AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Een tijdje geleden gezien, maar toen vond ik er niet veel aan, maar ik ga hem nog een keer herzien. The Shining moet nog, maar die stel ik altijd uit omdat ik niet zo van horror hou.

Vandaag trouwens The Prestige voor 7,50 gekocht. Ook The Warriors, Blade Runner en The Manchurian Candidate (1962) zal ik binnenkort reviewen :)

welke versie van blade runner?

ff wachten op die nieuwe cut

Een tijdje geleden gezien, maar toen vond ik er niet veel aan, maar ik ga hem nog een keer herzien. The Shining moet nog, maar die stel ik altijd uit omdat ik niet zo van horror hou.

Vandaag trouwens The Prestige voor 7,50 gekocht. Ook The Warriors, Blade Runner en The Manchurian Candidate (1962) zal ik binnenkort reviewen :)

The Prestige was wel een redelijke film, maar je moet er best aandachtig naar kijken vond ik. Ik was toen niet echt aan het volgen, helft van de tijd met mensen praten, bijgevolg moest ik de film een tweede keer kijken om te snappen wat er nu gebeurd was.:rolleyes:

welke versie van blade runner?

ff wachten op die nieuwe cut

The Director's Cut. Blade Runner stond al een tijd op mijn verlanglijstje, maar ik kon hem moeilijk vinden. Wat zal er anders zijn in de nieuwe cut?

Heeft iemand trouwens [IMDB]2046[/IMDB] gezien? Ik snapte er eerlijk gezegd niet erg veel van, maar vond het kleurgebruik etc. wel erg mooi. Blijkt dat het beter te begrijpen is als je ook [IMDB]In the mood for love[/IMDB] hebt gezien. Die dus ook maar gekocht, alleen nog niet gekeken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.205

The Shining is wellicht onder het brede publiek de favoriete Hitchcock.

Uiteenlopende grote titels, van cultclassic tot science fiction mijlpaal.

Heeft iemand trouwens [IMDB]2046[/IMDB] gezien? Ik snapte er eerlijk gezegd niet erg veel van, maar vond het kleurgebruik etc. wel erg mooi. Blijkt dat het beter te begrijpen is als je ook [IMDB]In the mood for love[/IMDB] hebt gezien. Die dus ook maar gekocht, alleen nog niet gekeken.

In the mood for love wel gezien, maar kon mij niet echt beroeren. Het is geen slechte film en heeft ook wel een indruk achter gelaten moet ik zeggen. Hij is heel intensief maar ook monotoon.

• #3.206
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Mr. Brooks[/IMDB]

Als een gewaarschuwd mens, na de tip van Rob 'G'ordon, huiverend voor meer pretentieuze pulp tenspijt moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat deze film gewoonweg steengoed is! :D What can you say, after all, the movie is considered 'EricR-proof'.

Zonder gekkigheid, Kevin Costner levert na 4 jaar (open range) weer een prima acteerprestatie. Toch gaan veel van de credits naar William Hurt als Mr. Brooks split personality, ijzingwekkend serieus en cynisch, geniaal.
De film wist prima te boeien, ondanks een bizarre flirt van anderhalf uur met een random chickie die tussen mij en haar moeder in de kwam te zitten :p, en was tot op de één-na-laatste scene supervermakelijk. Kleine concessies en losse steken verhinderen een echte topbeoordeling.

7.5/10 en daarmee officieel: Aanrader!

the condemned => prullenbak

schameloze ripoff van battle royale/the running man/...
jammer dat vinnie jones voor het geld kiest :(

-1/10

The 39 Steps (1935)
A Man in London tries to help a counterespionage agent, and is soon finding himself in one jam after another

Goeie film, einde had beter gemogen.

7/10

Stanly And Iris (1990)
An illiterate cook (Robert De Niro) at a company cafeteria tries for the attention of a newly widowed woman (Jane Fonda)

Een film die Robert er waarschijnlijk bijdeed voor het geld aangezien hij ook Goodfellas & Awakenings deed dat jaar.

Heb er lang achter gezocht en vond hem verassend goed!

8/10

Cold Creek Manor
A family relocates from the city to a dilapidated house in the country that was once a grand estate. As they begin to renovate the place they discover their new home harbors secrets, conceals a horrific past, and may not be free of the former inhabitants completely

Vreselijk!

3/10

Laatst bewerkt:

[IMDB]Mr. Brooks[/IMDB]

Als een gewaarschuwd mens, na de tip van Rob 'G'ordon, huiverend voor meer pretentieuze pulp tenspijt moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat deze film gewoonweg steengoed is! :D What can you say, after all, the movie is considered 'EricR-proof'.

Zonder gekkigheid, Kevin Costner levert na 4 jaar (open range) weer een prima acteerprestatie. Toch gaan veel van de credits naar William Hurt als Mr. Brooks split personality, ijzingwekkend serieus en cynisch, geniaal.
De film wist prima te boeien, ondanks een bizarre flirt van anderhalf uur met een random chickie die tussen mij en haar moeder in de kwam te zitten :p, en was tot op de één-na-laatste scene supervermakelijk. Kleine concessies en losse steken verhinderen een echte topbeoordeling.

volledig met je eens:) heb em net gekeken,damn wat een vette film

Hij bedoelt Kubrick :)

Gisteravond The Warriors gekeken. Ik had de game al gespeeld en het is voor een groot deel hetzelfde. Zeker een vermakelijke film om te kijken. De stukjes van de radiozender geven ook een leuke sfeer, maar door het aantal plotholes en de amateuristische overgangen naar nieuwe scenes geef ik een 7-/10.

[IMDB]Mr. Brooks[/IMDB]

Ja bro, als je gewoon naar Rob G luistert komt alles goed jonge :)

Not my cup of tea. Hoe die film aan een 8.0 op IMDB komt is mij een raadsel. Dat er op IMDB wazige ratings worden gegeven voor hype films is bekend, maar verwacht dat toch niet voor deze film.

Film hangt teveel tussen een romantische film en een film met onderbroekenlol. In beide gevallen vind ik de film de plank behoorlijk mis slaan.

5/10.

• #3.215
Indeed.

@luciano, psycho vind ik zeker niet een van de betere Hitchcocks.

Gisteravond The Warriors gekeken. Ik had de game al gespeeld en het is voor een groot deel hetzelfde. Zeker een vermakelijke film om te kijken. De stukjes van de radiozender geven ook een leuke sfeer, maar door het aantal plotholes en de amateuristische overgangen naar nieuwe scenes geef ik een 7-/10.
Dit vond ik nog wel bijzonder cool gedaan!

Eigenlijk nog niet veel films gezien met monroe en deze was een schot in de roos
komedie/actie/romantiek deze film heeft het allemaal

Dit vond ik nog wel bijzonder cool gedaan!

Ik vond het af en toe 'Windows Movie Maker-achtig'. Had er van mij iig niet ingehoeven.

Roxxe, waar heb je Some Like It Hot vandaan? Die staat nog op mijn verlanglijstje.

• #3.218
Ik vond het af en toe 'Windows Movie Maker-achtig'. Had er van mij iig niet ingehoeven.

Inderdaad, maar dan wel 20 jaar voor dato. Originele vondst en op vernieuwende wijze uitgewerkt. Het versterkt ook de (futuristische) 'comic' sfeer in de film.

En Roxxe download zijn films meestal geloof ik... De films is ook te huur en de koop, en eens in de zoveel tijd heb je de mazzel als je hem ergens op het groot scherm kunt zien.

Inderdaad, maar dan wel 20 jaar voor dato. Originele vondst en op vernieuwende wijze uitgewerkt. Het versterkt ook de (futuristische) 'comic' sfeer in de film.

En Roxxe download zijn films meestal geloof ik... De films is ook te huur en de koop, en eens in de zoveel tijd heb je de mazzel als je hem ergens op het groot scherm kunt zien.
:P nieuwsgroepen :o

Not my cup of tea. Hoe die film aan een 8.0 op IMDB komt is mij een raadsel. Dat er op IMDB wazige ratings worden gegeven voor hype films is bekend, maar verwacht dat toch niet voor deze film.

5/10.

Ik vind dat je nooit kan vertrouwen op die IMDB-ratings. Neem nu Jackass: de eerste film krijgt 6 en de tweede 7,5... Jackass is gewoon Jackass imo.
Kent niemand een site met film-reviews die wel te vertrouwen is?

Terug
Naar boven