Terminator Salvation
Vond hem wel geslaagd, mocht mss nog iets donkerder, en enger gemaakt zijn. De sfeer zat er redelijk in. Special effects waren goed, actie ook, maar nooit echt van die grootse scenes zoals in T1 of T2 waar je echt in de film zit, beetje jammer eigenlijk. Goede film, maar geen kunstwerk zoals Terminator 1 of 2.
Vond hem ook iets te vlug gemaakt en de actiescenes hadden niet echt duidelijke richtingen, ze liepen maar wat rond, gewoon geen grootse momenten, en niet spannend genoeg. De film heeft eigenlijk nooit verveeld, was altijd leuk om te kijken, maar die spanning die ze in T1 en T2 wisten te creëren, zo precies dat gevoel dat elke scene zijn reden heeft en van enorm belang is ontbrak eigenlijk volledig. Het was precies of ze zelfs soms niet wisten wat ze deden, en alles ter plaatse uitdachten en improviseerden.
Al bij al heb ik er toch zeker van genoten, zelfs zonder echt enorm spannende grootse momenten, en met een verhaal dat nogal flauwtjes was. Je ziet ook dat ze hun best gedaan hebben om hem echt zo goed mogelijk te maken, maar ik denk dat het de regisseur toch wat aan het nodige talent ontbrak om het echt tot een klassieker te maken zoals T2. Een bovenmatige blockbusterfilm dus met een hoog entertainment gehalte. En in ieder geval wel beter dan T3. Ik zou hem 7.5 geven voor hun inspanning hem een topper te maken, anders een goede 7, maar mss ben ik toch iets te negatief omdat mijn verwachtingen redelijk hoog lagen.