MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

huckfinn zei:
Cool topic, maar ook weer k*t, want ik kijk zowat elke dag een film, dus ik zou het liefst een hele waslijst uitschrijven ;)

Dit schiet me nu te binnen:

Laatst geziene films die cool zijn:
The Butterfly effect
Eternal sunshine of the spotless mind
Mullholland drive
Hero

Series:
X-files
Spiderman tekenfilm :P

Ervanuitgaande dat iedereen pulp fiction, terminator, red heat, predator, taxi driver, etc. heeft gezien :cool:

mullholland drive niet gezien, maar hoor van vrienden dat die bijna niet te begrijpen is, moet em nog eens een keer huren

man on fire vond ik erg goed, de actie is lekker hard, maar toch ook veel drama!
incredibles heeft hele mooie beelden, en het verhaal is aardig!
The manchurian candidate viel me wat tegen
anacondas 2 was beter dan deel 1, maar nog steeds slecht
alien vs predator was kort maar krachtig, maar zeker niet te vergelijken met de originelen
open water is erg low budget, maar ook erg realistisch, dus je leeft flink mee

kom ik nu bij de aziatische films:

oldboy, deze film moet je zeker helemaal afkijken, want dan waardeer je het "diepe" verhaal pas. het is zeker geen hollywood materiaal, maar een waarkfilm waar je over na moet denken. Zeker wel interessant!

ong-bak, een thaise actie film, zeker de moeite waard voor de muay thai fans. Het verhaal is simpel (beetje afgezaagd, maar de vechtscenes, zijn oogverblindend!

infernal affairs (trilogie) Goed verhaal, echt de moeite waard om alle 3 de delen te bekijken. Deel 3 moet je 2 keer kijken om hem echt te begrijpen. Het is geen spetterende actie, maar de aziaten weten toch heel subtiel een film spannend en dramatisch te maken zonder allerlei hollywood poespas!

Nu ga ik ff blade trinity checken :P

• Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Oh wat een mooie tips Zoutzak, bedankt, eindelijk heb ik weer wat te zien, had het idee dat ik de hele videotheek al had gezien!

Voor jou mijn tip van 2004 (ik kan nu even niet op anderen komen sorry!)
-21 Grams (voor de mensen die van onderlegde films houden met goed acteerwerk) WAT een film!!! Wil nog steeds de soundstrack ervan hebben!

De film die hier al 5 maanden ligt en die ik nog steeds moet gaan zien:
-LOTR 3....

En mijn ABSOLUTE videotheek-AFGANG-FILM van 2004:
People I know met Al Pacino.
Waardeloos, er gebeurt niks, eindigt als je denkt dat er nu eindelijk iets gaat komen.

En Man on Fire ligt hier op DVD die ga ik morgen kijken :)
21 grams vond ik zeker een mooie film, al vond ik het eerste werk van die regisseur (inarittu??) amores perros nog indrukwekkender.

LOTR praat ik niet meer over sinds het Shawshank redemption van plaats 2 op IMDBs 250 heeft verstoten :D

thanks voor de afrader, altijd usefull :)

Man on fire is absoluut meer als de snelle actiefilm die ik verwachte :thumbs:

huckfinn zei:
Cool topic, maar ook weer k*t, want ik kijk zowat elke dag een film, dus ik zou het liefst een hele waslijst uitschrijven ;)
gewoon je vote-list van IMDB en/of Moviemeter posten :D

huckfinn zei:
Dit schiet me nu te binnen:

Laatst geziene films die cool zijn:
The Butterfly effect cool idd, niet meer niet minder :D (6,5/10)
Eternal sunshine of the spotless mind grote tegenvaller voor mij, had em van de zomer op een filmfestival al gezien (7/10)
Mullholland drive kon mij ook niet egt overtuigen (7/10)
Hero wil ik zeker binnekort zien, Jet Li in NIET simpele hollywood-actiefilm :)

Ervanuitgaande dat iedereen pulp fiction, terminator, red heat, predator, taxi driver, etc. heeft gezien :cool:
jah die laatste vallen onder 'classics' of 'schwarzeneggers' dus die zijn wel bekend ja :D vanavond Twins weereens op tv

Laatst bewerkt:
In mijn opinie topfilms:

-Donnie Darko, toen ik er voor het eerst over hoorde dacht ik wat is dit voor een gare film, maar sinds ik hem heb gezien kon ik me wel voor de kop slaan, dat ik zo'n goede film over het hoofd kon zien.

-Reservoir Dogs en Pulp Fiction, standaard op ieders lijstje denk ik.

-Once upon a time in the west, een lange film die saai oogt maar het absoluut niet is. De beste western ooit gemaakt.

-American History X, goed acteerwerk van Edward Norton.

-Snatch, kreeg af en toe buikpijn van het lachen.

-Fight Club, deze moet je gaan zien, zeer originele film.

-The usual suspects, film waarbij je voor de gek wordt gehouden.

-Training Day, verhaal is niet top, maar wordt ruimschoots goedgemaakt door het acteerwerk van Denzel Washington.

3kneedead zei:
oldboy, deze film moet je zeker helemaal afkijken, want dan waardeer je het "diepe" verhaal pas. het is zeker geen hollywood materiaal, maar een waarkfilm waar je over na moet denken. Zeker wel interessant!
staat hoog op mn lijstje :D

maargoed even over Ocean's Twelve die ik zojuist gezien heb;
om maar meteen te beginnen is hij inderdaad minder als Ocean's Eleven, maar dat mag de pret niet drukken want met zo'n cast en mooie locaties (Amsterdam!!) en goede humor kan de film zonder het al te goede plot.

coole rol van Vincent Cassel (oa la haine) als franse meesterdief

beste film van dit jaar blijft voor mij toch Der Untergang (verwacht niet dat the incredibles daar nog overheen gaat :D )

hafid zei:
-Once upon a time in the west, een lange film die saai oogt maar het absoluut niet is. De beste western ooit gemaakt.
what about Il buono, il brutto, il cattivo (the good, the bad, the ugly) die is IMO minstens even goed :D

haha ik heb laatst een top10 gemaakt op moviemeter.nl; maar vanalles wat erin te stoppen want heb er een hekel aan om uit zoveel goede films een aantal te kiezen:
Persoonlijke top 10

1. Godfather, The (1972)

2. Shawshank Redemption, The (1994)

3. Pulp Fiction (1994)

4. Buono, il Brutto, il Cattivo, Il (1966)

5. Terminator 2: Judgment Day (1991)

6. Haine, La (1995)

7. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)

8. Fargo (1996)

9. Pumping Iron (1977)

10. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

nummer 9 is natuurlijk overduidelijk een statement :D

vanavond onze Arnie in Twins :) . Ook al is de film niet bijster goed, Arnie heeft toch wel een ongelooflijke persoonlijkheid en daarbij is hij in deze film ook nog eens in goede conditie :cool:

what about Il buono, il brutto, il cattivo (the good, the bad, the ugly) die is IMO minstens even goed

Staat bij mij op een goede 2e plaats :D Ik vind alleen once upon a time in the west meer sfeer hebben. En een ijzersterke soundtrack helpt ook ja. The good, The bad..... is een film met wat meer grappen en grollen. Die scene dat blondie (clint eastwood) halfdood, aangevreten door de muggen en verbrand door de zon smeekt om water blijf ik machtig vinden (krijg er altijd dorst van).

-Man on fire: Goeie film, aardig wat drama, maar niet misselijkmakend, plus een flinke partij zoete wraak :)

-Hero: Kung fu film over een van de grootste legenden uit de Chinese geschiedenis.
Zeer mooie beelden, en hele vette vechtscenes, daar kan Quentin T. nog een dik puntje aan zuigen.
Als je "Crouching Tiger hidden Dragon" vet vond, dan moet je deze ook zeker kijken!
Met Jet-Li, te huur/koop op DVD

(Binnenkort komt ook "House of flying Daggers" uit in de bioscoop, zit in hetzelfde straatje, moet je ook zeker zien!)

En ik heb van de week de laatste LOTR Extended edition gekocht :) 12 uur kijkplezier bij mekaar.
Blijft een topper!

hafid zei:
Staat bij mij op een goede 2e plaats :D Ik vind alleen once upon a time in the west meer sfeer hebben. En een ijzersterke soundtrack helpt ook ja. The good, The bad..... is een film met wat meer grappen en grollen. Die scene dat blondie (clint eastwood) halfdood, aangevreten door de muggen en verbrand door de zon smeekt om water blijf ik machtig vinden (krijg er altijd dorst van).
jah absoluut een van de mooiste gefilmde plaatjes, en dan die muziek en sfeer zoals je zegt. :bow:

Gisteravond LA confidential gezien op de BBC. Erg toffe film, geef hem een uhhh, 8.

http://www.imdb.com/title/tt0324554/

Wicker Park, gisteren gezien. Alhoewel het gedeeltelijk een romantische film is toch wel goed te doen omdat de hoofdpersoon (Josh Harnett) te maken krijgt met een psycho die zijn hele leven op z'n kop zet.

ik heb net blade trinity gechecked, en hij is nice! ik vond alle blade films cool, en deze dus ook weer! Toch vond ik blade 2 wel de beste, de meeste actie!

Gisteren avond... Forgotten ... Erg kewl
Donderdag ... anacondas.. erg gaaf ..

En swordfish ... blijft favo denk ik

onlangs gezien in de cinema

blade trinity , wesley snipers blijft ubercool :)
bad santa , echt wel lache film, totaal anders dan ik had verwacht!
sharktale , was ok, soms wel grappig

films die ik binnenkort ga zien in cinema : ocean's 12, anacondas

oh ja natuurlijk de volgende 2 films ook.

1. Forest Gump ( ijzersterk concept )
2. Cast Away

Toevallig alle 2 ook weer tom hanks. Maar iemand die tegen een volleybal aan praat blijft toch altijd lachen in mijn ogen :p

je bedoelt die 2 uur durende fed-ex commercial?

Terug
Naar boven