AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

wat is volgens jou een olympic squat dan houthakker?

wat is volgens jou een olympic squat dan houthakker?

Highbar, rug zo recht mogelijk. volgens mij is olympisch voor sommige niet eens onder parallel mogelijk omdat die gasten zo ver naar voren gaan met hun knieën.

Maar thanks voor de advice zal het de volgende keer gewoon highbar squat noemen voordat de parallel politie langskomt. Mijn vraag was namelijk meer gericht op mijn techniek en niet hoe een oefening genoemd wordt.

Highbar, rug zo recht mogelijk. volgens mij is olympisch voor sommige niet eens onder parallel mogelijk omdat die gasten zo ver naar voren gaan met hun knieën.

Maar thanks voor de advice zal het de volgende keer gewoon highbar squat noemen voordat de parallel politie langskomt. Mijn vraag was namelijk meer gericht op mijn techniek en niet hoe een oefening genoemd wordt.

:rolleyes:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

edit: goeie sluiters ahha

Het is lastig te zien omdat de platen ervoor zitten als je op je diepste punt zit. Je zit net op parallel maar niet te zien of je er net boven of onder zit. Doe je dit bewust? Kan zijn dat dit met evt competities belangrijk is (dwz) niet verder zakken dan nodig is zonder dat je een no-rep om je oren krijgt.

Ik denk wel dat je diepte en postuur kan verbeteren door knieen iets meer naar buiten te duwen en evt voeten ook wat wijder neer te zetten. Ook dit is niet goed te zien (Waar je knieen zitten tov je voeten bedoel ik). Je zal dan ook gelijk een meer neutrale onderrug hebben, dat is nu een grensgevalletje, lijkt wat bol te staan.

Het is lastig te zien omdat de platen ervoor zitten als je op je diepste punt zit. Je zit net op parallel maar niet te zien of je er net boven of onder zit. Doe je dit bewust? Kan zijn dat dit met evt competities belangrijk is (dwz) niet verder zakken dan nodig is zonder dat je een no-rep om je oren krijgt.

Ik denk wel dat je diepte en postuur kan verbeteren door knieen iets meer naar buiten te duwen en evt voeten ook wat wijder neer te zetten. Ook dit is niet goed te zien (Waar je knieen zitten tov je voeten bedoel ik). Je zal dan ook gelijk een meer neutrale onderrug hebben, dat is nu een grensgevalletje, lijkt wat bol te staan.

Hoi bedankt voor je feedback.

Ik pauseer bewust rond par omdat daar het gewicht het zwaarst is. Ik zou niet weten of het iets er boven is of iets er onder of er op, maar eigenlijk boeit me dat ook niet op een highbar squat omdat ik op wedstrijden lowbar en iets breder sta, wat dus een heel andere groove geeft. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat ik wat meer met mijn knieen naar buiten kan squatten, ik heb mijn voeten ook vrij dicht bij elkaar geplaatst.

heupen openzetten en knieen naar buiten

:rolleyes:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

edit: goeie sluiters ahha

Een gewichtheffer kan niet eens worden afgekeurd op diepte dus ik snap het gepiep niet zo over de diepte??

squat.jpg

Ik denk wel dat je een stuk betere mobiliteit kan krijgen door eraan te werken. Kan je met een stang op je rug echt helemaal uiterst diep zitten zonder je rug te bollen?

Duidelijk, het ging me even om je motivatie om op parallel te blijven. Ik zou in dit geval (dus wedstrijden etc niet aan de orde) aan je diepte werken en denk dat het beter is om breder te staan. Mocht je nog een ander filmpje posten van nieuwe houding etc, probeer ff wat betere kwaliteit te posten. Tegenlicht is niet handig... en de hoek ook ff wat anders, dat kijkt wat makkelijker.

Succes!

Ik denk wel dat je een stuk betere mobiliteit kan krijgen door eraan te werken. Kan je met een stang op je rug echt helemaal uiterst diep zitten zonder je rug te bollen?

Ik kan wel verder dan dit maar als mijn harmstrings op mijn kuiten leunen gaat mi het idee van de paused squat wel ietsjes weg. pl stijl (highbar en iets breder dan heupbreedte kom ik wel iets onder onder par maar dat is dan ook wel het einde van mijn rom. Ik doe op dit moment oefeningen voor mijn heup om deze opener te krijgen.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Duidelijk, het ging me even om je motivatie om op parallel te blijven. Ik zou in dit geval (dus wedstrijden etc niet aan de orde) aan je diepte werken en denk dat het beter is om breder te staan. Mocht je nog een ander filmpje posten van nieuwe houding etc, probeer ff wat betere kwaliteit te posten. Tegenlicht is niet handig... en de hoek ook ff wat anders, dat kijkt wat makkelijker.

Succes!

Thanks!!

Tegenlicht was niet handig nee en opnemen op kniehoogte is ook wel iets makkelijker denk ik.

Het komt in de buurt van een oly squat, kwestie van rekken en strekken (als ie dat wil) om dieper te komen met rechte rug.

Laatst bewerkt:
Ik zie wel dat jullie allemaal jullie knieën verder openen dan ik, ik zal deze vooral meenemen de volgende keer.

Jij staat smaller dan die "platzer" van die foto.

ik bedoelde ook platz squat als in de zin van geen gebruik van heupen en boven benen helemaal paralel houden.

No offense , maar jij hebt de bouw of the gods , semi srs.

ik heb een redelijk gemiddelde bouw srs.

ik denk dat dit een beter beeld geeft van hoe ik onderin zit.
2m499hv.png

hier dan een oly squat van mij, heb zelf niet de bouw voor squats
natuurlijk een dive bomb om echt oly squats te zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=0-VmJ2pL9rc
2va1tmt.png

verder kun je oly squats onderin pauzeren, dan wordt het daar pauzeren niet heel zwaar maar het omhoog komen wel omdat je dan geen strech reflex hebt.

totaal mee eens. Voelt gewoon chill aan onderin maar als je omhoog komt voel je het verschil wel :o :o

https://www.youtube.com/watch?v=cAErCP3UVA0

Nog te hoog man

Terug
Naar boven