Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Je post hier toch om advies te krijgen?
Als je techniek goed is, dan is die ook op max effort lifts nagenoeg perfect.
Daarnaast is dit ook niet hoe specificiteit werkt. Een tennisser staat ook niet hele dagen in een sportschool backhands en forehands te doen met een kabeltje. Je sportspecifieke trainingen doe je middels het werpen en stoten en dergelijke, de rest is gewoon assistance. Waarom zou je daar dan helemaal voluit op gaan, tot failure en alles, en dan ook nog eens met zo'n risky techniek? Ik kan me best voorstellen dat je speed reps doet op een lichter gewicht, en touch and go benches en dergelijke maar dat is toch geen reden om de techniek zo te verneuken. Bij kogelstoten is ook helemaal geen sprake van een stretch reflex dus ook die redenering gaat niet op.

Denk dat de meeste niet voor advies posten maar om te laten zien wat ze kunnen. Oftewel het oorspronkelijke idee van dit topic

De spotter weet wat hij doet! Lijkt niet zo maar als ik faal dan komt hij op m'n borst en niet hard ofzo. En hij haalt hem er gewoon af. Plus als je goed kijkt zie je dat t een wedstrijd bank is en dat de spotters hoog genoeg staan om op te leggen als ik echt zou falen en hij kan niks.

Wat is het voordeel van zo lang wachten tot hij ingrijpt?

Als ik wou banken voor kogelstoten zou ik persoonlijk denk ik 30-40% van je 1rm dood op je borst neerleggen, 2 tellen wachten en dan allerjeeezusst hard dwars door t plafond knallen dat ding paar setjes. Speed!

Maargoed als t voor jou werkt Remco, dan werkt t.

Wat is het voordeel van zo lang wachten tot hij ingrijpt?

Volgens mij, als ik het goed zie (en ja ik kan ook fout zitten inderdaad) dan drukt remco hem er zelf mee af, dus ik denk dat de spotter wachtte tot remco kracht zou zetten zodat de spotter niet alleen zou tillen.

Volgens mij, als ik het goed zie (en ja ik kan ook fout zitten inderdaad) dan drukt remco hem er zelf mee af, dus ik denk dat de spotter wachtte tot remco kracht zou zetten zodat de spotter niet alleen zou tillen.

Ik denk eerder dat hij doelde op het feit dat de spotter tijdens de 5 seconden mid air stilstand/grind niks doet, dat hij daarna even wacht totdat ie kan meedrukken als ie dan toch al op de borst ligt lijkt me wel logisch.

Kan me trouwens niet voorstellen dat deze manier van banken beter werkt dan 'normaal', maar dat terzijde.

Als iemand hier geen hater is dan ben ik het wel, maar ok. Ik ga wel iemand anders zoeken om de grond in te boren.

Ik denk eerder dat hij doelde op het feit dat de spotter tijdens de 5 seconden mid air stilstand/grind niks doet, dat hij daarna even wacht totdat ie kan meedrukken als ie dan toch al op de borst ligt lijkt me wel logisch.

Kan me trouwens niet voorstellen dat deze manier van banken beter werkt dan 'normaal', maar dat terzijde.

Oh ja hij had inderdaad beter even zijn handen eronder kunnen houden, voor de zekerheid. Dat snap ik wel ja.

Als ik wou banken voor kogelstoten zou ik persoonlijk denk ik 30-40% van je 1rm dood op je borst neerleggen, 2 tellen wachten en dan allerjeeezusst hard dwars door t plafond knallen dat ding paar setjes. Speed!

Pas op jitse, kan je wel sterkste man van Nederland zijn geweest maar nu ben je ook aan het haten.

ik wacht gvd nog steeds op feedback over mijn deadlift maar nee iedereen moet weer wat zeggen over remco die er toch niks mee doet !!1

Ja, dacht dat die duidelijk ging falen maar bij nader inzien kwam rechts wel dicht bij lockout en als dat was gelukt hij links wrs ook nog wel kunnen locken. Was wel een flinke grind iig.

@remco, is een slingshot trouwens niet ideaal in jouw situatie?

Pas op jitse, kan je wel sterkste man van Nederland zijn geweest maar nu ben je ook aan het haten.

Raak beetje geïrriteerd van de zwart wit visie van de gemiddelde powerlifter.
Ik vraag niet aan een powerlifter om advies om m'n kogel te laten vliegen, vraag om ervoor te zorgen dat links en rechts even snel gaan.

Misschien reageer ik t nu af omdat ik t lees met een negatieve mindset!

Ik vind t prima dat t niet begrepen word maar ik kan het 100* uitleggen en alsnog komt er advies op een vlak wat ik niet zoek, dus niet op basis van jet verschil in links en rechts.

Ik vind t prima als mensen t niet begrijpen en denken t beter te weten ondanks dat ze nooit een kogel hebben gestoten of het nooit ver hebben kunnen werpen ondanks 200kg+ bench enzo.

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Dit doen wij ook! Maar dan in t wedstrijdseizoen als we moeten pieken voor nk en belangrijke wedstrijden. Echter in periode van voorbereiding zoals nu, doen we t op deze manier.

En in een andere periode doen we strikte paused of touch And go

@ Remco

Mogelijk als opwarming voor je presses alleen links wat lichte db presses doen. Om links al te activeren.
Heb wel is op youtube gezien dat dit werd aangereden voor schreef drukken ed

Dat mijn interesse niet naar kogelstoten uitgaat maar naar powerliften wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in hoe iemand kracht training toepast om zich beter te ontwikkelen in zijn sport.
Ik was dus oprecht nieuwsgierig naar de keuze van je uitvoering omdat ik het in ieder geval niet begrijp.

Maar ook weer niet zo nieuwsgierig dat ik je log door ga spitten.
In ieder geval succes gewenst.

@ Remco

Mogelijk als opwarming voor je presses alleen links wat lichte db presses doen. Om links al te activeren.
Heb wel is op youtube gezien dat dit werd aangereden voor schreef drukken ed

Zal het dinsdag proberen :) thanks man!

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Dat mijn interesse niet naar kogelstoten uitgaat maar naar powerliften wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in hoe iemand kracht training toepast om zich beter te ontwikkelen in zijn sport.
Ik was dus oprecht nieuwsgierig naar de keuze van je uitvoering omdat ik het in ieder geval niet begrijp.

Maar ook weer niet zo nieuwsgierig dat ik je log door ga spitten.
In ieder geval succes gewenst.

Hahaha dankje, was Meer bedoeld dat ik anders 100* zelfde uitleg typ.

Simpel gezegd. Ik moet gewoon het maximale vermogen leveren om t gewicht omhoog Ye krijgen en dit kan het beste door middel van je borst als springplank gebruiken ipv alleen het stretchreflex van de schouder.

Heel zwart wit

je borst als springplank gebruiken ipv alleen het stretchreflex van de schouder.

Je bouwt meer kracht door gewoon full rom te trainen, en met meer kracht kan je verder stoten neem ik aan

Persoonlijk zou ik bench dan als standaard krachtoefening toepassen met correcte uitvoering, wat waarschijnlijk ook zal helpen met het ongelijke drukken. En dan voor techniek het kogelstoten zelf doen.

Je bouwt meer kracht door gewoon full rom te trainen, en met meer kracht kan je verder stoten neem ik aan

Persoonlijk zou ik bench dan als standaard krachtoefening toepassen met correcte uitvoering, wat waarschijnlijk ook zal helpen met het ongelijke drukken. En dan voor techniek het kogelstoten zelf doen.

Ik snap de logica, helaas werkt het niet zo :p

Waarom werkt het niet zo dan? Bij het kogelstoten heb je toch niet de mogelijkheid je borst te gebruiken als 'springplank' of een stretch reflex in je schouder?

Op deze manier train je minder explosiviteitsgericht dan met een normale paused bench die je zo hard mogelijk probeert te pressen, niet meer. De 'explosiviteit' die je bereikt dmv stretch reflex en het gebruiken van je borst als springplank heeft geen carryover naar een beweging zonder excentrische contractie die de concentrische contractie voorafgaat.

edit: puur een reactie op jouw uitleg trouwens, niet gericht op jouw training

Laatst bewerkt:
@ remco
Is het krachtverschil tussen links en rechts wel te corrigeren omdat je simpelweg maar met 1 arm (vaker) gooit. Net zoals bij een tennisser of voetballer altijd een meer ontwikkelde linker of rechterkant heeft.

Zoals je deze wijze van banken uitlegt, die ik overigens wel begrijp, zouden kettingen, pinpress of slingshot ook opties kunnen zijn lijkt me.

Terug
Naar boven