AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Klopt Rob. DVD rip is nog te vroeg :)

Sicko
Er zijn natuurlijk heel wat schrijnende toestanden in Amerika op het gebied van Healt Care, maar ik erger mij altijd mateloos aan hoe zwart-wit Michael Moore een toestand voorstelt. Frankrijk en GB zijn the way op het gebied van gezondheidszorg en in Amerika is alles slecht. Ik weet dat dit zijn sT van documentaires maken is, maar mij kan dit niet behagen. Hij krijgt van mij een 6 om de problematiek aan te halen.
6/10

2. Death Proof
Ik heb deze film geheel onbevangen bekeken. Ik had nog geen trailers gezien, geen reviews gelezen. Hell, het was zelfs al een hele tijd geleden dat ik nog eens een Tarantino-film gezien had. En ik moet zeggen: hij heeft mij zeker gesmaakt! De film heeft natuurlijk geen dik verhaal, maar hij is zeker aangenaam om te kijken. Voor mij een geslaagde ode aan dit soort B-films. De dialogen tussen de dames zijn boeiend in de mate dat ze dat kunnen zijn en het is natuurlijk ook heel leuk om 90 minuten naar dat vrouwelijk schoon te kijken dat goed in beeld wordt gebracht. :D Kurt Russell heeft ook een heel vette rol. Die man is echt ubercool. Ik vond trouwens het eerste verhaal het beste. Ben nu direct Grindhouse - Planet Terror aan het downloaden.
7,5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Fanboys.

Either love or it hate it met deze film. Vond het zelf wel een geslaagde film met een hele rits cameo's van o.a. William Shatner, Carrie Fisher, Seth Rogen etc.

Misschien net even teveel flauwe grappen maar dat hoort nou eenmaal bij zo'n roadmovie als deze. De 4 nerds die op weg gaan naar ranch van George Lucas om te proberen The Phantom Menace als eerste te zien komen overtuigend over als Star Wars nerd en wat dat betreft geeft de film wel een kijkje in de whacky wereld van fanboys. Het blijven een stel losers natuurlijk maar de hoofdrolspelers zijn verre van de grootste nerds in deze film. Dat is voorbehouden aan de Trekkies (Star Trekfans).

7/10.

Haha, een hele leuke film.

7,5/10.

Iemand plannen om binnenkort Drag Me to Hell te gaan zien? Hij is al op Divx maar ik wacht op de dvd. Soort moderne Evil Dead, krijgt heel veel goede reviews.

Ben ik ook wel benieuwd naar, vond Evil dead wel goed alleen wat crapy gemaakt.

haha ok, bedoel de special efects zien er niet echt uit, verder geen slecht woord over Evil dead.
Het was een heel primitieve manier van werken vanwege het gebrek aan computeranimatie maar als ik me niet vergis voor die tijd lang niet slecht. Ook hadden ze een zeer laag budget, niet vergelijkbaar met de filmbudgetten van vandaag. Ergens vond ik net daarom zo knap die effecten, juist vanwege de zeer beperkte mogelijkheden die ze hadden. Soms zitten er idd fouten in maar bepaalde dingen zijn ook juist zeer goed gedaan. Soms zelfs beter dan in hedendaagse horrorfilms!

Ja idd, toen ik de film vroeger als kleine jongen zag was ik heel bang :p
Het 2de deel was al iets mooier ingekleed.

Had echt iets anders verwacht. ****ing hell wat een intens filmpje is dit. Regie en acting is prima. Verhaal zit vrij goed in elkaar, hoewel het volgens mij niet realistisch is. De film wekt zeker bepaalde emoties en innerlijke strijd op bij de kijker. Ik ga hierover niet teveel uitwijden, moet een beetje een verrassing blijven. Voorspelbaar is het zeker niet, denk niet dat veel mensen de meeste gebeurtenissen zagen aankomen. Ook op dit vlak blijft het boeiend en wil je tot op het einde uitzoeken wat er nou eigenlijk allemaal aan de hand is en waarom sommige dingen gebeuren. Mooie is dat bepaalde zaken niet helemaal uitgelegd worden waardoor je als kijker zelf moet uitmaken wat nu de waarheid is. Wilson is vrij geloofwaardig en zijn personage is moeilijk te doorgronden, Page zet hier een toch wel opmerkelijk stevige prestatie neer. Sommigen vinden haar overacten en haar rol niet geloofwaardig, maar als je even inbeeld dat haar personage gewoon zo is, dan is het gewoon prima gespeeld.

Hoewel het geen erg aangename film is om te zien, moet je respect hebben voor de manier waarop het is uitgevoerd.

Als thriller en drama valt dit te sorteren bij het betere werk, maar de status meesterwerk zou overdreven zijn. Niet voor de gevoelige kijker en niet voor de persoon die graag een happy feeling overhoudt aan het film kijken. Een -7,5/10.

terminator-salvation-poster2.jpg

Terminator Salvation

Vond hem wel geslaagd, mocht mss nog iets donkerder, en enger gemaakt zijn. De sfeer zat er redelijk in. Special effects waren goed, actie ook, maar nooit echt van die grootse scenes zoals in T1 of T2 waar je echt in de film zit, beetje jammer eigenlijk. Goede film, maar geen kunstwerk zoals Terminator 1 of 2.

Vond hem ook iets te vlug gemaakt en de actiescenes hadden niet echt duidelijke richtingen, ze liepen maar wat rond, gewoon geen grootse momenten, en niet spannend genoeg. De film heeft eigenlijk nooit verveeld, was altijd leuk om te kijken, maar die spanning die ze in T1 en T2 wisten te creëren, zo precies dat gevoel dat elke scene zijn reden heeft en van enorm belang is ontbrak eigenlijk volledig. Het was precies of ze zelfs soms niet wisten wat ze deden, en alles ter plaatse uitdachten en improviseerden.

Al bij al heb ik er toch zeker van genoten, zelfs zonder echt enorm spannende grootse momenten, en met een verhaal dat nogal flauwtjes was. Je ziet ook dat ze hun best gedaan hebben om hem echt zo goed mogelijk te maken, maar ik denk dat het de regisseur toch wat aan het nodige talent ontbrak om het echt tot een klassieker te maken zoals T2. Een bovenmatige blockbusterfilm dus met een hoog entertainment gehalte. En in ieder geval wel beter dan T3. Ik zou hem 7.5 geven voor hun inspanning hem een topper te maken, anders een goede 7, maar mss ben ik toch iets te negatief omdat mijn verwachtingen redelijk hoog lagen.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een werkende torrent voor Beowulf and Grendel (2005)
Lijkt me echt een superfilm, iemand deze gezien?

The Good Night:
http://www.imdb.com/title/tt0484111/
Die film begon net toen ik wat tv aan het kijken was en had dus geen enkel idee waarover die ging. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de film. Vooral het eerste uur vind ik super. Penelope Cruz ziet er kankerlekker uit, zoals altijd. Martin Freeman is gewoon een superacteur en heb een paar keer echt hardop moeten lachen met hem. Zelfs Danny Devito speelt een goede rol, waarin hij niet gewoon de grappige dwerg moet spelen.
7,5/10

Jumper:
http://www.imdb.com/title/tt0489099/
Ik had zo'n k*tfilm verwacht als Wanted, maar dat was ie helemaal niet. Keek aangenaam weg. Helaas zat ik na de film wel met het gevoel dat het allemaal veel beter kon en dat er veel meer in de film zat. Als het verhaal goed was uitgewerkt en de personages iets meer diepgang hadden, kon dit een topfilm zijn. Nu is ie gewoontjes.
6,5/10

Fanboys.

Either love or it hate it met deze film. Vond het zelf wel een geslaagde film met een hele rits cameo's van o.a. William Shatner, Carrie Fisher, Seth Rogen etc.

Goede comedy cast, die film ga ik wel kijken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.775
Wil de Belgische film Loft graag zien, iemand een link naar goede torrent?

Hellboy gisteren gezien. Op zich wel leuk idee maar vond het maar een warrige film die me weinig kon bekoren, was echter al laat en laatste stuk al half aan het slapen. Benieuwd of deel 2 nou echt zoveel beter is als ze zeggen, want anders weer zonde van de tijd.

Hellboy gisteren gezien. Op zich wel leuk idee maar vond het maar een warrige film die me weinig kon bekoren, was echter al laat en laatste stuk al half aan het slapen. Benieuwd of deel 2 nou echt zoveel beter is als ze zeggen, want anders weer zonde van de tijd.

Zonde van de tijd, trust me! ;)

Taken:
http://www.imdb.com/title/tt0936501/
Na de vele goeie reviews hier was ik wel eens benieuwd naar deze film. Zondag dan eindelijk deze film gekeken en ik moet zeggen dat ik toch een beetje op mijn honger ben blijven zitten. Het is een degelijke actie-thriller, maar de vele 8'en die hier voorbij zijn gekomen, zijn imo toch wat teveel van het goede. Voor mij een solide 7,2. :)
7,2/10

Death Race:
http://www.imdb.com/title/tt0452608/
Precies wat je ervan kan verwachten. Goeie actie, lekkere wijven en cliché one-liners. Niet teveel bij nadenken en lekker ontspannen voor het slapen gaan. Jullie zullen al gemerkt hebben dat ik dit soort films wel weet te waarderen. :)
6-6,5/10

Is de film I love you, Man een beetje leuk?

Wil de Belgische film Loft graag zien, iemand een link naar goede torrent?
voorlopig nog een telescreen http://binsearch.info/?q=loft+dutch&max=25&adv_age=120&server=

ontopic:

Gran Torino

gaat over een ouwe veteraan die z'n hmong (asiatische) buren helpt tegen een bende

eigenlijk gaat de film over een ouwe racistist met een peperkoeken hartje die de ganse film deze blik heeft:

ouwe clint draagt deze film, ondanks het crappy verhaal en de slechte mede-acteurs

best leuk om es te huren
6.9/10

Terug
Naar boven