Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

het zijn belgen hè :roflol:

vind dat ze wel kort pauzeren doet bij banken

jezus man. Alles ging nog zo makkelijk echt super clean all die lifts!

Gefeliciteerd met al je pr´s!

Waarom ga je zo diep bij squats? Kan je niet meer squatten als je iets hoger (wel nog diep genoeg natuurlijk) squat?

Is een franstalige, wellicht daarom dat het raar klinkt voor jullie (voor ons eigelijk ook, maar ligt meer aan haar dan dat ze franstalig is in ons geval :p)

en thx maar ik squat al een stuk minder diep als voorheen :D

De eerste hollander die 'normaal' kan spreken en die je verstaat moet nog geboren worden :cool:

Really_a_pony_version_of_a_meme_some_bronies_really_2fb4eedd3de7d2f02ac5b5b683891f6d.jpg

Squat 92.5 kg @ 64 KG Bodyweight

Hey everyone,

I am looking for advice on my squat form and ways to improve. I am linking a video of my most recent lifting session for everyone to have a look at. I have some general questions I would also like to get feedback on:

1. Is my depth acceptable by powerlifting standards? Would these squats be considered legal lifts in a powerlifting meet?

2. How do i fix the butt wink? I could go deeper on my squats if it wasn't for my lower back rounding.

I have been training regularly for about 1.5 years now but only started to seriously train for strength about a couple months ago. Have mostly been doing 'bro-splits' before this. I currently lift three times a week (Monday, Wednesday and Friday). 3 sets of 3 reps for each lift (Squat, Bench & Deadlift) and an accessory movement (Pull-up, barbell rows, dips or OHP).

My last tested 1RM for each lift @ approximately 65 KG Bodyweight:

Squat: 100 KG
Bench: 70 KG
Deadlift: 140 KG

Would you guys be kind enough to critique my form and give me a few pointers on my form and on my training?

http://youtu.be/Uov7QLTM7eg

P.S

You can respond in Dutch. I can speak dutch but have trouble writing which is why I am posting in English. Hope you guys don't mind.

Laatst bewerkt:
Aangezien mensen erop hamerde dat ik dit toch hier moest posten, wil ik jullie mening vragen.

Afgelopen dinsdag ben ik weer wezen deadlift.
Boven verwachting heb ik toen 10x190 getrokken. (8 reps overhand, laatste 2 met hookgrip)

http://www.youtube.com/watch?v=rmZQ0HWmVxs

Maar toen ik video zag vond ik mijn vorm twijfelachtig.
Hoe kijken jullie hier tegenaan vanuit een powerlifting oogpunt?

Alvast dank voor feedback

en ja ik weet het, heel mooi nummertje op de achtergrond :o

Stomme matjes

Niet zo gek verder toch?
Volgens mij kan de stang nog wel wat meer tegen je schenen aan. Ik vind ook dat je zelf ook op een verhoging o.i.d. moet gaan staan als dat voorhanden is.

Reps zouden iets beter gelockt kunnen worden, en op de frame waar jouw video op stopt kan je mooi zien dat je jouw borst nog beter naar voren zou kunnen duwen (meer spanning in je rug opbouwen)

Ik zou me nek gewoon neutraal houden maar weet niet of dat belangrijk is.

Aangezien mensen erop hamerde dat ik dit toch hier moest posten, wil ik jullie mening vragen.

Afgelopen dinsdag ben ik weer wezen deadlift.
Boven verwachting heb ik toen 10x190 getrokken. (8 reps overhand, laatste 2 met hookgrip)

http://www.youtube.com/watch?v=rmZQ0HWmVxs

Maar toen ik video zag vond ik mijn vorm twijfelachtig.
Hoe kijken jullie hier tegenaan vanuit een powerlifting oogpunt?

Alvast dank voor feedback

en ja ik weet het, heel mooi nummertje op de achtergrond :o

Ik ben zelf een puntje precies op het gebied van uitvoering, je ziet dat je na een aantal herhaling je onderrug gaat bollen. Je moet echt beter letten op het locken maar verder gewoon netjes! :cool:

Niet zo gek verder toch?
Volgens mij kan de stang nog wel wat meer tegen je schenen aan. Ik vind ook dat je zelf ook op een verhoging o.i.d. moet gaan staan als dat voorhanden is.

Reps zouden iets beter gelockt kunnen worden, en op de frame waar jouw video op stopt kan je mooi zien dat je jouw borst nog beter naar voren zou kunnen duwen (meer spanning in je rug opbouwen)

Ik zou me nek gewoon neutraal houden maar weet niet of dat belangrijk is.

Ik ben zelf een puntje precies op het gebied van uitvoering, je ziet dat je na een aantal herhaling je onderrug gaat bollen. Je moet echt beter letten op het locken maar verder gewoon netjes! :cool:

Ik zou zelf ook op een matje gaan staan, op een meet trek je je dl ook niet vanaf 2cm verhoging.

Thanks guys!
Hele handige en bruikbare tips.
Was inderdaad te gehaast aan het liften.
Waardoor uitvoering gewoon stuk slordiger is.

Thanks ook voor artikel Aron, leuk om te lezen ;)

Zal daarnaast voortaan inderdaad matje neerleggen om ook zelf op te staan

Terug
Naar boven