XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.621
2 no brainers gezien;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]The Punisher[/IMDB]

Redelijk vermakelijke film. Weinig geslaagde vertaling van stripverhaal, hetgeen Sin City fenomenaal maakt, tenzij de ongeloofwaardigheden hier de missing link moeten zijn. Aardige actie.

5.5/10

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Shoot 'm up

8/10 soort opvolger van crank waarin clive - ****ing bastard - owen de hele film een baby uit de handen van bad guys moet houden
heel de film is een soort van game waarin bad guys non stop "spawnen" en clive op verschillende leuke manieren ze naar walhalla helpt ;)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

en Paul Giamatti als bad guy is gewoonweg perfect

The Matrix meets Children of Men meets Max Payne.

De actiescenes waarin Owen het opneemt tegen halve legers doen denken aan The Maxtrix en het computerspel Max Payne. De kleding van Owen lijkt daarbij ook zeer veel op die van Max Payne in het gelijknamige computerspel. Het verhaal draait om het redden van een baby uit de klauwen van een hele zooi baddies. Waarmee ook direct de gelijkenis met Children of Men op komt. Ook al is het hier een geboren kind en in Children of Men nog een zwangere vrouw die beschermd moet worden door dezelfde Owen.

Belluci is overigens nog steeds een genot om naar te kijken op haar 43ste, wat een goddelijke vrouw.

Gehele film is zwaar over the top maar dat maakt het gelijk zeer amusant om naar te kijken. Je weet gewoon dat je niks serieus hoeft te noemen.

7,5/10

Vergelijkingen te over, ik vond het een pretentieloze tour-de-force met zeer geslaagde grappen en actie-sequences. De casting was wel opmerkelijk, Owen gaat in geen enkele film echt los (als in, hij acteert gereserveerd) en Giamatti heeft in geen enkele film ooit een gun vastgehouden volgens mij :D Entertaining en niet te lang.

7/10

• #3.622
Oh yes, de nieuwe [IMDB]Coen[/IMDB]-brothers film komt er aan!

[IMDB]No Country For Old Men[/IMDB] gaat de 20e Januari in premiere op het International Film Festival Rotterdam!

Hij wordt waanzinnig ontvangen, ik ga er zeker heen bij de premiere.

Wel voor waken dat de verwachtingen niet té hoog gespannen zijn ;)

ben nu Eastern promises aan het kijken, wat een idioot begin zeg :P bij die kapper

Oh yes, de nieuwe [IMDB]Coen[/IMDB]-brothers film komt er aan!

[IMDB]No Country For Old Men[/IMDB] gaat de 20e Januari in premiere op het International Film Festival Rotterdam!

Hij wordt waanzinnig ontvangen, ik ga er zeker heen bij de premiere.

Wel voor waken dat de verwachtingen niet té hoog gespannen zijn ;)

Deze film MOET haar verwachtingen wel waarmaken. Een van de weinige films in het nieuwe jaar waar ik echt naar uitkijk. Verder zal 10000 BC ook wel prachtige beelden bevatten. Jacht op 100 Mammoets enzo.

happy_gilmore.jpg

Echt een goeie film leuke komedie, een aanrader voor iedereen !

GhostWorld

:yawn: most boring film ever, nochtans goed geacteerd, maar het script gaat echt nergens

4,5/10

gisteren Eastern Promises gezien :

russische maffiafilm die op geen enkel moment echt spannend was, eerder wat melig en hier en daar zelf aangedikt met wat flauwe grapjes.

de tronie van Viggo Mortensen is dan wel weer meesterlijk, maar hij kan het slappe verhaal ook niet tot een hoger niveau brengen.
wat op de lange duur wel ging vervelen was het russisch/amerikaanse accent van de acteurs + alle clichés/denkbeelden die amerikanen over russen hebben.

voor een misdaadfilm van David Cronenberg te zijn had ik er wel meer van verwacht.

een 6/10 waard... omdat het bijna nieuwjaar is dan :D

Wrong Turn 2: Dead End

WrongTurn2_DVD.jpg

Deze low budget horror film waarvan de verwachtingen niet al te hoog waren heeft me toch verrast. Na een aardige start zwakt het even af met enkele oninteressante scenes en vooral slecht acteren. De reden waarom het wat later toch weer leuk wordt ligt vooral aan de non-stop spanning die de wat onervaren regisseur Joe Lynch weet over te brengen. De film wijkt niet erg veel af van de sT in deel 1, maar het is allemaal nog een flink stukje bloederiger en de manier waarop slachtoffers eindigen is op z'n minst zo creatief te noemen. Voorspelbaar is de film niet, maar ik kon wel redelijk makkelijk aanwijzen wie het zou halen, en wie zeker niet. Alles in overweging genomen hoort deze WT2 toch tot één van de leukere low budget horror sequels uit 2007 en levert het ongeveer wat je van dit soort film verwacht. Als je 'The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning' van 2006 leuk vond, dan is dit een aanrader 5.8/10 - **/4.

Wrong Turn 2: Dead End

WrongTurn2_DVD.jpg

Deze low budget horror film waarvan de verwachtingen niet al te hoog waren heeft me toch verrast. Na een aardige start zwakt het even af met enkele oninteressante scenes en vooral slecht acteren. De reden waarom het wat later toch weer leuk wordt ligt vooral aan de non-stop spanning die de wat onervaren regisseur Joe Lynch weet over te brengen. De film wijkt niet erg veel af van de sT in deel 1, maar het is allemaal nog een flink stukje bloederiger en de manier waarop slachtoffers eindigen is op z'n minst zo creatief te noemen. Voorspelbaar is de film niet, maar ik kon wel redelijk makkelijk aanwijzen wie het zou halen, en wie zeker niet. Alles in overweging genomen hoort deze WT2 toch tot één van de leukere low budget horror sequels uit 2007 en levert het ongeveer wat je van dit soort film verwacht. Als je 'The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning' van 2006 leuk vond, dan is dit een aanrader 5.8/10 - **/4.

Die heb ik in de week gezien, best een goed filmpje!

Heeft er al iemand 'good luck chuck' gezien? Ik wou seffes naar de cinema gaan...

Vacancy (2007)

Een film die nooit echt op gang komt of spannend wordt. Iedere keer als de spanning wordt opgebouwd komt er een scene die volledig afbraak doet aan al het vorige. Er had veel meer uitgehaald kunnen worden.

5,5/10

300 (2006)

Behoeft geen verdere toelichting maar wel een film die me positief verraste. Het is qua acteerwerk niet hoogstaand maar de actiescenes zijn zeer de moeite waard. Gelet op de previews had ik een heel ander beeld eigenlijk. Geen meesterwerk, wel een film die ik eventueel nog een keer zou willen zien.

7,5/10

Good Luck Chuck,

staat op usenet (Retail)!! allen nog in divx helaas, van de week zal die wel in dvd5 komen :D

vanavond death sentence kijken. Schijnt een leuk filmpje te zijn ;)

wenie, ben em nu aan het downloaden (staat al op dvd5) haha :P je hoort het vanaaf of morgen ! :P

• #3.639
Damn, dat is duidelijk...

Terug
Naar boven