XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ik zou mijn tenen iets verder naar binnen laten wijzen (in 1 lijn met je bovenbenen), het is dan veel makkelijker je knieën naar buiten te drukken.

Ik zou mijn tenen iets verder naar binnen laten wijzen (in 1 lijn met je bovenbenen), het is dan veel makkelijker je knieën naar buiten te drukken.

Eindelijk eens een zinvolle reactie, ipv van alleen te zeggen "je knieën gaan naar binnen." :roflol:

Tenen meer naar binnen. Werken aan je heupkracht.

Eindelijk eens een zinvolle reactie, ipv van alleen te zeggen "je knieën gaan naar binnen." :roflol:

Dus na 3911 posts heb ik eindelijk wat zinnigs getypt!

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 21:55 ----------

Thanks! Al zo lang bezig om nou er achter te komen hoe ik dat voorkom, van alles al geprobeerd. Ga het volgende squattraining meteen doen, hopelijk is het dan eindelijk verleden tijd.

Trouwens die rug van jou zal nu toch ook wel eens dik genoeg zijn om lowbar te gaan squatten?

Tenen meer naar binnen. Werken aan je heupkracht.

Thanks Z, heupkracht werk ik aan mbv Sumo DL's of heb je een betere oefening daarvoor?

Dus na 3911 posts heb ik eindelijk wat zinnigs getypt!

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 21:55 ----------

Trouwens die rug van jou zal nu toch ook wel eens dik genoeg zijn om lowbar te gaan squatten?

Ik kan nooit een goede sweet spot vinden om die bar op te leggen. Moeten eerdaags toch maar weer eens meeten denk ik zo, zo ver is woon je hier ook weer niet vandaan.

Sumo's werken de heupregio inderdaad goed natuurlijk. Maar ook oefeningen als romanian deadlifts, kettlebell swings, dimmel deadlifts etc. Tightness in je heupen krijgen en houden is niet heel makkelijk en dat kan je leren met dat soort oefeningen.
En uiteraard elke vorm van squats waarbij je langer spanning moet houden om het directer aan te pakken (slow negative, paused etc).

Sumo's werken de heupregio inderdaad goed natuurlijk. Maar ook oefeningen als romanian deadlifts, kettlebell swings, dimmel deadlifts etc. Tightness in je heupen krijgen en houden is niet heel makkelijk en dat kan je leren met dat soort oefeningen.
En uiteraard elke vorm van squats waarbij je langer spanning moet houden om het directer aan te pakken (slow negative, paused etc).

Wederom bedankt voor de tips Z.

moet wel maar net kunnen dat 'tenen naar binnen wijzen', ik weet dat ik het niet hoef te proberen als ik mijn knieën nog wat langer wil houden.

Je ziet toch dat zn knieën de lijn van de buitenkant van de voet niet kunnen volgen? Dus in zoverre iets naar binnen draaien dat dat wel kan. Niet recht naar voren.
Bij jou volgen ze wel die lijn

scherp, ziejet, scherp.

Ik kan nooit een goede sweet spot vinden om die bar op te leggen.

Al eens geprobeerd de stang op de achterkant schouders (posterior deltoid) te leggen? Als je je schouderbladen wat naar elkaar trekt en je grip iets smaller neemt zou hier een stabiele 'sweet spot' moeten ontstaan.

dad, i am proud

Verdomme, zulke schouders. ff 4x100 strict doen. Mooi.

Jammer dat het zo gelopen is, ik volgde je echt graag. Maar je hebt een verstandige keuze gemaakt toen. Good train.

Terug
Naar boven