XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Oke zal dr eens aan gaan werken! Rekken en even snel op een foam roller rollen doe ik standaard al voor mijn training. Rekken moet ik denk ik iets meer/langer doen < wel zegt de 1 dat je het voor en de ander na de training moet doen, wat is aan te raden in mijn geval?

edit: ik ga denk ik binnenkort toch maar investeren in een paar powerlift schoenen, met m'n hakken iets van de grond blijft mn rug wel nagenoeg perfect dus.. (squat)

http://deansomerset.com/butt-wink-aout-hamstrings/

interessant artikel! Dat filmpje van die rock back test heb ik even na zitten doen voor een spiegel maar dan heb ik nog steeds die buttwink, hoe goed ik ook spanning op mijn rug probeer te houden.
Na goed stretchen/rekken: nog steeds buttwink, na foam rollen: nog steeds buttwink..

Het lijkt me dus niet zo zeer een balans probleem zoals in het artikel wordt aangegeven als mogelijke oorzaak (als ik dit goed heb begrepen) aangezien die rock back test niks met balans te maken heeft

Maar ik lijk weinig opties meer over te hebben zo: front squat proberen? Al enkele keren eerder geprobeerd maar blijf het een nare oefening vinden (zal wel weer met mijn flexibiliteit in schouders/armen etc. te maken hebben)
Minder diep squatten: liever niet maar als dit mijn enige optie is.

Ik ga donderdag (volgende benen-dag) even met wat 1.25 of 2.5kg gewichtjes onder mn hakken squatten en kijken of dit iets beter gaat, mocht dat beter gaan koop ik toch een paar powerlift schoenen.

interessant artikel! Dat filmpje van die rock back test heb ik even na zitten doen voor een spiegel maar dan heb ik nog steeds die buttwink, hoe goed ik ook spanning op mijn rug probeer te houden.
Na goed stretchen/rekken: nog steeds buttwink, na foam rollen: nog steeds buttwink..

Het lijkt me dus niet zo zeer een balans probleem zoals in het artikel wordt aangegeven als mogelijke oorzaak (als ik dit goed heb begrepen) aangezien die rock back test niks met balans te maken heeft

Maar ik lijk weinig opties meer over te hebben zo: front squat proberen? Al enkele keren eerder geprobeerd maar blijf het een nare oefening vinden (zal wel weer met mijn flexibiliteit in schouders/armen etc. te maken hebben)
Minder diep squatten: liever niet maar als dit mijn enige optie is.

Ik ga donderdag (volgende benen-dag) even met wat 1.25 of 2.5kg gewichtjes onder mn hakken squatten en kijken of dit iets beter gaat, mocht dat beter gaan koop ik toch een paar powerlift schoenen.

rekken is ook niet iets dat van de een op de andere dag gaat. Maar in het afgelopen half jaar zijn mn hamstrngs denk ik zo´n 10cm meer rek gekregen. Blijf dus iedere workout goed rekken en verloop van tijd zul je resultaat zien

Wat voor rekoefeningen doe je dan allemaal voor je legworkout/squatten?

squat positie zitten. hamstrings rekken, dus zeg maar benen gestrekt en armen naar de vloer. En dan meestal nog wat dynamisch rekken, dus benen gooien zegmaar

Dank voor de snelle reactie, maar dan mijn vraag.. hoe moet ik hier aan werken? Ik weet dat mijn vorm niet 100% is maar weet ook niet hoe ik het zelf kan verbeteren en in mijn sportschool heb ik nog nooit iemand deftig zien deadliften en squatten helaas..

Misschien de bar wat smaller pakken bij squatten zo kun je misschien meer je rug tighter houden ? Ik heb dat wel namelijk

Heb persoonlijk gevoel dat squat echt op randje zit qua diepte.
Ben geen official judge natuurlijk, maar volgens mij mag het wel ietsje dieper.
Vorm technisch ziet het er naar mijn weten wel prima uit!

squats zijn boven par ja

Probeer eens om iets smaller te staan. Als je dan je knieën naar buiten drukt kom je dieper vermoed ik.

Heb persoonlijk gevoel dat squat echt op randje zit qua diepte.
Ben geen official judge natuurlijk, maar volgens mij mag het wel ietsje dieper.
Vorm technisch ziet het er naar mijn weten wel prima uit!
Yepyep soms is het net goed en soms net niet lijkt het erop, tijd om mijn standaard diepten onder de loep te nemen.

Probeer eens om iets smaller te staan. Als je dan je knieën naar buiten drukt kom je dieper vermoed ik.
Smaller voelt voor mij heel awkward wel is het moeilijker is om diepte te halen als je breder gaat staan , maar daar moet gewoon aan gewerkt worden , thanks voor je tip though!

Als ik dit nooit gefilmd had zou ik niks hebben veranderd , kritische ogen helpen enorm , thx dbb!

Yepyep soms is het net goed en soms net niet lijkt het erop, tijd om mijn standaard diepten onder de loep te nemen.

Geen probleem, heb zelf ook tijdje mee zitten kloten.
Altijd gesquat op All Stars, maar tegenwoordig Power Perfect II: http://www.adidas.nl/power-perfect-2-schoenen/G17563_580.html

Hielp mij enorm, want door hakje is diepte bereiken vele malen gemakkelijker.
Tevens ook betere stabiliteit, waardoor techniek verbeterde en dus kracht ook toenam.

Hoi JohnMB diepte bereiken is ook iets lastiger doordat je knieën nogal naar voren gaan lijkt het. Als ik breed ga staan ga ik liever wat meer naar achteren zitten.

goed gepleurt

klaat

mooie kniebuigbeweeg!

Laatst bewerkt:
vid doet het niet daniel

Terug
Naar boven