AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Omdat je 0 spanning onderin hebt druk je niet echt in je ideale baan waardoor er vooral links hard moet gecorrigeerd worden. Dit samen met waarschijnlijk kleine muscular imbalances.

Ik snap dat je voor je sport waarschijnlijk hoge pieken reversal/explosieve kracht nodig hebt maar halverwege je rom alle spanning lossen lijkt me idd erg risicovol.

Het is inderdaad veel risicovoller dan een strikte bench, geen twijfel over mogelijk.
En die inbalans in de spieren, bijtrekken door middel van bepaalde soort presses met dumbbells zoals werd geadviseerd :)?

Thanks

Het is inderdaad veel risicovoller dan een strikte bench, geen twijfel over mogelijk.
En die inbalans in de spieren, bijtrekken door middel van bepaalde soort presses met dumbbells zoals werd geadviseerd :)?

Thanks

Welke sport beoefen je dan eigenlijk dat je vindt dat zo benchen beter is?

Welke sport beoefen je dan eigenlijk dat je vindt dat zo benchen beter is?

Ik ben een kogelstoter!

Maar heb even een stukje uit m'n log als "uitleg" waarom dit beter geacht word voor kogelstoters.

"het gaat er bij ons gewoon om, om met zoveel mogelijk vermogen (power) die concentrische fase te doen. Met bench haal je het meeste piekvermogen door je stretch reflex niet enkel uit je schouder te halen, maar ook je borst als springplank te gebruiken."

Je kan ook je lats "loaden" als een veer. Dit geeft extra liftoff en spanning onderin.

Wel mooi om de haat op een "athletiek-bench" te zien, terwijl er al jaren op olympisch niveau zo word getraind door die lui....

Wel mooi om de haat op een "athletiek-bench" te zien, terwijl er al jaren op olympisch niveau zo word getraind door die lui....

Dat zal je helaas altijd blijven houden. Daarom dat ik er al bij vermeld dat t voor m'n sport is.
Meningen en tips prima denk ik altijd maar liefste wel zoals de eerste tip wat mij helpt in deze techniek.

Thanks voor t begrip waarom wij zo trainen. Je bent een van de weinige :)

Je kunt je ook afvragen of het alsmaar meer kunnen bencher blijvend overdracht heeft naar het kogelstoten.......ik denk dan van mocht je zo door willen blijven benchen is wat lichter gaan niet verstandiger..... Ivm heel blijven.

Lekker hoor!

Dat iets al jaaaren zo is gedaan wil niet zeggen dat het de beste methode is, toch?

Inderdaad, volgens mij gaat men bijv. in de vechtsport ook nog dagelijks uren hardlopen voor hun conditie.

Ik vraag me af of sub max touch and go benches tegen chains/bands of met een slingshot niet even effectief zijn. Of board presses net van onder dat punt waar het belangrijk wordt. Het lijkt me in ieder geval een stuk minder blessuregevoelig. Misschien kan de persoon die het filmpje plaatste dit eens een half jaartje proberen en ons zijn ervaringen delen.

Ik ben een kogelstoter!

Maar heb even een stukje uit m'n log als "uitleg" waarom dit beter geacht word voor kogelstoters.

"het gaat er bij ons gewoon om, om met zoveel mogelijk vermogen (power) die concentrische fase te doen. Met bench haal je het meeste piekvermogen door je stretch reflex niet enkel uit je schouder te halen, maar ook je borst als springplank te gebruiken."

Bands, chains, slingshot, board/pin press zijn dan geen alternatieven?

Los van de techniek lijkt met dit vooral gevaarlijk voor blessures. Maar ja als alle kogelstoters het al jaar en dag zo doen...

En de deadlifts van badr hari die over facebook gingen waren natuurlijk ook gewoon goed omdat hij topsporter is

En de deadlifts van badr hari die over facebook gingen waren natuurlijk ook gewoon goed omdat hij topsporter is

Je hoort mij niet zeggen dat mijn techniek goed is en dat het een proper bench press is. Dat is ook niet waarvoor ik het postte. Ik postte het voor een advies ivm dat mn ene arm minder stabiel is.

Bands, chains, slingshot, board/pin press zijn dan geen alternatieven? Los van de techniek lijkt met dit vooral gevaarlijk voor blessures. Maar ja als alle kogelstoters het al jaar en dag zo doen...

Alternatief ja, is het hetzelfde effect nee. Ik train welles met chains en bands. Het is zeker een goed iets ter verbetering van mijn bench, maar ik haal er niet dezelfde resultaten mee. Heb het een tijd gedaan namelijk.

Inderdaad, volgens mij gaat men bijv. in de vechtsport ook nog dagelijks uren hardlopen voor hun conditie. Ik vraag me af of sub max touch and go benches tegen chains/bands of met een slingshot niet even effectief zijn. Of board presses net van onder dat punt waar het belangrijk wordt. Het lijkt me in ieder geval een stuk minder blessuregevoelig. Misschien kan de persoon die het filmpje plaatste dit eens een half jaartje proberen en ons zijn ervaringen delen.

Die sub max is voor andere tijden van het jaar. Wij trainen zo om in een piek te komen in onze vorm richting belangrijke wedstrijden, echter als manier van drukken in off season is dit geen optie. Ik heb het een tijd geprobeerd en heeft niet hetzelfde effect.

Trouwens filmpje nog van vandaag de 2x140kg hang powerclean(tel er maar 2 omdat de ene niet volledig gelockt was, dus telt niet :))

Ik zal zeggen maak een verzameltopic en ga is in discussie met de coaches van Amerika, Rusland, Nederland etc.. over of dit een effectieve bench methode is voor de werpers.
Denken jullie werkelijk dat de krachttrainers van werpers er niet over na hebben gedacht van "Is dit wel veilig voor mijn werper zo in een olympisch jaar", blijkbaar veilig genoeg...Heb tot nu toe meer pec tears gezien van powerlifters/ bodybuilders dan van werpers op youtube....
Of dat die mensen nog nooit van chains/ bands/ boards hebben gehoord?
Ondanks alles houden ze veelal deze manier van benchen aan in een deel van het programma. Sneller zakken is meer kracht nodig hebben en dit sneller recruiten om te kunnen reversen. Dan kan je nog zeggen doe speed benchen met bands...imo kan ook. Maar blijkbaar geeft dit hun het benodigde resultaat.

Een powerlifter haat op een bodybuilder ivm zijn manier van bench. Een bodybuilder haat op het lage reps van een powerlifter, omdat het gay is ;). Rugby-ers haten op Football spelers omdat het gay is met padding. Baanwielrenners squaten lang niet allemaal parallel of lager.
Elke sport heeft zijn eigen manier van trainen en doen en deze manier van benchen is zo een voorbeeld.

Daarnaast is denk ik iedereen het ermee eens, als ik zeg dat als er een sport is die krachttraining centraal heeft staan het wel atletiek is en die mensen wel weten wat ze doen voor HUN sport.

Op een enkeling na is er toch niemand aan het haten hier?
Maar tegenwoordig is een opmerking ergens bij plaatsen of een vraag stellen al 'haten' schijnbaar.

Op een enkeling na is er toch niemand aan het haten hier?
Maar tegenwoordig is een opmerking ergens bij plaatsen of een vraag stellen al 'haten' schijnbaar.

Haten niet nee, maar iedereen doet hier wel alsof de powerlift manier een beter manier is. En ieder moet z'n gelijk halen.

Denk dat het haten hier niet op zijn plaats is.
Wat mij erg opvalt is zowel in directe omgeving als hier op een forum dat ''krachtsporters'' meestal beperkt denkende mensen zijn. Dat is hier wel weer te zien hoe sommigen ineens tekeer gaan naar aanleiding van een normale mening/reactie die positief bedoelt is om iemand te helpen.
Vind het erg jammer. Dit is helaas ook een reden dat krachtsport er niet populairder op wordt

Haten niet nee, maar iedereen doet hier wel alsof de powerlift manier een beter manier is. En ieder moet z'n gelijk halen.

Haten is imo commentaar hebben op iets omdat je denkt beter te weten...
Dus wat hij hierboven zegt...daarnaast is haten niet altijd (zo) negatief als tymboo bedoelt...
Maar goed i am out...de rest mag men pben

Terug
Naar boven