XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

1e x powerclean in goed anderhalf jaar en 1e keer op oly's
Iemand verbeterpunten? (buiten 'ietsje meer naar achter leunen/naar achtertrekken' want dat had ik zelf al door na de 2e rep 100 :p)
edit: en 'rug rechter houden' weet ik ook al, al heb ik dat nooit echt gekunnen met 'conventional pulls'
http://www.youtube.com/watch?v=kfJNrTi70uE&feature=c4-overview&list=UUjTzoPA3rqq8Ib-yCFRwW4g

je heupen komen iets te vroeg omhoog.
je begint je second pull ook al voordat je een volledige hip extension hebt. hierdoor gaat de bar meer naar voren.

ik weet niet hoe het zit met je hip flexors, maar het kan zijn dat doordat je hip flexors stijf zijn je niet een goede hip extension kan krijgen.

1e post en direct goede commentaar, ik voel me vereerd :p

Hipflexors: ik denk dat ik overal nog wel wat mobility kan proberen dus zou goed kunnen!
Heupen omhoog zal ik volgende keer goed op letten!
En ietsje later 'shruggen' dus?

Je kont gaat inderdaad te snel omhoog. Techniek en oefeningen gaat beter naarmate je hem vaker doet.
Gewoon blijven doen. Techniek gaat vanzelf beter. Ene je vangt hem zo hoog op dat die squat mij niet nodig lijkt.

Laatst bewerkt:
J Ene je vangt hem zo hoog op dat die squat mij niet nodig lijkt.

bij 1e rep 100 zie je dat ik dat dan ook probeer tegen de gaan (net als alles andere reps, maar daar lukte het minder)
2e rep 100: probeerde toch nog schouders er tegoei onder te krijgen ...
110: kon het neerkomende gewicht gewoon niet tegenhouden. Yes weak... :(

Die Mike wordt zowat de Chris Hickson van de lage landen.

Je reet zit zowat tegen t plafond bij t benchen, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel door had

nondepie sterk!
Ook weer eens goed om mijn allereerste verstelbare bankje te zien :p *pinkt een traantje weg*

Je reet zit zowat tegen t plafond bij t benchen, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel door had

Inderdaad, tips om hier iets aan te doen? Misschien gewoon iets minder druk zetten met m'n benen, of gaat dit enkel nefast werken voor m'n benchkracht?

Inderdaad, tips om hier iets aan te doen? Misschien gewoon iets minder druk zetten met m'n benen, of gaat dit enkel nefast werken voor m'n benchkracht?

Andere voetpositie wil soms wel helpen, gewoon positie zoeken waar je wel nog veel druk kan zetten op benen maar kont op de bank blijft.

Inderdaad en zorgen dat je knieën een stuk lager staan dan je heupen. Even zoeken met je voetpositie dus, meer onder je lichaam zetten en/of meer naar buiten.

Andere voetpositie wil soms wel helpen, gewoon positie zoeken waar je wel nog veel druk kan zetten op benen maar kont op de bank blijft.

Inderdaad en zorgen dat je knieën een stuk lager staan dan je heupen. Even zoeken met je voetpositie dus, meer onder je lichaam zetten en/of meer naar buiten.

Thanks, volgende keer zeker op letten! Misschien eens van de zijkant filmen zodat ik het achteraf nogeens kan checken!

nondepie sterk!
Ook weer eens goed om mijn allereerste verstelbare bankje te zien :p *pinkt een traantje weg*

Thanks! Echt tevreden van, volgens mij kan'k dat ding nog aan m'n kleinkinderen schenken!
Hoeveelste jaar zit je nu ondertussen eigenlijk (en hoe valt het mee) ? Na m'n eerste jaar in Leuven (epic fail) ben'k overgeschakeld naar Artesis (nu UA geworden), derde jaar.

Wellicht idd meer naar achter vooral, zo ga je sowieso ook meer arch creëren. Wat ik tegenwoordig probeer is na de schouderbladen hard in de bank te drukken met kont gewoon heel zacht te raken, voeten zo ver mogelijk naar achter en kont niet meer laten erop inzakken maar ze kan ook niet omhoog.

Wellicht idd meer naar achter vooral, zo ga je sowieso ook meer arch creëren. Wat ik tegenwoordig probeer is na de schouderbladen hard in de bank te drukken met kont gewoon heel zacht te raken, voeten zo ver mogelijk naar achter en kont niet meer laten erop inzakken maar ze kan ook niet omhoog.

Klinkt misschien raar, maar als je dan in feite maar twee steunpunten (voeten en schouders) hebt, dan zou ik m'n evenwicht verliezen denk ik?

Voeten wijder is meestal de truc om je kont op de bank te houden als je er echt problemen mee hebt, maar dit is gewoon een geval van hipliften ipv legdrive.
Wat je volgens mij moet doen is bij het zakken al spanning op je benen en kont zetten, waardoor je heel stevig ligt en dan bij het pressen alleen maar op je voeten duwen en niet je heupen bewegen.

Terug
Naar boven