XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Best vermakelijk drama.
Beetje overdreven karakterschets van Walt (voornamelijk aan het begin van de film) wat ik wat geforceerd vind overkomen (er wordt teveel benadrukt wat voor persoon Walt is, wat afdoet aan de geloofwaardigheid, het komt bijna spottend over) maar zijn typische spottende/bijtende Clint-humor maakt dat het niet erg vervelend wordt en je af en toe kan glimlachen. Zoals gewoonlijk verder wel een sterke acteerprestatie van Eastwood, maar verder was het allemaal maar matig/zwak. De aziatische acteurs (met name Thao, die jonge gast) waren echt ondermaats.
Verder is het ook niet een drama waarvan ik echt triestig ga worden. Het laatste half uur verandert de sfeer en het einde is al bij al erg rooskleurig. Ik zie liever meer drama. :o

7,5/10

Volgende film wordt wellicht Citizen Kane, benieuwd of ik het volhoud. :D

Het is natuurlijk ook zo dat na enkele decennia de meningen over een film redelijk uitkristaliseren, zodat men tegenwoordig makkelijk de beste oude films te pakken krijgt. Er is natuurlijk ook heel veel crap uitgebracht (niet zo veel als tegenwoordig) die de tijd simpelweg niet heeft overleefd. Maar met nieuwe films ben je geneigd op simpele elementen af te gaan wanneer je een film overweegt te zien, er bestaat simpelweg nog geen decennia oude pak reviews, waardoor de kans groter is dat je meer crap tegenkomt.
Ik heb het dus niet over de bagger/kwali ratio tussen oud en nieuw. Ik vergelijk echt appels met appels en zie toch dat bij bepaalde films met ongeveer dezelfde waardering, de oude films iets 'echter' overkomen. Ik hou vooral van de 'naturel' aanvoelende film die cinematografisch toch meesterlijk in elkaar zit. Dat is echt een rariteit geworden. Veel van de hoog rankende films die na 2000 geproduceerd werden laten een zodanig kunstmatige en geperfectioneerde indruk na, dat het alle fun uit het begrip film heeft weggeveegd. Met uitzondering van enkelen natuurlijk :)

Wat een ongelofelijk melig scenario. Snap echt niet hoe sommige mensen dit kunnen vergelijken met de bourne films.
Het plot van die film is ook niet wat 'm zo goed maakt, het is de hoofdrolspeler die deze film maakt, en de heerlijk uitgevoerde revenge actie scenes. Combineer dat met degelijk regie en je hebt een zeer amusante action flick die door velen hoog gewaardeerd wordt.

Voor de een ligt de grens bij de Godfather, bij de ander bij Charlie Chaplins 'stomme' films. Ik heb al een tijd een film van 1927 op de plank liggen ;)

Ik eentje uit 1923 :D

54006.jpg

Butterfly Effect 3: Revelations

Vermakelijke 3e film van de reeks. Verder was het niets bijzonders. Het komt niet eens in de buurt van deel 1 (aanrader ;)). En lang niet zo slecht als deel 2.

Moraal van het verhaal: (niet kijken als je de film nog wil zien)

Je moet je zus doodmaken zodra je de kans krijgt omdat ze anders later een psycho serial killer wordt. :D

2.5/5

Verder heb ik vandaag ook Cast Away gezien, met Tom Hanks. Hij is niet mijn favoriete acteur, maar hier speelde hij geweldig. Alleen het einde was naar mijn mening iets te langdradig.

4/5

Tja wat kan ik zeggen. Prachtfilm. Briljant script, super acteerwerk, machtige beelden en sfeer, beetje geschiedenis, ... Het lijkt wel een mini-serie over de Vietnam oorlog. Heb dus gelijk de redux-versie (200min film) bekeken zonder het te beseffen. Voor een eerste maal wat lang, maar een pauze van een half uurtje halfweg (wat je ntr wel wat uit de sfeer haalt) zorgde ervoor dat het nooit ging vervelen.

Ik moet hem binnen enkele maanden/jaren gewoon nog eens terug zien, want het is echt veel om in eenmaal goed te verwerken. Mag voor mij toch al in mijn persoonlijke rijtje lievelingsfilms à la Pulp fiction, The Good, The Bad & The Ugly, The Usual Suspects, A Clockwork Orange, ... *denkt aan nog tientallen andere toppers en aan al deze die hij nog moet zien*.

9+/10 (verlopig cijfer)

office_space_poster.jpg

Erg geslaagde komedie. Moest gelijk denken aan The Office en Het Eiland. :o

8/10

Ook nog de gratis film HOME gezien verder. De film gaat over de vakkundige vernieling van de aarde door de mens. De pessimistische boodschap die constant wordt uitgedragen werd mij naar het einde toe wat teveel. De opsomming van allerlei hartverscheurende natuurproblemen is gezien het ietwat repetitief karakter en de pessimistische/dramatische ondertoon eerder een kwelling dan een echte wake up call vrees ik.
Deze film moet je gewoon kijken voor de indrukwekkende (maar ook flink gefilterde..) beelden.

Te kijken via : http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

6,5/10

2rmpmw9.jpg

Film heeft me niet echt kunnen bekoren... Een soort van afgelengde vrouwelijke "blade"... (flauw verhaal)

Special effects waren soms heel erg low budget, andere vechtscenes
waren qua special effects dan wel weer ok!

Film zal enkel aanspreken bij de echte "asian vechtfilmfreaks" denk ik...

4/10

http://www.imdb.com/title/tt1013752/
Fast-Furious-the-fast-and-the-furious-movies-5012351-1600-1200.jpg

Gisteren "Fast and Furious" gezien, ik moet zeggen dat het een geslaagde film is. De genre ligt natuurlijk niet iedereen, maar dat is een ander verhaal.
De film was zeer vermakelijk en is stuk beter dan deel 2 en 3. Wat me ook opvalt is dat imdb een redelijk hoog cijfer geeft: 6,8

Mijn cijfer: 8

Nieuwe films scoren altijd goed op de review sites, een half tot heel jaar later volgt de correctie en zie je de meer realistische score. Nu ziet hij er sowieso beter uit dan de film van 2001, maar dit soort films zegt me echt niks meer. Vooral de cast is bagger.

Nieuwe films scoren altijd goed op de review sites, een half tot heel jaar later volgt de correctie en zie je de meer realistische score. Nu ziet hij er sowieso beter uit dan de film van 2001, maar dit soort films zegt me echt niks meer. Vooral de cast is bagger.

tja iedereen zijn eigen ding, je moet wel houden van actie.
Maar mensen die de films van arnold, stallone, van damme en seagal keken, zullen ook vin diesel waarderen.

Brüno

In de sT van Borat, vele elementen komen overeen. Dat maakt het direct al minder origineel. Maar de zeer sarcastische, soms zwarte humor van Brüno heeft mij heel de film doen lachen. Ik vind dit zóveel beter dan al die stomme 'komedies' zoals knocked up etc.

trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=GMGnNGkYfoo

en dit is een van de beste stukjes (vooral het einde)
http://www.youtube.com/watch?v=mlc84ZZuFYc

:D

tja iedereen zijn eigen ding, je moet wel houden van actie.
Maar mensen die de films van arnold, stallone, van damme en seagal keken, zullen ook vin diesel waarderen.
Arnold en Stallone zie ik graag spelen. Stallone heeft veel meer talent dan de rest, Arnold kwam ondanks niet bijzonder veel talent toch vaak goed over op het grote scherm. Maar Van Damme en Seagal kunnen net als Vin Diesel écht niet acteren en dan gaat zo'n film vooral over hoe cool de effecten zijn, wat mij persoonlijk niet veel zegt.

[IMDB]Paul Blart: Mall Cop[/IMDB]

King of Queens is stukken leuker dan deze "funny" Die Hard look-alike.

6-/10

[IMDB]The Ruins[/IMDB]

Op zich wel boeiend, maar eigenlijk alleen maar omdat ik nieuwsgierig ben wat er gaat of zou kunnen gebeuren. Maar geen uberslechte film.

6+/10

Bruno (2009)

Mja, wat kan ik zeggen. Tegenvaller. Onderbroekenlol, makkelijke grappen, weinig subtiel, nee had hier stukken meer van verwacht. Er waren wel een aantal lachmomenten, maar al met al was het vooral erg slap. 6-/10

206k6tg.jpg

Gisteren gezien. Teleurstellende film. Lang geleden dat ik dit soort slecht vermaak heb gezien. Het acteerwerk was tenenkrommend. Rose Byrne en Chandler Canterbury kwamen totaal ongeloofwaardig over. Interessant uitgangspunt, maar beroerd uitgewerkt. Film werd steeds slapper en saaier. Geef mij Nicholas Gage maar in een spannende actiefilm, waar hij at least nog tot zijn recht komt. Kortom; een baggerfilm. Geen aanrader.

5/10 (Alleen al voor de special effects.)

Tja director van I, Robot (matige film imo) en Nicolas Cage (de laatste tijd niet veel soeps), ik weet genoeg :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.856
Tja director van I, Robot (matige film imo) en Nicolas Cage (de laatste tijd niet veel soeps), ik weet genoeg :)

Nicolas Cage :roflol: Maar de regisseur heeft met The Crow and Dark City toch wel hele aardige films gemaakt. Maar met Nic 'The Wicker Man' Cage is dat natuurlijk onmogelijk tegenwoordig. Helemaal eens met Samira, bagger met wat indrukwekkende special effects.

[IMDB]Planet of the Apes[/IMDB] ('68)

Verwachtte niet zo heel veel van de film eerlijk gezegd. Maar deze was toch wel een verrassing voor mij. Ondanks enkele zwakke momenten die wellicht beter konden, is het over het algemeen een sterk plot dat voor die tijd zeer goed uitgevoerd is. Voordeel was dat ik het verhaal niet kende dus
het slotstuk was een interessante verrassing die de film in heel ander perspectief bracht. Plots ga je nadenken over dingen. De film kan best diep gaan als je eindelijk beseft hoe de zaken in elkaar zitten.

Deze film laat anders dan veel moderne crap enkele vragen na bij de kijker en het is ergens ook wel een beetje een shock. Een film die je de volgende dag niet vergeten bent, wat altijd een goed signaal is imo.

Dingen waar je bij gaat stilstaan:

- het jagen, opsluiten en gebrek aan respect voor de mensen in de film vinden we vreemd en barbaars, maar tot op de dag van vandaag doen wij net hetzelfde: we jagen op dieren/apen, we sluiten ze op voor ons eigen plezier (zoo), we doen er tests op, en we zien hen vaak nog als een zeer minderwaardige soort. Ook veel aapsoorten zijn met uitsterven bedreigd. Zelfs vandaag de dag is de film zeer actueel en confronterend in dat opzicht.

- de kijker gelooft samen met de neergestorte bemanning al snel dat het om een buitenaardse planeet gaat, wat uiteindelijk een vergissing bleek te zijn. Denken we inderdaad te gemakkelijk dat we niet alleen zijn in het universum? Zien we buitenaards leven te gemakkelijk als een evenbeeld van onszelf terwijl dat niet per se zo is? Zijn er andere intelligente levensvormen mogelijk die niet afstammen van de aap/mens?

Waarom liet Zauis Taylor gaan terwijl hij de mogelijkheid had om hem opnieuw gevangen te nemen of neer te schieten? Wilde hij Taylor diens lot zelf laten ontdekken? Wist hij dat Taylor kansloos was vanwege dat de mens met uitsterven bedreigd is en er in de verboden zone zeer weinig overlevingskansen zijn? Of wilde hij de mensheid nog een kans geven om een beschaving op te bouwen naast de apen? Er is ruimte voor interpretatie wat betreft dit gegeven.

Wie de film nog niet gezien heeft en het plot/slot nog niet kent: open de spoilers zeker niet en ga met een neutraal idee kijken.

Samengevat een interessante klassieker en geslaagde sci-fi die een dikke 8+/10 verdient. Kijk in elk geval niet eerst naar de 2001 versie want die haalt kennelijk niet dit niveau maar verklapt dacht ik wel het plot, waardoor je de oude film nadien onterecht minder goed zou gaan vinden. Of beter nog kijk überhaupt nooit naar slechte remakes.

[IMDB]The Ladykillers[/IMDB] ('55)

Weer zo'n heerlijke klassieker die geen moment gaat vervelen. Het plot is origineel en bevat de nodige humor en surrealisme. Fantastisch goede acteerprestaties, onvoorspelbaar en ironisch tot het laatste moment. Jammer dat er zovelen wel de matige remake gezien hebben maar niet het origineel. Zeker dus op zoek gaan naar de originele film en de remake laten voor wat ze is. Een 8-/10.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.858
Planet of the apes is een hele vette classic inderdaad met Charlton Heston. Heel lang geleden maar
was de film niet gewoon een sneer naar de mensheid en de arrogantie waarmee wij aan onszelf intellectuele superioriteit toedelen als een vanzelfsprekend resultaat van een proces dat in feite alles behalve een bedoeling kent
Heb de vele sequels nooit gezien.

[IMDB]Adventureland[/IMDB]

Een aardig drama waarin de humor aanwezig is maar niet zo op de voorgrond als in Superbad. Acteerwerk is in orde en de film weet wel sfeer te creëeren en zodoende de kijker wat uit het leven gegrepen scenes voor te schotelen. Best een leuke film.

7/10

[IMDB]Girl next door[/IMDB]

Een iets plattere teenage movie met de hoofdrolspeler die later schitterde in Into the Wild, Emile Hirsch. Lekkere chick in een grappige rol. Vermakelijke film in ieder geval.

6/10

[IMDB]17 again[/IMDB]

Een film die leunt op meerdere gedachten en zodoende weinig weet te overtuigen. Om over de geloofwaardigheid maar te zwijgen. Toch weet de film wel een aantal grappige scenes te brengen. Verre van een aanrader.

5/10

BOUNTYLOBBY.jpg

Mutiny on the Bounty (1962)

Avonturen film met sterke rol van Brando.
film begint nogal traag op zee valt er weinig te beleven, eens ze in Haitti aankomen komt er wel vaart in de film, best vermakkelijke film.
7/10
------------------------------------------------------------------------------------

116370.jpg

Somebody Up There Likes Me (1956)

Drama gebaseerd op het levenverhaal van middelweight boxing legende Rocky Graziano.

7.5/10

TCM & MGM fan?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven