AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

en yasmine, miss ook wat breder vastpakken. Denk dat je armen je bene teveel belemmeren.

Bedankt iedereen voor alle tips. Bij volgende sessie ga ik die er zeker bijnemen, en me nog eens inlezen, en dan toepassen. Op naar de 140 :)

Goed bezig Axel, het lijkt me niet zo'n inspirerende omgeving of was het gewoon erg rustig ?

zelfs met 60kg stijgt je kont te snel

je voet staat te ver naar buiten gedraaid bij squats, dan is het lastig om je knieen je buitenkant van de voet te laten volgen

Hoi jongens,

Graag inhoudelijk commentaar op de squat in dit filmpje.

Moet wel zeggen dat ik ze om een of andere reden heel snel deed. We moesten nog een hoop sets/oefeningen doen dus ik denk dat ik me wat heb laten opjagen.

http://www.youtube.com/watch?v=OHb7uL6n-Kk

Edit: Krijg al een berichtje dat dit een te licht gewicht is om form te checken, had ik niet echt aan gedacht. Mochten er nog opmerkingen zijn dan hoor ik het graag. Zal binnenkort een filmpje maken wat dichter bij mijn 1rm zit LOL.

Laatst bewerkt:
Knieën komen veel te ver naar voren, borst vooruit duwen, rug opspannen en kont naar achter duwen, bij de opgaande beweging voel je een punt dat je jouw heupen naar voren kan gooien (hipdrive), zoals je daar squat haal je daar zowat niks uit. Als je zwaarder gaat squatten zal dit waarschijnlijk alleen maar erger worden.

Knieën komen veel te ver naar voren, borst vooruit duwen, rug opspannen en kont naar achter duwen, bij de opgaande beweging voel je een punt dat je jouw heupen naar voren kan gooien (hipdrive), zoals je daar squat haal je daar zowat niks uit. Als je zwaarder gaat squatten zal dit waarschijnlijk alleen maar erger worden.

Bedankt voor de tips! mag de rug wel behoorlijk hol zijn of moet ik meer proberen naar het rechte te gaan? Ik hol hem behoorlijk omdat ik bang ben dat wanneer ik hem recht houdt ik sneller naar bol zal schieten.

Bedankt voor de tips! mag de rug wel behoorlijk hol zijn of moet ik meer proberen naar het rechte te gaan? Ik hol hem behoorlijk omdat ik bang ben dat wanneer ik hem recht houdt ik sneller naar bol zal schieten.

Ik span hem zo hard als mogelijk op, hoe meer je jouw ellebogen naar voren kan drukken hoe makkelijker het ook is je rug onder spanning te houden. Je rug mag best wat hol staan hoor, maar wordt sowieso minder als je goed naar achter gaat zitten en gewicht zwaarder wordt.

Ik span hem zo hard als mogelijk op, hoe meer je jouw ellebogen naar voren kan drukken hoe makkelijker het ook is je rug onder spanning te houden. Je rug mag best wat hol staan hoor, maar wordt sowieso minder als je goed naar achter gaat zitten en gewicht zwaarder wordt.

Je bedoelt de ellebogen richting het rack / de muur waarnaar ik kijk duwen?

Je bedoelt de ellebogen richting het rack / de muur waarnaar ik kijk duwen?

Precies, hou je armen maar eens in de lucht net alsof je een barbell vast hebt die op je rug ligt en druk dan je ellebogen naar voren, dan voel je al dat je rug opspant.

Niet een lager gewicht nemen ivm je start. Je begon k*t( schouders over de bar en borst naar beneden). Gewoon letten op je start.

Terug
Naar boven