oefenen kan ervoor zorgen dat je adductoren soepeler worden => knieen kunnen naar buiten (baan van de tenen volgen) en daardoor kun je druk houden terwijl je onder parallel squat. Op het moment kom je namelijk niet diep genoeg. Neem aan dat je het doet voor pl doeleinden en niet als ondersteuning van bv voetbal, want dat is een ander verhaal (ivm heuphoeken die je gebruikt). Ook hier de lucht in je buik zuigen. Rug actief hol maken. Schouderbladen bij elkaar knijpen zo hard als je kunt vanaf het moment van unracken.

Bench: meer spanning opbouwen met je benen. Youtube eens verschillende manieren van set-ups, zodat je ziet wat prettig werkt voor je. Wil je namelijk flat back blijven drukken of arched...? Je knijpt niet hard in de bar, WEL doen! Niet loslaten vanaf het moment van unracken, gewoon keihard knijpen gedurende de set. Ook hier je schouderbladen bij elkaar knijpen en niet loslaten.

Good luck, hoop dat je er iets aan hebt.

Bedankt hier kan ik wat mee, ik ga vanmiddag weer trainen dus zal gelijk de tips proberen toe te passen.

Met squat heb je inderdaad gelijk, heb even opgezocht wat splits zijn en daar ga ik mee oefenen. Als ik dieper zou gaan heb ik het gevoel dat ik achterover val of iets dergelijks, misschien komt dat wel door de stabiliteit in mijn benen.

Zoals ik nu lig met bench press vind ik wel prettig, ga nog wel even wat filmpjes bekijken en andere manieren proberen om te kijken of dat misschien beter is.

Zal binnenkort wel weer wat filmpjes posten of het beter gaat.

---------- Post added 28 November 2012 at 11:54 ----------

Bekende gym! Als je weer deadlift wil ik ook wel ff kijken adh van de tips hier..

Prima:) als je er vanmiddag ook bent, kan je er wel even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Techniek check van SQ:

http://www.youtube.com/watch?v=HOq5hfE30fM&feature=player_embedded

Als ik het zelf zo terug zie, vind ik dat de diepte wel een pak beter kan.
Vroeger Squatte ik Oly style, maar na een zware heupblessure, waardoor ik +7 maanden niet heb kunnen Squatten, heb ik terug opnieuw moeten 'leren' Squatten. Dit is dus het resultaat.

Alle tips zijn welkom!

het ziet er inderdaad wat schommelig uit allemaal willempie... weinig core tightness? misschien omdat er ook niet veel core meer over is? je benen zijn ook wel eng dun man... snel volume gaan draaien op die squats en dan komt het vast goed. ik blijf geloven belgische broeder met de chisseled cheeks

16jaar en 45cm arm waar moet dit naartoe Mo. Wij kunnen beter alvast gaan chillen ofzo;)

damn, 45cm arm... dat ga ik waarschijnlijk nooit halen :o

Knap hoor, ik kan je bijna niet zien achter die grote schijven ;)

Terug
Naar boven