Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Imo suggereer je hier dat de hele kogelstoot wereld op deze manier drukt en, dit eigenlijk wel moet ter ondersteuning. Ik heb de grote kampioen van ons landje echter een aantal maal zien trainen (Rutger Smith) maar heb hem nog nooit op een bounce betrapt , de man heeft een formidabele techniek. Hoe kan dit? Zo slecht doet hij het niet ondanks dat hij zichzelf niet halfdood bonkt?

Zal ik alle filmpjes opzoeken van de top kogelstoters?
Meeste hebben zelfs een soort blok van schuim onder t shirt om de bounce op te vangen!
Ik vind het grappig dat je als buitenstaander in de sport denkt te weten hoe iedereen drukt.

Iedere kogelstoter heeft ook periodes waarin "netjes" wordt gedrukt, zoals ook eerder gezegd!
Die heb ik er ook tussen zitten. Dan hebben we periodes zoals het nu is. En dan zijn er nog periodes met alleen maar speed bench op 40%

+1 voor chewie en Triple aces

Remco serieus gewoon hier geen bank filmpjes meer plaatsen...zelfs ik raak gefrustreerd hiero

https://www.youtube.com/watch?v=VOS44ARrKyM

Hier misschien een goed voorbeeld!! deze gast stoot ook mee met de top van europa.
En geloof me dit is geen gekke bench voor een gemiddelde kogelstoter! Heel veel stoters drukken zo bouncend als dit!

Heeft hij nou een of ander kussen onder zijn shirt of is hij gewoon vreselijk raar gebouwd?
:trollface:

waarom is die halter zo krom

oh
f1d97a641d34bd8eefbc56af54080c4a.png
daarom :roflol:

godver :roflol:

:lol:
Is toch gewoon cambered bar.

Word je echt sterk van, de bovenste 5cm doe je namelijk helemaal zelf

edit: oh nope daar helpt de spotter ook een beetje :roflol:

Ik heb trouwens een berg van die filmpjes gekeken van andere kogelstoters en die lijken allemaal nagenoeg geen leg drive te gebruiken

Het is niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt alsof de bar path niet helemaal verticaal is. Vooral bij de paused squats komt de halter een stukje naar voor onderin, waardoor je volgens mij ook wat extra moet werken om rechtop te blijven. Oorzaak zou kunnen zijn dat je te rechtop probeert te blijft bij het zakken en dit naarmate je dieper komt op den duur niet meer vol kunt houden waardoor de bar naar voor schiet, maar het zou ook wat anders kunnen zijn.

Iemand anders hier nog iets over te zeggen?

Verder gewoon goeie squats volgens mij.

Dat was me de vorige keer ook opgevallen inderdaad, toen zei Meaantje dit:''ok, je moet zelfs bij een squat voorover leunen, dat is normaal probeer dat niet te forceren dus. Verder ziet het er wel dik prima uit IMO''

Als wat meaantje bedoelde is dat je geen verticaler torso moet proberen te forceren dan vol te houden is door de gehele range of motion (waardoor je dus die shift naar voor krijgt onderin) dan ben ik het met hem eens. :p

Mm, dat zou heel goed kunnen hoor. Ik vraag me alleen af wat ik nu mogelijk zou moeten gaan veranderen.

dat komt nu omdat je onder in niet goed vanuit je quads duwt (verkeerde que of mss zijn ze simpel weg niet sterk genoeg). Knieen schieten dan naar achter en je torso moet dat opvangen en komt meer voorover.

Hier een max effortje squatten van mij: [Link niet meer beschikbaar] (160kg zonder volledig hersteld te zijn nog) wat zijn mn zwakke punten volgens jullie?

Terug
Naar boven