MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

juist :p

Eyes Wide Shut van Stanley Kubrick.

1 groot WTF hiervoor. Het mocht voor mij veel minder subtieler allemaal, want heb er werkelijk niks van gesnopen.

De eerste die een SK film 'begrijpt' moet nog geboren worden ;) Hij wilde dat zijn films op verschillende manieren uitgelegd/begrepen konden worden volgens mij. Heb je de andere allemaal al gezien?

Je kan ook overdrijven. ;)

Laatst bewerkt:
Hangover, echt een geweldige comedy! gewoon naar de bioscoop en kijken die hap. 8,5

Eyes Wide Shut van Stanley Kubrick.

1 groot WTF hiervoor. Het mocht voor mij veel minder subtieler allemaal, want heb er werkelijk niks van gesnopen.

haha so true.
Toen ik hem voor het eerst zag maakte de naaktheid in de film veel goed.

De eerste die een SK film 'begrijpt' moet nog geboren worden ;) Hij wilde dat zijn films op verschillende manieren uitgelegd/begrepen konden worden volgens mij. Heb je de andere allemaal al gezien?

Ik heb lolita en Full metal jacket van hem gezien, vond die wel redelijk simpel:D
Vanaf het scene van de 'complot party' zat ik echt gekluisterd te kijken en hoopte dat hij de mysterie zou oplossen. In plaats daarvan kreeg je een vage shit over dromen/realiteit en dat nicole kidman coïtus wilt ??? Maar goed, ik had de eerste 45 minuten ook gemist :D

Gisteren V for vendetta gezien.
http://www.imdb.com/title/tt0434409/
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik had de film al een tijdje op mijn hardeschijf staan, maar telkens kwam het er weer niet van. Het verhaal voelde enigzins vreemd aan, maar de acteerprestaties waren meer dan goed. Ik moet toch zeggen dat ik aangenaam verrast was.
Cijfer: 8+

The Condemned
http://www.imdb.com/title/tt0443473/
the_condemned.jpg

Het begin was veelbelovend, maar naarmate het verhaal vorderde werd de film steeds slechter. Maar desondanks wel het kijken waard, vooral de actie in het begin was wel goed.

Cijfer: 6,5

Laatst bewerkt:
http://www.cinemaretro.com/uploads/BOUNTYLOBBY.jpg

Mutiny on the Bounty (1962)

Avonturen film met sterke rol van Brando.
film begint nogal traag op zee valt er weinig te beleven, eens ze in Haitti aankomen komt er wel vaart in de film, best vermakkelijke film.
7/10
------------------------------------------------------------------------------------

[Link niet meer beschikbaar]

Somebody Up There Likes Me (1956)

Drama gebaseerd op het levenverhaal van middelweight boxing legende Rocky Graziano.

7.5/10

Wat is er nu eigenlijk zo leuk aan die ontzettend oude films?

Wat is er nu eigenlijk zo leuk aan die ontzettend oude films?
Als we het over de top-klassiekers hebben:

1) Grondleggers van ideeën die nu nog gebruikt worden in nieuwere films, leuk om dat te ontdekken en te leren
2) Minder nadruk op special effects en dus meer oog voor het verhaal
3) Goede acteurs die ook nog eens hun beste prestaties neerzetten, vaak zo goed dat de huidige generatie dat niveau meestal niet haalt
4) Eens wat anders: je bent de moderne Hollywood films beu gezien en je wilt wel eens wat anders zien. Stukje opvoeding voor je cinema / geschiedenis kennis
5) Speciale sfeer, het gevoel dat je in een tijdmachine stapt en kan zien hoe het er vroeger allemaal aan toe ging.
6) Gewoon omdat het een deel uitmaakt van de kwaliteit die te vinden is binnen het filmaanbod en dus niet te missen als je een filmliefhebber bent

[IMDB]Appaloosa[/IMDB]

Ook Ed Harris doet een duit in het zakje om het oude westerngenre weer nieuw leven in te blazen. En dit resulteert zeer zeker in een geslaagde film. Okay misschien ligt het tempo in deze film niet op het vertrouwde niveau binnen dit genre, geen shoot outs met een akelige staredown close-up van 5 minuten. Aardige rollen voor Harris als gunslingin' oldtimer en Mortensen die wel een geloofwaardige rol neerzet.

7.5/10

Net gekeken en waardeer 'm, net als jij, met een 7,5/10.

rclgtw.jpg

Had eigenlijk wel heel hoge verwachtingen over deze film! Is al superlang geleden dat er nog eens een goeie knokfilm was uitgekomen!

Maar helaas...

Vechtscenes zijn totaal niet goed gefilmd en wat mij vooral stoort aan deze film is dat het verhaal compleet is afgekeken van "wrong bet" (lionheart) met van damme... Bovendien komt het verhaal heel cliché over!

5/10

2vudklc.jpg

Transporter 3

Gisteren deze film gezien. Het verhaal kon me matig boeien. Eigelijk gewoon meer van hetzelfde ,verhaal was op enkele punten na gewoon een afkooksel van de vorige 2 films.

Film zat ook vol met ongeloofwaardige scenes ,jason statham die zomaar even 10 man in elkaar slaat alsof het niets is. Audi die 20 min in meer ligt , eruitgehaald word en terug kan rondrijden enz...

Zelfs het russisch sletje die in deze film moet getransporteerd worden kon me niet echt bij de film houden.

Dus deze flauwe film krijgt van mij een 5/10.

Deel 2 vond ik al zeer slecht dus deel 3 wil ik niet eens zien!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.878

[IMDB]Koyaanisqatsi[/IMDB] (1982)

Life out of balance, een zeer artistieke film met een nagenoeg zelfde boodschap als de onderstaande film, meer dan 25 jaar later. Hier wordt enkel gebruik gemaakt van beelden en een indrukwekkende score van Philip Glass. Sterke regie, de beeldvoering is prachtig. Geen voice-over, hetgeen het niet makkelijker maakt om een boodschap over te brengen. Toch is deze duidelijk, de mens beweegt zich niet harmonieus met de natuur. Niet voor een ieder, maar toch erg de moeite. Francis Ford Coppola productions, de man heeft de film dus niet zelf gemaakt.

7.5/10

Ook nog de gratis film HOME gezien verder. De film gaat over de vakkundige vernieling van de aarde door de mens. De pessimistische boodschap die constant wordt uitgedragen werd mij naar het einde toe wat teveel. De opsomming van allerlei hartverscheurende natuurproblemen is gezien het ietwat repetitief karakter en de pessimistische/dramatische ondertoon eerder een kwelling dan een echte wake up call vrees ik.
Deze film moet je gewoon kijken voor de indrukwekkende (maar ook flink gefilterde..) beelden.

Te kijken via : http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

6,5/10

In deze film zie je goed het verschil in kwaliteit van de opnames en de nieuwe technieken om de aarde vast te leggen. Fenomenale beelden. De voice-over resulteert hier inderdaad een beetje in een overkill aan informatie waardoor de alarmerende statistieken niet of nauwelijks naklinken. Toch ook weinig storend te noemen, de boodschap is duidelijk.

7.5/10

Land of the lost :D

Het is misschien geen meesterwerk, maar als je van de humor van Ferell houdt dan is die zeker vermakelijk. Makkelijk te zien dat het een goedkoop werkje is maar dat mag de pret niet drukken. Voor mij zelf wel een aantal geslaagde grappen. Verhaal is verder ook zo flinterdun als wat maar daar moet je ook niet te veel aandacht aan besteden. Voor op een gare zondag was die zeker wel te kijken. :P

6,5 / 10

Watchmen
http://www.imdb.com/title/tt0409459/

Ik ben de film gaan kijken zonder verwachtingen en ik moet zeggen dat ik hem al na 10 minuten wilde uitzetten. Maar naarmate de film vorderde werd het verhaal steeds interessanter. Dus toch blij dat ik hem afgekeken heb. Het is niet mijn genre, maar de kwaliteit van de film is hoog. Zeker de fans van Sin city zullen dit waarderen.

Cijfer: 8

Terug
Naar boven