XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.221
Ik vind dat je nooit kan vertrouwen op die IMDB-ratings. Neem nu Jackass: de eerste film krijgt 6 en de tweede 7,5... Jackass is gewoon Jackass imo.
Kent niemand een site met film-reviews die wel te vertrouwen is?

Ik check films in de volgende drie stappen:

1. Moviemeter en via een directe link bij elke film naar 2. IMDB om vervolgens een kwaliteitscheck te doen op 3. RottenTomatoes welke officiele recensies in Amerikaanse (kwaliteits)kranten bijhoudt.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet veel van de ratings op imdb.

• #3.223
Ik denk dat 1 reden is dat aangezien men anoniem een vote uitbrengt dit als het ware emo(tie)-voting voordoet waarin relatief veel absurde beoordelingen van een '1' voor een mindere/slechte film en een '10' voor films die je goed vond ofwel een te laag gemiddelde vind hebben.

Je kan ook de votes beter bekijken en specificeren naar leeftijdscategorie en ook us/non-us waar geregeld een flink verschil in zit.

• #3.225
Knocked Up - Rotten Tomatoes

Zal dus wel aan mij liggen dat ik Knocked Up vond tegenvallen.

Geen sluitend vangnet natuurlijk. Maar tot ik de film heb gezien houd ik het erop dat het inderdaad aan jou ligt :D

Kan je je niet vinden in onderstaande?

CRITICAL CONSENSUS

Knocked Up is a hilarious, poignant and refreshing look at the rigors of courtship and child-rearing, with a sometimes raunchy, always witty script that is ably acted and directed.

;)

Vond het meer een hysterische film dan hilarisch :D Wel een paar grappige momenten maar de meeste grappen waren erg flauw.

Little Children
Film over een man en een vrouw die elkaar ontmoeten in een schijnbaar perfecte wijk.
Vond het wel een redelijke film,maar erg langdradig soms, en het einde vond ik tegen vallen,maar misschien moet je zelf ook in dezelfde levensfase als hun zitten om het echt een steengoede film te vinden.

7/10
Shooter
Gewoon een toffe actiefilm met Mark Wahlberg,
7/10

Ik denk dat 1 reden is dat aangezien men anoniem een vote uitbrengt dit als het ware emo(tie)-voting voordoet waarin relatief veel absurde beoordelingen van een '1' voor een mindere/slechte film en een '10' voor films die je goed vond ofwel een te laag gemiddelde vind hebben.

Je kan ook de votes beter bekijken en specificeren naar leeftijdscategorie en ook us/non-us waar geregeld een flink verschil in zit.

de grootste reden zal nog altijd zijn dat het hier om een gemiddeld smaakpatroon gaat van de modale mens, en zoals je weet is vaa2 nog k*t ook, ik hou het daarom liever op filmrecensies van goede filmcritici wiens mening sneller vertrouw dan een massasite als imdb of moviemeter.

Ik vind dat je nooit kan vertrouwen op die IMDB-ratings. Neem nu Jackass: de eerste film krijgt 6 en de tweede 7,5... Jackass is gewoon Jackass imo.
Kent niemand een site met film-reviews die wel te vertrouwen is?
Ik vind de ratings meestal erg goed kloppen... Ze zijn soms iets te laag, maar dat komt omdat geen enkele film de 10 haalt, dan daalt de rest mee.

• #3.230
de grootste reden zal nog altijd zijn dat het hier om een gemiddeld smaakpatroon gaat van de modale mens, en zoals je weet is vaa2 nog k*t ook, ik hou het daarom liever op filmrecensies van goede filmcritici wiens mening sneller vertrouw dan een massasite als imdb of moviemeter.

Ook dit heeft een aantal zwakten; enerzijds is een ieders smaak en voorkeur uniek. Geen 2 personen zullen dezelfde reikwijdte hebben over verschillende genres heen. Dus waar de recensent welhaast volledig aansluit bij jouw opvatting kan een volgende film dus weer compleet de plank misslaan. En dat is met name het geval als je recensies leest om nieuwe films in te schatten. Uiteenlopende films hebben op een ieder een andere uitwerking, om andere factoren die een observatie verder subjectiveren nog maar links te laten liggen.
Enkele van die zaken worden dus normaal gesproken uitgevlakt in een systeem als IMDB, met zijn vele votes.

Cast Away
A FedEx executive must transform himself physically and emotionally to survive a crash landing on a deserted island

Verhaal over een werk verslaafde die op een onbewoond eiland terechtkomt en er x aantal jaar vastzit.

Mooi in beeld gebracht door de regisseur & T. Hanks

8/10

The Score
An aging thief hopes to retire and live off his ill-gotten wealth when a young kid convinces him into doing one last heist

Stoorde me enorm aan De Niro in deze film, hij gaf de indruk dat hij totaal geen inspanning gedaan heeft voor de film, zo van script lezen, opdagen, cash innen, huiswaarts.

Ed Norton & M. Brando speelden fantastisch.

7/10

Meet The Fockers
All hell breaks loose when the Byrnes family meets the Focker family for the first time

Prima film voor dit genre.

7/10

Cable Guy
A lonely and disturbed cable guy raised on television just wants a new friend, but his target, a designer, rejects him, with bad consequences

Vind deze film wel lachen, vooral door Carrey dan.
Verhaal was wel ok, einde mocht beter.
Toch een dikke 7, voor een film uit dit genre.

7/10

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

na "from london to brighton" komt de volgende klapper uit de eilandburen
This is england is het bitterzoete relaas van een jongen in een nazi wannabe bende
Vond het een 9/10 waard dus ga 'm zien ;)

Ik vind de IMDB ratings vaak wel een aardig idee geven over de film. Bij nieuwe films is dit echter niet het geval, zulke films beginnen vaak op een 8,5 en zakken uiteindelijk terug naar een 7 a 7,5 na een half jaartje ofzo. Als een film minder dan 5000 ratings heeft is de beoordeling vaak al niet meer helemaal betrouwbaar heb ik het gevoel.

Maaruh, ik vond Knocked Up zekers wel een lachen film. Kijk het blijft natuurlijk een romantische comedy, maar wel veel subtieler dan de meeste in het genre. Ik heb een aantal keren echt goed krom gelegen, en ik heb me niet geïrriteerd aan het romantische gedeelte. Ik durf hem Zoutzak niet aan te raden, maar voor alle andere zou ik zeggen: kijken die film! :)

blades_of_glory.jpg

Blades Of Glory

Typische Will Ferrell film met een dun verhaal en hier een daar wat goede lach momenten. Je weet wat je kan verwachten van dit soort films, aardig vermakelijk maar meer ook niet. 6/10

Sunshine

Aardige SF/adventure film met wat toffe beelden hier en daar. Verder wel beetje een standaart verhaaltje en tegen het einde begon het ook beetje bullshitterig te worden vond ik. Als ik deze film in de bios had gezien had ik hem waarschijnlijk stukken beter kunnen waarderen, want het is wel een film voor op het grote doek. Voor nu een 6,5/10

Mystic River
Summer, 1975: in a tight blue-collar Boston neighborhood, three kids are playing when one is abducted and coïtusually abused for several days. Jump ahead: the victim, Dave, is haunted by memories and protective of his own son. Jimmy's an ex-con, father of three. Sean is a homicide detective, estranged from his pregnant wife. When Jimmy's teen daughter dies, Sean investigates, Dave's a suspect, and Jimmy vows to find the killer before the cops. The dead girl has a boyfriend whose long-missing father has a history with Jimmy. The boyfriend's a suspect, and when ballistics turns up a link to a gun owned by the young man's father, the case breaks. In the background, wives move events along.
cine_river.jpg

Sean Penn bewijst het nog maar eens, hij is 1 van de beste op dit moment.
Maar de volledige cast is eigenlijk oscar waardig.

8.5/10

The contractor (2007). Damn wat een verschrikkelijk matige, slaapverwekkende flutfilm was dit zeg. Is Snipes het échte actiegenre beu ofzo? Hij kan dit soort rollen dus echt niet vertolken. Ik vraag me trouwens af in welke categorie je deze film moet plaatsen. Dit een actiefilm noemen is een belediging voor het genre. Men heeft blijkbaar een poging gedaan om een soort emo-actie ervan te maken, en toegegeven, prestaties van Eliza Bennett zijn eigenlijk de beste stukken. Maar het pakt gewoon niet goed uit met de rest. De film is op haast geen enkel moment boeiend en uiterst voorspelbaar tot op het einde.

Voor de acteerprestaties van Bennett: 8/10
Voor de film: 5/10

Ik zou hier geen geld aan uitgeven (en gelukkig ook niet gedaan).

Ocean's 13.. sorry voor de fans, en ja hij krijgt hoge waarderingen maar ik vond het echt niet boeiend. Voor mij is dit uitmelken van een idee en het haalt echt niet het niveau van ocean's 11. Verder heel verwarrend gemaakt (om cool te doen , maar lukt niet) en dus lastig te volgen. Weinig spanning en voorspelbaar einde. Casting ziet er indrukwekkend uit maar ik had niet het gevoel dat ze echt op hun best waren, om al deze redenen 6.5/10

helemaal mee eens! vond het een zeer slechte film.

damn wat een depri film zonder enige lichtje aan de tunnel
pools meissie word door haar ouders gedumpt en beland in de prostitutie en vrouwenhandel

7.5/10

mrsmithgoestowashington.jpg

Mr. Smith Goes to Washington (1939)

Frank Capra :bow: Jimmy Stewart :bow:

#99 in de top 250 van IMDB. Een wel verdiende plaats. Stewart is magistraal als de onnozelaar die terecht komt in een wereld van corruptie en bedrog.

9/10.

Terug
Naar boven