Ik zal zeggen maak een verzameltopic en ga is in discussie met de coaches van Amerika, Rusland, Nederland etc.. over of dit een effectieve bench methode is voor de werpers.
Denken jullie werkelijk dat de krachttrainers van werpers er niet over na hebben gedacht van "Is dit wel veilig voor mijn werper zo in een olympisch jaar", blijkbaar veilig genoeg...Heb tot nu toe meer pec tears gezien van powerlifters/ bodybuilders dan van werpers op youtube....
Of dat die mensen nog nooit van chains/ bands/ boards hebben gehoord?
Ondanks alles houden ze veelal deze manier van benchen aan in een deel van het programma. Sneller zakken is meer kracht nodig hebben en dit sneller recruiten om te kunnen reversen. Dan kan je nog zeggen doe speed benchen met bands...imo kan ook. Maar blijkbaar geeft dit hun het benodigde resultaat.
Een powerlifter haat op een bodybuilder ivm zijn manier van bench. Een bodybuilder haat op het lage reps van een powerlifter, omdat het gay is

. Rugby-ers haten op Football spelers omdat het gay is met padding. Baanwielrenners squaten lang niet allemaal parallel of lager.
Elke sport heeft zijn eigen manier van trainen en doen en deze manier van benchen is zo een voorbeeld.
Daarnaast is denk ik iedereen het ermee eens, als ik zeg dat als er een sport is die krachttraining centraal heeft staan het wel atletiek is en die mensen wel weten wat ze doen voor HUN sport.