MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Watchmen
http://www.imdb.com/title/tt0409459/

Ik ben de film gaan kijken zonder verwachtingen en ik moet zeggen dat ik hem al na 10 minuten wilde uitzetten. Maar naarmate de film vorderde werd het verhaal steeds interessanter. Dus toch blij dat ik hem afgekeken heb. Het is niet mijn genre, maar de kwaliteit van de film is hoog. Zeker de fans van Sin city zullen dit waarderen.

Cijfer: 8
lol, ik heb het letterlijk gedaan. Binnenkort nog maar eens een poging ondernemen dan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Pff echt te slecht. Poging om boeiende ontsnappingsfilm te maken faalt vrij hard. Oude klassiekers zijn 1000 keer beter dan dit. Grappig hoe de acteurs altijd moeten uitleggen wat je in de scenes ziet omdat de regisseur niet zo handig is met sfeer maken. En dan die zelfingenomen smoel van Bale heel de tijd :kots:

All done before, all done much better too...

6,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.882
lol, ik heb het letterlijk gedaan. Binnenkort nog maar eens een poging ondernemen dan.

Let wel, de vergelijkingen met Sin City (qua sfeer) had ik al eerder gemaakt en komt hier opnieuw terug.

Pff echt te slecht. Poging om boeiende ontsnappingsfilm te maken faalt vrij hard. Oude klassiekers zijn 1000 keer beter dan dit. Grappig hoe de acteurs altijd moeten uitleggen wat je in de scenes ziet omdat de regisseur niet zo handig is met sfeer maken. En dan die zelfingenomen smoel van Bale heel de tijd :kots:

All done before, all done much better too...

6,5/10
Het is wel Herzog waar je over praat he, zonder twijfel een goed regissuer. Ik vond het zelf een enerverende film en was lyrisch, waar jij tegenovergesteld bent, maar gelukkig geef je hem nog een aardig cijfer!? En welke vergelijkbare films acht je beter dan?

Let wel, de vergelijkingen met Sin City (qua sfeer) had ik al eerder gemaakt en komt hier opnieuw terug.

Het is wel Herzog waar je over praat he, zonder twijfel een goed regissuer. Ik vond het zelf een enerverende film en was lyrisch, waar jij tegenovergesteld bent, maar gelukkig geef je hem nog een aardig cijfer!? En welke vergelijkbare films acht je beter dan?
Ik heb het hier louter over wat ie hier doet, kan zijn werk verder niet beoordelen ofzo. Had ook wat meer verwacht als ik de ratings overal zag. IMO zitten er teveel zwakke punten in en veel zaken zijn echt geïnspireerd op oudere films. Zoals ik zei het is eigenlijk al allemaal gedaan en veel beter ook.

Enkele voorbeelden van betere films waarbij gevangenen uit een kamp ontsnappen:

- Stalag 17 (niet Vietnam, wel veel beter)
- The great escape (idem)
- Papillon (idem)

Wat Vietnam films betreft zijn de meeste namen bekend (Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Platoon,...) en deze film voegt daar imo niet echt iets aan toe. Had véél beter gekund, en imo lag dat niet aan het verhaal maar zeker wel aan het regie en de casting. Ik voelde het vooral aan als een gebrek aan geloofwaardigheid en sfeer. Maar goed, niet voor niets haalt hij nergens de 8/10.

• #5.884
Ik heb het hier louter over wat ie hier doet, kan zijn werk verder niet beoordelen ofzo. Had ook wat meer verwacht als ik de ratings overal zag. IMO zitten er teveel zwakke punten in en veel zaken zijn echt geïnspireerd op oudere films. Zoals ik zei het is eigenlijk al allemaal gedaan en veel beter ook.

Enkele voorbeelden van betere films waarbij gevangenen uit een kamp ontsnappen:

- Stalag 17 (niet Vietnam, wel veel beter)
- The great escape (idem)
- Papillon (idem)

Wat Vietnam films betreft zijn de meeste namen bekend (Apocalypse Now, Full Metal Jacket, Platoon,...) en deze film voegt daar imo niet echt iets aan toe. Had véél beter gekund, en imo lag dat niet aan het verhaal maar zeker wel aan het regie en de casting. Ik voelde het vooral aan als een gebrek aan geloofwaardigheid en sfeer. Maar goed, niet voor niets haalt hij nergens de 8/10.

Ik wilde zelf al Stalag 17 en The Great Escape noemen, maar vond beiden weinig vergelijkbaar, zeker de eerste. Dat is vooropgesteld een komedie, welliswaar heel sterk, maar daar is toch weinig van afgekeken. The Great Escape ligt er meer tussen, maar met name Papillon vind ik wel een aardige vergelijking. Beiden Steve McQueen overigens. Deze laatste film laat wel de fysieke ontberingen zien die centraal staan in Rescue Dawn. Verder vind ik de rol van Bale zoals gewoonlijk erg sterk en zijn de natuuropnames duidelijk een andere kwaliteit van de film, wat ook bijdraagt aan de geloofwaardigheid. Of in mijn oude bewoording: 'maar met name de ingetogenheid en prachtige locaties zorgen voor de echte sfeer in de film. Weinig Hollywood invloeden en dat is te merken.' 7.5/10

Wat de locaties betreft ben ik het eens, idd ook niet typisch Hollywood. Ook positief dat Bale altijd bereid is zich te laten folteren en uithongeren in films, mag ook wel voor die paycheck :D

Nu kan die 6,5 nog wel naar 7 opgetrokken worden na een tweede maal kijken, maar eerste indruk was te matig daarvoor.

Check ook eens dit topic: http://www.imdb.com/title/tt0462504/board/nest/135442284?p=1 zitten nogal wat fouten in de film.

Gisteren via belgacomtv deze film gehuurd. Ik had het eerste deel gezien en die was best goed en dacht dat met het 2de deel ook zo zou zijn.

Joyride 2

Wat een slechte film . Een aaneenschakeling van clichés en slechte dialogen en dan nog maar te zwijgen over de acteerprestaties.

De mannen in deze film bleken complete watjes te zijn terwijl de vrouwen overduidelijk de hero-rol kregen. Werkt in sommige films maar niet in deze.

Verder zat de film vol ongeloofwaardige scenes waar blijkbaar geen moeite was besteed om het enigzins toch nog iets van realisme te laten uitstralen.

Een voorbeeld : zo'n grote amerikaanse vrachtwagen achtervolgt een chevrolet chevelle (1971 +-300pk) en haalt die in zonder problemen. Zo'n chevelle zou normaal gezien moeten wegrijden als speer van die logge truck maar word aangereden en vliegt spectaculair over de kop.

Spijtig genoeg had ik 3,5 euro betaald via digitale tv dus k'heb hem dan maar afgekeken, anders was het geldverspilling.

Deze film krijgt met moeite een 5/10.

Ik ga komende weken wat freaky films kijken denk ik, want ik ben ff een torrent pack van 41 Japanse films aan't binnen halen, lijkt me wel geslaagd, omschrijving:

Torrent Description
In this upload, I’ve included some of the major works of the “big three” directors of Japanese cinema (Akira Kurosawa, Yasujiro Ozu, & Kenji Mizoguchi) along with some of the most significant films from five other renown "post-WWII" directors from Japan (Mikio Naruse, Hiroshi Teshigahara, Kaneto Shindo, Juzo Itami, and Takeshi Kitano).
And yes, I know Ukigusa Monogatari and Zangiku Monogatari are technically “pre-WWII” films, however, those two films are important early works of “post-WWII” directors, thus their inclusion.

All in all, there are 41 films in this upload.

Included in this torrent are the following:

Kurosawa
(1950) Rashomon
(1952) Ikiru
(1954) Shichinin no Samurai (Seven Samurai)
(1961) Yojimbo
(1985) Ran
(1993) Mada Dayo (Not Yet)

Ozu
(1934) Ukigusa Monogatari (The Story of Floating Weeds)
(1949) Banshun (Late Spring)
(1951) Bakushu (Early Summer)
(1953) Tokyo Monogatari (Tokyo Story)
(1957) Tokyo Boshoku (Tokyo Twilight)
(1962) Sanma no Aji (An Autumn Afternoon)

Mizoguchi
(1939) Zangiku Monogatari (The Story of the Late Chrysanthemums)
(1952) Saikaku ichidai Onna (The Life of Oharu)
(1953) Ugetsu Monogatari (Tales of Ugetsu)
(1953) Gion bayashi (A Geisha)
(1954) Sansho Dayu (Sansho the Bailiff)
(1954) Chikamatsu Monogatari (The Tale of the Crucified Lovers)
(1956) Akasen Chitai (Street of Shame)

Naruse
(1951) Meshi (Repast)
(1952) Inazuma (Lightning)
(1954) Yama no Oto (Sound of the Mountain)
(1955) Ukigumo (Floating Clouds)
(1960) Onna ga Kaidan wo Agaru Toki (When a Woman Ascends the Stairs)

Teshigahara
(1964) Suna no Onna (Woman in the Dunes)
(1966) Tanin no Kao (Stranger’s Face/The Face of Another)

Shindo
(1952) Genbaku no Ko (Children of Hiroshima)
(1960) Hadaka no Shima (Naked Island)
(1964) Onibaba (Devil Woman)
(1975) Aru Eiga Kantoku no Shogai (Kenji Mizoguchi: The Life of a Film Director)
(1986) Raku Yoju (Tree without Leaves)

Itami
(1984) Ososhiki (The Funeral)
(1985) Tampopo
(1987) Marusa no Onna (A Taxing Woman)
(1993) Daibyonin (The Last Dance)
(1995) Shizuka na Seikatsu (A Quiet Life)

Kitano
(1993) Sonatine
(1997) Hanabi
(1999) Kikujiro no Natsu (The Summer of Kikujiro)
(2002) Dolls
(2005) Takeshis’

All movies are in Japanese with hardcoded English language subtitles or accompanying English language subtitle files.

Voor de liefhebbers:

http://www.torrentdownloads.net/tor...zu+Naruse+Teshigahara+Shindo+Itami+Kitano+-De

• #5.888
De Kurosawas heb ik gezien. Absoluut de moeite waard!

omg, kun je niet beter een paar goede HBO series kijken dan steenoude japanse films :clown:

In die torrent pack zitten eigenlijk niet al te veel freaky films, mits je daarmee doelt op Takashi Miike achtige shizzle.

Hoop echte klassiekers ertussen.

Zelf van de week eindelijk Iron Man gezien.
Zeer geslaagde superhelden film imho. Downey doet het uitstekend, goed geplaatste grapjes en verwijzingen en overall goed neergezet. Grappig om Jeff Bridges weer eens te zien.

7,5/10 van mij.

Ook The Incredible Hulk gezien en wat een jammerlijke bedoening was dat. In mijn ogen zijn alle mensen die The Hulk van Ang Lee te langzaam etc vonden (ik vond hem briljant) op hun wenken bediend en hebben ze de oninteressante bagger gekregen die ze verdienden.
Eric Bana is geen superhelden materiaal, maar zijn Bruce Banner had tenminste iets van de flippende bonk agressie in zich, Edward Norton's Bruca Banner is een zielige jankbak van begin tot eind.

Waste of ****ing time, zelfs Liv Tyler (:heart:) kan de film niet redden want haar Betty Ross is ook in alles allene maar de zielige love interest en heeft niks van een gerenommeerd wetenschapster.

Dikke fail, vijfje voor de aardige effecten en de matpartij op het eind: 5/10

Ik vind dat je Crash en running scared zeker gezien moet hebben zijn echt actie-toppers!

Verder heb ik afgelopen zondag "Drag me to Hell"in de bios gezien en dat is ook echt een horor/thriller van de bovenste plank naar mijn mening.

De grootste afrader die me nu te binnen schiet is "bug", dat is wel zo'n vage rotfilm..

• #5.893

[IMDB]Cadillac records[/IMDB]

Aardige music biopic over de opkomst van een roemrijk platenlabel in het zuiden van the States in de jaren 50. Met geweldige muziek natuurlijk van Muddy Waters, Chuck Berry, etc wiens rollen ook goed werden neergezet. Mooie tijdsimpressie en in zijn geheel een geslaagde film.

7/10

Ik had weinig verwachtingen. De film pakte verassend uit. Vrij realistisch overkomende verfilming. Aardig acteerwerk. Liv Tyler zet hier een prima prestatie neer. Spanning zat er goed in, zat meermalen op het puntje van mijn stoel. Schijnt op waargebeurde feiten te berusten. Enfin, de film is alleszins vermakelijk. Tip: Kijk wanneer je alleen bent en het liefst s’ nachts. :evil:

7/10

Man, ik werd helemaal gek aan het eind. :eek!:

[url]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/23/1248373542-940.jpg[/url]

Ik had weinig verwachtingen. De film pakte verassend uit. Vrij realistisch overkomende verfilming. Aardig acteerwerk. Liv Tyler zet hier een prima prestatie neer. Spanning zat er goed in, zat meermalen op het puntje van mijn stoel. Schijnt op waargebeurde feiten te berusten. Enfin, de film is alleszins vermakelijk. Tip: Kijk wanneer je alleen bent en het liefst s’ nachts. :evil:

7/10

Man, ik werd helemaal gek aan het eind. :eek!:

In cinema gezien en vond er geen reet aan. 1x verschoten door de welgekende "kiekeboe voor het raam truc" wanneer één van de hoofdpersonages door het raam keek, maar van zo'n plotse verschietmomenten moet een goede horror het voor mij niet hebben. Erg goedkoop en zo heb je 101 B-horrorfilms met dezelfde spanningopbouw en verschiet-tructjes... Verhaal was ook erg zwak en erg voorspelbaar.

Wat betreft "berust op waargebeurde feiten" :

According to director Bryan Bertino the film is partially based on an incident he experienced as a child. One evening, a stranger came to his door, asked for someone who wasn't there, and left. Later, Bertino found out that other homes in his neighborhood had been broken into that night.

:rolleyes:

- "according"
- "child"
- "broken into" -> dus geen doden, enkel wat gestolen?

Ja, zo kan ik ook een horror maken berust op waargebeurde feiten uit mijn jeugd.

4/10

[IMDB]Koyaanisqatsi[/IMDB] (1982)

Life out of balance, een zeer artistieke film met een nagenoeg zelfde boodschap als de onderstaande film, meer dan 25 jaar later. Hier wordt enkel gebruik gemaakt van beelden en een indrukwekkende score van Philip Glass. Sterke regie, de beeldvoering is prachtig. Geen voice-over, hetgeen het niet makkelijker maakt om een boodschap over te brengen. Toch is deze duidelijk, de mens beweegt zich niet harmonieus met de natuur. Niet voor een ieder, maar toch erg de moeite. Francis Ford Coppola productions, de man heeft de film dus niet zelf gemaakt.

7.5/10

Lang geleden in volgens mij de Stopera nog eens gezien.

Redelijk indrukwekkende shizzle in een dergelijke live uitvoering achtige setting.

Verhaal:
Anjo, de leider van een Yakuza-klan, vermaakt zich op een avond met een hoertje. Dit vermaak omvat onder andere het tot bloedens toe afranselen van de jongedame om haar daarna te verkrachten. Zijn bodyguards verdrijven de tijd in de kamer ernaast met gokken, drinken en roken. De volgende dag zijn Anjo, het hoertje en een aanzienlijke hoeveelheid geld weg. Anjo's ondergeschikten, geleid door een masochistische gangster met een voorliefde voor marteling genaamd Kakihara, gaan op onderzoek uit. Uiteindelijk levert het onderzoek een hoop verminkte lichamen en een naam op: Ichi. Deze razendsterke, maar emotioneel gestoorde jongeman is de pion van de oudere gangster Jijii die hem met hypnotische commando's manipuleert.

De Japanse regisseur Takashi Miike werd in Nederland bekend doordat een groot deel van het publiek op het filmfestival in Rotterdam wegliep bij Audition.
De film bevat een martelscène waarbij acupunctuurnaalden en een vlijmscherpe snaar worden losgelaten op een hulpeloos slachtoffer. De rest van het oeuvre van Miike staat evenmin bekend om het tentoonstellen van goede smaak. Als de persmap ook nog eens opschept dat alle ingewanden van een koe zijn gebruikt om de film zo realistisch mogelijk te maken, weet je dat je een extreem zieke film te zien krijgt. Wat Miike doet uitstijgen boven het niveau van slonzige exploitatie is zijn stilistisch meesterschap. Dit maakt van 'Ichi The Killer' een duizelingwekkende, doch bloederige achtb

Weet niet echt wat ik van de film vond...hij was redelijk vaag en apart, maar wel leuk.

7/10

Terug
Naar boven