AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
ow en voor ik het vergeet; Fear and loathing in Las Vegas op tv dinsdag op Ned2 23u40!

moet wel waarschuwen dat bij het zien van deze film je wel zin krijgt om ff wasted te gaan :D

ik ga deze week naar die film over de jongere jaren van Che Guevara, zal wel ff laten weten of het wat was.

DBC01 zei:
DE Fargo uit 1996? TOPFILM!!! :thumbs:
for sure!

zwarte humor huh? wat ik ook erg kan waarderen, komen we bij wat classics: de Dirty Harry reeks? of Taxi Driver?

verder een bijzondere film komende week in lantaren/venster in Rdam; Pi (1998) debuutfilm van Darren Aronofsky (oa Requiem for a dream).

zojuist dus Citizen Kane gezien, moet hem nog ff laten bezinken haha.

maar als eerste reactie vind ik het zeker een indrukwekkende film, mooie scenes met humoristische stukken.

Dit weekend eerst the butterfly effect gezien. Erg vette film! 8/10

Daarna eurotrip, ontzettennd flauwe en enorm voorspelbare comedie! 3/10

Gisteren twisted gezien. Beetje standaard filmpje, wel aardig, 6/10.

Gisteren In America gezien

http://www.imdb.com/title/tt0298845/

Sommigen zullen het een sentimentele draak vinden maar zelf vond ik het een zeer goed gespeelde film over een Iers gezin dat in 1982 in New York gaat wonen en beland in een drugspand. Zitten diverse dingen in die niet erg geloofwaardig zijn, zoals de oudste dochter die loopt met een camcorder die in 1982 zeker nog niet bestond. En de twee meisjes die naar een dure school terwijl het gezin amper geld.

De rest van het verhaal is soms grappig, soms ontroerend, de zusjes Borger die de dochtertjes spelen van het gezin zijn vooral erg sterk.

Een 9 heb ik zelf gestemd op IMDB

kga vanavond maar weer ns biosje pakken. (sneakpreview kaartje kopen en andere film binnenlopen, scheelt je 3 euro :D )

ook the outsiders vanavond op tv, ken de film niet maar met Francis Ford Coppola als regisseur en een cast die later bekend is geworden lijkt me het toch wel de moeite, (6.8 op IMDB) tapen dus.

The naked gun :D

En Life of brain en the holy grail :D

gister Alexander gezien. jeeez deze 3 uur durende drama kom je niet zo makkelijk doorheen. bicoïtusuele hoofdpersonen met herhaaldelijk zoete romantische scenes tussen 2 mannen :twitch:

maar het is natuurlijk niet allemaal slecht, de veldslagen zijn zeker de moeite. Al zijn door het flitsende camerawerk de gevechten ook onduidelijk, maar de mooie shots van uit de lucht waarin de grote omvang van de slagen te zien is, zijn wel weer schitterend.

het verhaal is natuurlijk indrukwekkend, maar de film gaf voor mijn gevoel niet egt een mooie weerspiegeling van de gebeurtenissen.

was voor et eerst in lange tijd dat ik weer daadwerkelijk moest betalen voor de film, en deze 9,50E ( :eek: meer als 20 gulden) waren het dan ook niet waard :D (6.5/10)

moet er nog wel bijzeggen dat ik Angelina Jolie erg goed vond, damn ze blijft geil gewoon :D

Laatst bewerkt:
Ik heb eergisteren 'Fallen' en 'The Hurricane' gehuurd. Beide films met Denzel Washington in de hoofdrol. Ik blijf het een topacteur vinden die Denzel. Fallen is een beetje een occulte film met een verrassend einde. En The Hurricane gaat over het leven van een amerikaanse bokser die ten onrechte wordt beschuldigd van een moord en daardoor bijna zijn hele leven in de gevangenis moet slijten. Het verhaal is overigens gebaseerd op ware feiten. Beide wat mij betreft aanraders.

Heeft er iemand trouwens Malcolm X gezien, is het wat? Gaan hem denk ik huren.

Ohja voor ik het vergeet, morgen op nederland 2 om half negen, The Lord of the rings, het eerste deel van de trilogie.

haha hij was weer erg goed :D

gisteravond OldBoy gekeken, en nog steeds onder de indruk. mooi gemaakte film over een man die 15jaar opgesloten wordt in een klein kamertje zonder dat hij enig idee heeft waarom. als hij vrij komt zoekt hij wraak :D

Koreaanse film dus je bent in grote mate afhankelijk van de ondertiteling, maar dat mocht de pret niet drukken! geweldige geweldadige scenes dat gepaard gaat met de nodige dosis zwarte humor.

(8.5/10)

Ja Oldboy staat hoog gerate net als wat andere films in Frans en andere talen gesproken dan Engels. Die ga ik maar es ophalen komende weken!

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain is ook een goede Franse film voor degenen die hem nog niet hebben gezien. Staat nummer 27 bij IMDB en is echt een fantastisch verhaal, ieder stukje film is weer een verhaaltje op zich. Beetje Pulp Fiction sT maar dan zonder geweld.

gister nog gezien eric :) om weer even in parijse sferen te komen, waar ik morgen heenga

Paris je t'aime (is tevens de titel van nieuwe film van Coen brothers met oa Steve Buscemi)

walking tall gekeken.

die kerel is iig ****ing huge :) en de humor&actie in de film is wel kewl. maar het verhaal is beetje slap/saai.

punt: 6,5

Ericr zei:
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain is ook een goede Franse film voor degenen die hem nog niet hebben gezien. Staat nummer 27 bij IMDB en is echt een fantastisch verhaal, ieder stukje film is weer een verhaaltje op zich. Beetje Pulp Fiction sT maar dan zonder geweld.

En binnenkort komt van dezelfde regisseur, en met dezelfde hoofdrolspeelster "Un long dimanche de Fiancailles" uit.
Film gaat over een meisje (Mathilde) wiens verloofde opgeroepen wordt voor dienst in WO1, alwaar hij deserteert.
Hiervoor krijgt hij de doodstraf dmv plaatsing in het niemandsland tussen de loopgraven van de 2 verschillende legers.
De rest van de film gaat over de zoektocht van Mathilde naar haar verloofd, want "als hij dood was, zou ze het weten".
http://wip.warnerbros.com/avle/?frompromo=movies_nowplaying_very_long_engagement

Het lijkt mij alvast een erg mooie film, en als ie uitkomt ga ik er zeker naartoe.

13 Januari in premiere.

Rasputin zei:
En binnenkort komt van dezelfde regisseur, en met dezelfde hoofdrolspeelster "Un long dimanche de Fiancailles" uit.
die draaide al tijden in Belgie d8 ik, stond nog op et punt naar antwerpen te rijden :D

krijgen dus binnenkort een herkansingsronde dichtbij huis

Terug
Naar boven