Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ellebogen hoog houden onderin, focus hierop. En ja dat is gruwelijk zwaar. Je komt te ver naar voren met je bovenlijf, borst goed hoog houden. En je springt naar buiten dus zo smal sta je niet te squaten. Verder goed dat je met deze oefening aan de gang gaat!!

Laatst bewerkt:
Heb er met backsquats in ieder geval geen last van. Misschien komt het doordat ik een stuk dieper zak met frontsquats. Ik ben trouwens al een stuk lichter gaan trainen, want aardig veel kracht verloren door de cut. Door lagere bodyweight sta je soms ook al wat fragieler op je beentjes ;)

Viel me op dat mn knieën wat naar binnen komen bij de squats.. Is me in andere filmpjes van mezelf nooit opgevallen, maar ik film normaal ook nooit vanuit deze hoek. Misschien dat het komt door mn smallere stance die ik had doordat ik eerst een PC deed... Zo niet, is het dan een probleem van de adductors of abductors? Begrippen worden nogal door elkaar gebruikt toen ik ff googelde, dus nu weet ik nog niet wat ik extra moet gaan trainen :p

De stance is anders niet zo smal. Als je knieën naar binnen komen kan dat komen door zwakke abductors. Adductors brengen je benen naar elkaar, abductors van elkaar af. Je zou je abductors kunnen isoleren om ze sterker te maken, maar ik denk dat het nuttiger is om tijdens squats gewoon de cue "knieën naar buiten drukken" te gebruiken.

De clean kan ook beter trouwens, je lijkt in je filmpje helemaal geen gebruik te maken van bar-body contact. Als je dat wel doet dan geef je de stang met je benen/heupen weer snelheid mee omhoog en kan je uiteindelijk meer gewicht verplaatsen. Zie onderstaande plaatje bij frame 2 en 3 wat ik bedoel.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat je hier doet is trouwens een gewone clean en geen power clean (PC), bij een power clean vang je de stang boven parallel.

De stance is anders niet zo smal. Als je knieën naar binnen komen kan dat komen door zwakke abductors. Adductors brengen je benen naar elkaar, abductors van elkaar af. Je zou je abductors kunnen isoleren om ze sterker te maken, maar ik denk dat het nuttiger is om tijdens squats gewoon de cue "knieën naar buiten drukken" te gebruiken.

De clean kan ook beter trouwens, je lijkt in je filmpje helemaal geen gebruik te maken van bar-body contact. Als je dat wel doet dan geef je de stang met je benen/heupen weer snelheid mee omhoog en kan je uiteindelijk meer gewicht verplaatsen. Zie onderstaande plaatje bij frame 2 en 3 wat ik bedoel.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat je hier doet is trouwens een gewone clean en geen power clean (PC), bij een power clean vang je de stang boven parallel.
Denk eigenlijk ook dat ik wel een aardig eind kom door er gewoon goed bij na te denken knieën naar buiten te houden ;)
En techniek valt inderdaad nog veel aan te winnen en dat is ook precies de reden dat ik de olympische oefeningen ga leren terwijl ik aan het cutten ben, dan kan ik ten minste nog telkens meer gewicht pakken doordat mn techniek verbetert :)

Thnx voor de tip

gewicht meer achteraan en op buitenkant van doe voet houden (je ziet je schoen loskomen).

gewicht meer achteraan en op buitenkant van doe voet houden (je ziet je schoen loskomen).

Mijn voeten zijn te hol en kantelen daardoor naar binnen. Andere schoenen aandoen? Steunzolen gaan halen? (ik heb enkel loop schoenen met een aangepaste zool)

Nee, gewoon denken je knieën naar buiten te duwen.

mooie squats hoor, als je het geld ervoor over hebt kun je altijd WL schoenen kopen, zo staan je voeten in beton gegoten tijdens het squatten, maar zoals ze hierboven zeggen mag dat niet als snelle oplossing gebruikt worden voor een mogelijk probleem. GEwoon blijven focussen op je hielen op de grond houden want je hielen van de grond laten komen tijdens een full squat is een one way ticket naar massive shin splints (been there, done that)

Ziet er goed uit Arnodsi, probeer wel na elke rep goed rechtop te gaan staan.

Beetje ongecontroleerd. Maar ze gaan nog wel vrij hard :D, vorig jaar rond deze tijd 3x3x155kg gebankt, best wel tevreden met deze progressie!

3x160kg
http://www.youtube.com/watch?v=dfXNnmBkYB4

Druk mijn knieën nu iets naar buiten, heb het idee dat ik wat dieper kan gaan zitten. En dat is bij mijn deadlift sowieso zwak (knieën knikken bij zwaardere gewichten naar binnen)

http://www.youtube.com/watch?v=J0S5u08QPW8

Laatst bewerkt:
Goed gedaan Klasse

Beetje ongecontroleerd. Maar ze gaan nog wel vrij hard :D, vorig jaar rond deze tijd 3x3x155kg gebankt, best wel tevreden met deze progressie!

3x160kg
http://www.youtube.com/watch?v=dfXNnmBkYB4

Druk mijn knieën nu iets naar buiten, heb het idee dat ik wat dieper kan gaan zitten. En dat is bij mijn deadlift sowieso zwak (knieën knikken bij zwaardere gewichten naar binnen)

http://www.youtube.com/watch?v=J0S5u08QPW8

Damn die 160 ziet er belachelijk soepel uit zeg. Worden zulke beurten op een wedstrijd goedgekeurd of moet je hem zonder pak ook dood dood op de bust laten liggen?

Soepeltjess

idd strakke lift

Damn Steve, wat een snoeiharde lift.

Bedankt mannen!!! Doet goed om te horen :)

Laatst bewerkt:
Netjes. Lacheske erachter hehe nice

Terug
Naar boven