XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

so die deadlift ging zo hard dat ik het filmpje niet eens kon zien

Een set 102.5 x 6 semi sumo deadlift. Hoe is de techniek? Zit trouwens al twee maanden met een bench press plateau en ik train nog geen jaar :(. Iemand tips? En nee zo breed/kort bankdrukken vind ik niet zo heel erg gaaf...

Ik zal wat lichter trainen en meer focussen op techniek.
Iets minder trekken aan de stang, en het begin meer vanuit je benen laten komen.
Je hoofd neutraler houden, ipv helemaal naar boven kijken.
Diep inademen voordat je lift, kan niet goed beoordelen of je dat doet.

De geluiden vind ik leuk:)

Ik zal wat lichter trainen en meer focussen op techniek.
Iets minder trekken aan de stang, en het begin meer vanuit je benen laten komen.
Je hoofd neutraler houden, ipv helemaal naar boven kijken.
Diep inademen voordat je lift, kan niet goed beoordelen of je dat doet.

De geluiden vind ik leuk:)

Achja hoe meer ik thuis train, hoe meer geluid ik ga maken xD. Ik adem wel in voor de lift. De laatste tijd train ik juist wat zwaarder, maf dat dit eigenlijk best makkelijk ging met vage techniek, miss door tijdje zonder belt trainen, dan ben ik wss nu geneigd dat ding maximaal te belasten ofzo.

Achja hoe meer ik thuis train, hoe meer geluid ik ga maken xD. Ik adem wel in voor de lift. De laatste tijd train ik juist wat zwaarder, maf dat dit eigenlijk best makkelijk ging met vage techniek, miss door tijdje zonder belt trainen, dan ben ik wss nu geneigd dat ding maximaal te belasten ofzo.

Met de deadlift kan je wel smokkelen met 'verkeerde' techniek, dit is niet altijd erg, vooral 1 keer in de zoveel tijd met maxen oid.
Maar met regelmaat trainen met verkeerde techniek gaat je blessures opleveren.
Heb ik zelf ondervonden.:P

Daarna heb ik me puur gefocust op techniek, filmpjes laten maken, laten beoordelen etc.
Liever wat minder gewicht en met de juiste techniek liften.
Het heeft mij enorm geholpen om de deadlift en squat met minder herhalingen uit te voeren.
7x3 bijv, zo kan je je heel goed focussen op techniek, en wordt je concentratie niet minder.

prachtige lift!

Mischien rare vraag maar waarom laat je hem niet tot je borst zakken? 295 zou in princiepe wel genoeg moeten zijn om te kunnen touchen :D
Hey Meantje klopt open ook met 290 maar ik laat hem met teveel spanning zakken hou hem iets teveel tegen.
komt over 12dagen wel goed.
nu deloaden

Ik doe het je niet na Pjotr, geniet van deload en veel succes met komende wedstrijd! Hoeveel verschil zit er ongeveer tussen raw & equipped? Blijf het tillen in pak, als relatief buitenstaander, een andere sport vinden.

Ik doe het je niet na Pjotr, geniet van deload en veel succes met komende wedstrijd! Hoeveel verschil zit er ongeveer tussen raw & equipped? Blijf het tillen in pak, als relatief buitenstaander, een andere sport vinden.

verschilt helemaal per persoon.

Vooral sq en bp. Dl pak is vaak niet zon grote toename

Jullie hebben allemaal een punt,
Uit deadliftpak haal ik weinig.

Maar mijn raw totaal is een vertekend beeld, heb nog nooit raw gepeakt wedstrijd komt altijd na het WK equipped.
maar zal wel rond dat percentage zijn iets minder maar niet veel, totaal gezien.
bankdrukpak kan je zeker 40 tot 45% uithalen maar dan je moet je wel heel ervaren zijn en die belasting aan kunnen.
Als ik kijk nu zou mijn raw ongeveer 210+ zijn en 300+equipped moet kunnen.

hoop dat dit een beetje helpt

Jullie hebben allemaal een punt,
Uit deadliftpak haal ik weinig.

Maar mijn raw totaal is een vertekend beeld, heb nog nooit raw gepeakt wedstrijd komt altijd na het WK equipped.
maar zal wel rond dat percentage zijn iets minder maar niet veel, totaal gezien.
bankdrukpak kan je zeker 40 tot 45% uithalen maar dan je moet je wel heel ervaren zijn en die belasting aan kunnen.
Als ik kijk nu zou mijn raw ongeveer 210+ zijn en 300+equipped moet kunnen.

hoop dat dit een beetje helpt
Thanks. Dikke bank hoe dan ook. Nogmaals, succes.

Terug
Naar boven