johanheeze
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 30
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 92kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Viel me op dat mn knieën wat naar binnen komen bij de squats.. Is me in andere filmpjes van mezelf nooit opgevallen, maar ik film normaal ook nooit vanuit deze hoek. Misschien dat het komt door mn smallere stance die ik had doordat ik eerst een PC deed... Zo niet, is het dan een probleem van de adductors of abductors? Begrippen worden nogal door elkaar gebruikt toen ik ff googelde, dus nu weet ik nog niet wat ik extra moet gaan trainen![]()
Denk eigenlijk ook dat ik wel een aardig eind kom door er gewoon goed bij na te denken knieën naar buiten te houdenDe stance is anders niet zo smal. Als je knieën naar binnen komen kan dat komen door zwakke abductors. Adductors brengen je benen naar elkaar, abductors van elkaar af. Je zou je abductors kunnen isoleren om ze sterker te maken, maar ik denk dat het nuttiger is om tijdens squats gewoon de cue "knieën naar buiten drukken" te gebruiken.
De clean kan ook beter trouwens, je lijkt in je filmpje helemaal geen gebruik te maken van bar-body contact. Als je dat wel doet dan geef je de stang met je benen/heupen weer snelheid mee omhoog en kan je uiteindelijk meer gewicht verplaatsen. Zie onderstaande plaatje bij frame 2 en 3 wat ik bedoel.[afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat je hier doet is trouwens een gewone clean en geen power clean (PC), bij een power clean vang je de stang boven parallel.

gewicht meer achteraan en op buitenkant van doe voet houden (je ziet je schoen loskomen).
, vorig jaar rond deze tijd 3x3x155kg gebankt, best wel tevreden met deze progressie!Beetje ongecontroleerd. Maar ze gaan nog wel vrij hard, vorig jaar rond deze tijd 3x3x155kg gebankt, best wel tevreden met deze progressie!
3x160kg
http://www.youtube.com/watch?v=dfXNnmBkYB4
Druk mijn knieën nu iets naar buiten, heb het idee dat ik wat dieper kan gaan zitten. En dat is bij mijn deadlift sowieso zwak (knieën knikken bij zwaardere gewichten naar binnen)
http://www.youtube.com/watch?v=J0S5u08QPW8