XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Fing sterk Jitse! Ben benieuwd of je weer eerste wordt. Kanshebber lijkt mij sowieso.

Als er mensen zijn met verstand van snatch techniek, tips zijn welkom:
[Link niet meer beschikbaar]

heb nogal moeite met de bar dichtbij houden volgens mij

Als er mensen zijn met verstand van snatch techniek, tips zijn welkom:
http://www.youtube.com/watch?v=O6yffniBGvk

heb nogal moeite met de bar dichtbij houden volgens mij

Heb niet zo maf veel verstand van Snatches, maar van wat ik weet van die Gewichtheffer bij mij van de sportschool en tips van mensen op dit forum, is dat je moet zorgen dat je hem minder als een deadlift moet gaan zien. Je doet precies hetzelfde als dat ik in het begin ook deed. Zorg dat je helemaal recht komt te staan en dan pas op je tenen komt en tegelijk veel harder shruggd en upright rowd. Nu probeer je te snel je shrug en row te maken.

Probeer hem een paar keer te snatchen vanaf je powerpositie( met je rug verticaal en je knieen nog iets gebogen en de barbell bij je heupen) die je inneemt nadat je hem van de grond haalt. je wordt dan gedwongen om meer omhoog te bewegen in plaats van de hipdrive de barbell naar voren te laten duwen.

Deze oefening heeft mij wel iets geholpen om de barbell dichter bij mij te houden.

Ik heb het idee dat je met squatten te ver met jouw tenen naar buiten staat. Ook je knieën naar buiten blijven drukken.

Bij benchpress blijven tukken ook de weg omhoog.

Maar vind het best nette lifts hoor!

Ik heb het idee dat je met squatten te ver met jouw tenen naar buiten staat. Ook je knieën naar buiten blijven drukken.

Bij benchpress blijven tukken ook de weg omhoog.

Maar vind het best nette lifts hoor!

thanks voor de feedback. mijn voeten staan van nature wat uit elkaar dus om ze bij squatten dan anders neer te zetten voelt onnatuurlijk. tukken zal ik op letten.

thanks!

Wat heb je met die klauw gedaan? Vuurwerk ongelukje ofzo?
Maar vind het gedurfd dat bankdrukken zo!
Deadlift ziet er ok uit volgens mij

Bij deadlift kan je iets hoger starten met de heupen, dan heb je meer spanning bij lift off, en wellicht iets meer heupen erin gooien als je de barbell voorbij knie trekt. Ik denk dat je dan ook beter uitkomt met de barpositie, deze gaat nu eerst naar je toe i.p.v omhoog. Goede prestaties gezien je gewicht. Zeker als je nagaat dat je met bench & dl minder spanning kan genereren a.g.v. handicap.

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

SQ
- borst meer recht/ omhoog houden gedurende lift
- knie meer naar buiten drukken
- kan je nog goed ademen met de riem zo strak
BP
- 1e rep solid, 2e rep kont op bank houden (? of lijkt het ?)
DL
- het begin (de ruk) afleren - tussen 0.02 en 0.03/ 0.08 en 0.09
- borst opzetten meer betrokkenheid lats
- als je voorbij knie trekt doe je het wel goed

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Heerlijk.

Laatst bewerkt:
thx
nee geen vuurwerk ongeluk gewoon zonder linkerhand geboren( en zo gedurft is da niet als ge zo geboren zijt hebt ge de reflex van een panter om te corrigeren)
en idd ik heb blijkbaar een slechte uitgangspositie, daar ga ik zeker aan werken. dus bij de start men schenen korter bij de baar houden en vlugger mijn billen dicht knijpen en recht komen. er is nog veel werk aan de winkel

Maak volgende keer een filmpje van iets verder weg dat is wat makkelijker beoordelen ;)

ja ga ik doen mar wou niet da iedereen men lelijk kop zag ik wou u dat besparen

Probeer eens de barbell vanaf een halve meter voor je naar je schenen te rollen met vrijwel gestrekte armen, doe dit een paar keer. Als het goed is voel je je lats opspannen, probeer deze te betrekken. Dit natuurlijk niet doen voor je gaat deadliften, het is enkel om te voelen.

Edit:
Filmpje zegt meer.
http://www.youtube.com/watch?v=dm7ZbgjZklE
http://www.youtube.com/watch?v=pQZh5MXqHFI
http://www.youtube.com/watch?v=SrpbWWKWKIU

wat is de beste opwarming voor 1rm
momenteel
10*60
10*100
5*140
1*180
1*200
ik heb het gevoel dat die 200 vlot gaat maar dat techniek en opwarming slecht is
graag tips

Er zijn verschillende benaderingen en is ook persoonlijk. Het hangt ook af hoevaak je max pogingen doet, welke lift je gaat maxen, hoe sterk je bent en dus hoe groot/ klein de stappen zijn. Zorg dat de volgende stap niet groter is dan de vorige. Zorg dat je niet te weinig doet, anders ben je fysiek en neuromusculair niet klaar, teveel ook niet slim dan heb je kostbare energie verbruikt. Hoe sterker je bent hoe meer opwarmsetjes je nodig hebt. Vanaf 80% doe ik nooit meer dan 1-2 reps per opwarmset. Met squat heb ik meer setjes nodig dan bij deadlift weet niet of anderen zich hierin ook herkennen.

1x8 tussen de 30/50%
1x5 rond de 60%
1x3 rond de 70%
1x1 rond de 80%
(1x1 rond de 85%)
1x1 rond de 90%
(1x1 rond de 95%)
1x1 1RM poging
Haal je je nieuwe 1RM rust minstens paar minuten maar niet langer dan pakweg 10 en probeer nieuwe 1RM (2-5%).

Tussen haakjes zou ik alleen doen als het om hoge gewichten gaat en anders stappen te groot voelen, bij bench doe ik dit vaker dan bij squat en doe het vaker bij squat dan bij deadlift.

Terug
Naar boven