AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Morgen ga ik "In the land of women" ff kijken, ben beniewd of er nog wat te fappen valt.

Roxxe was me voor maar goed hij zou er toch komen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een Engelse film helemaal geschoten in Vlaanderen kon ik niet snel genoeg zien, heb 'm dus al op dvd kunnen bekijken nog voor ie hier in de bioscopen te zien is (2 Juli). De review:

In Bruges is het filmdebuut als regisseur van Martin McDonagh (langspeelfilm) en met deze zwarte komedie/crime/drama is hij meteen goed vertrokken. Twee huurmoordenaars (Ray, gespeeld door Colin Farrell en Ken, gespeeld door Brendan Gleeson) worden na een lastige job door hun baas Harry (Ralph Fiennes) in Londen net voor kerstmis naar Brugge gestuurd om er even tussenuit te gaan. Ken geniet van de toeristische trekpleister, terwijl Ray er een hekel aan heeft en achtervolgd wordt door een gebeurtenis uit zijn laatste job. Ray probeert zijn tijd dan maar zo aangenaam mogelijk door te komen en leert een dame kennen. Alles lijkt echter anders in elkaar te zitten dan gedacht en in de tweede helft van de film gaat het van diepe, intense emoties tot letterlijk een strijd tussen leven en dood.

In Bruges vond ik wat langzaam en Europees beginnen maar is me in de tweede helft echt beginnen boeien. Colin Farrell speelt veel beter dan gewoonlijk, hoewel hij in Phone Booth ook prima was. Brendan Gleeson en Ralph Fiennes waren ook weer super net als de rest van de casting. Ook technisch gezien is alles goed uitgevoerd, Brugge komt prachtig in beeld en de sfeer is heel speciaal. Je krijgt wel heel soms het gevoel dat je naar een typisch Britse crime reeks zit te kijken, maar waar het verschil in zit is dat de film steeds beter wordt en het laatste half uur is echt één van de beste die ik in lange tijd gezien heb!

Deze film gaat in Noord-Amerika niet veel geld opbrengen denk ik, al was het maar omdat Amerikanen geen f**k geven om Europees klinkende films en de film zou helaas ook niet veel publiciteit krijgen. Maar dit is een uitstekende film en zou wel eens erg hoog kunnen eindigen als de reviews doorgaan zoals ze nu gepubliceerd worden. Ikzelf geef In Bruges nog net een 8/10, zeker een aanrader!

ps: kijk niet naar de trailer voor je gaat kijken (geldt eigenlijk voor elke film).

Ziet er vette film uit thnx T!

Vexille_lowres.jpg

Vexille
IMDB: 7.2
RT: n/a

Best een vette animatiefilm die denk ik op het grote scherm nog best prima zou zijn. Wat toffe actie scene's met een redelijk dun maar toch wel aardig verhaal. Leuk voor tussendoor. 6,5/10

Be Kind Rewind
IMDB: 7.1
RT: 67%

Film met een paar leuke visuele dingetjes maar verder een erg flauwe veels te brave en ongeloofwaardige film. Het gaat helemaal nergens over, en continue gestotter van Mos Def als ideale schoonzoon en de even brave en nietsvermoedende blik op het gezicht van Danny Glover beginnen echt te irriteren. 4,5/10

machinegirl-poster-big.jpg

The Machine Girl
IMDB: 6.4
RT: 67%

Behoorlijk grappige splatter film met nogal over the top moord scene's er in. Ik hou zelf toch meer van de poppen/ketjup effecten ipv van deze digitale effecten die ik af en toe toch wel slecht vond. Enkele scene's waren zeker lachen, maar ik vond het totaal toch een beetje tegenvallen. 6,5/10

Futurama: The Beast with a Billion Backs
IMDB: 7.8
RT: n/a

Enorme tegenvaller. Ik vond de vorige film behoorlijk cool, maar deze was erg slecht. Voorspelbare grappen en verder gewoon slaapverwekkend. Ben zelf geen extreme futurama fan maar hier en daar kan het wel eens erg leuk zijn. Helaas bij deze film niet. Misschien komt het dat ik te veel family guy heb gekeken en daardoor de lat te hoog ligt, maar dit was niets. 5/10

WAT!!!!!

Er bestaan futurama films?!?!?!

Even wat torrent links zoeken hoho.

Ja de 1e heet 'Benders Big Score', en die is zeker wel de moeite waard.

iemand al naar de happening/hulk gaan kijken?

Tales from earthsea:
01.jpg

Dunno, wordt helemelaal met de grond gelijk gemaakt op internet.. maar dat is meestal door gasten die de boeken ook hebben gelezen. Ik heb de boeken niet gelezen en vond de film geweldig.. dus van mij krijgt hij gewoon een 8/10 :)

Benders big score

Ik heb alle episodes van Futurama meerdere keren gezien.. en ondanks dat deze film vermakelijk was haalde hij nergens dat niveau 6/10

The beast with a billion backs:

Zelfde als de eerste film.. al vond ik deze persoonlijk WEL leuker dan de eerste :o 6,5/10

Vinden jullie Futurama echt zo leuk? Nu zijn verfilmingen van cartoon reeksen sowieso meestal niet erg boeiend. South Park is super als reeks maar de film viel ook zwaar tegen. En de film van de Simpsons was leuk maar eigenlijk gewoon een lange aflevering met iets betere afwerking.

Weet je wat het probleem van mensen denk ik is.. ze verwachten teveel van de film.. Ik verwacht niet meer dan een hele lange aflevering, dat krijg ik dan ook, en daar ben ik dan dus ook tevreden mee. Heel simpel.

Vinden jullie Futurama echt zo leuk? Nu zijn verfilmingen van cartoon reeksen sowieso meestal niet erg boeiend. South Park is super als reeks maar de film viel ook zwaar tegen. En de film van de Simpsons was leuk maar eigenlijk gewoon een lange aflevering met iets betere afwerking.
Tsja, je moet natuurlijk maar van Futurama houden! Ik vind zelf The Simpsons niet zo heel erg denderend, al heeft die serie zeker zijn momenten, maar met zoveel episodes kan het natuurlijk niet altijd even leuk zijn... Family Guy daarentegen vind ik dan wel weer super!

De Simpsons film kwam inderdaad over als een lange aflevering maar dat komt omdat er geen echt verhaal zit in The Simpsons serie, dan kan de film dus nergens over gaan en wordt het "gewoon" een wat langere aflevering!

Weet je wat het probleem van mensen denk ik is.. ze verwachten teveel van de film.. Ik verwacht niet meer dan een hele lange aflevering, dat krijg ik dan ook, en daar ben ik dan dus ook tevreden mee. Heel simpel.
Met een 6 en 6,5 als score lijk je nou niet zo heel erg tevreden :)

Benders Big Score was gewoon een super film, juist omdat de film zo in verband stond met het verhaal uit de afleveringen! Ik zou het echt geen lange aflevering willen noemen!

The Beast with a Billion Backs was op zich wel entertaining, maar was ook echt inderdaad een op zich staande "lange aflevering" in plaats van een echte film. Ik vond die film op veel momenten eerder saai dan leuk :(

Deze film heb ik afgelopen week nog gezien. Vond hem persoonlijk niet slecht. :)

Ik doelde indeed meer op southpark en the simpsons toen ik het over cartoon films had waar ik wel tevreden over was :p

8.5/10

Klassieke actie op zn best. Elke man die deze film niet vet vindt is een homo. Die gast zit verdorie in een carchase, terwijl hij gepijpt wordt en hij schiet op datzelfde moment ook nog een gast dood.. Instant classic dus.

[Link niet meer beschikbaar]

8.5/10

Klassieke actie op zn best. Elke man die deze film niet vet vindt is een homo. Die gast zit verdorie in een carchase, terwijl hij gepijpt wordt en hij schiet op datzelfde moment ook nog een gast dood.. Instant classic dus.

Ik vond het een tegenvaller en nee ik ben niet gay. Geef mij maar RAMBO, das te minste degelijke actie, niet van dat te hippe a-team geweld.

Terug
Naar boven