Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.481
Voor een dergelijke film altijd wel :D Had hem vrij rap binnen ondanks dat er geen seeds stonden vermeld op de download page.

Pi

Ik had van deze regisseur The Fountain en Requiem for a Dream al gezien dus had aardige verwachtingen.

Het gebruik van het beurselement (incl. vage link naar uitgangspunt van tech. analyse) en religie in combinatie met het wiskundige vond ik wel interessant, het fascineert. De beknopte wiskundige theoretische uitleg die iedereen wel nog kent van in het middelbaar van zaken zoals Pythagoras, Fibonacci, etc. zijn ook leuk gebracht en zeker niet overbodig.

De film is helemaal niet zo zweverig en vaag als The Fountain en daardoor vind ik hem ook veel beter, al moet ik deze film eigenlijk nog eens kijken om hem volledig te bevatten. Zo goed als Requiem for a Dream is hij echter ook niet, maar de gelijkenissen (manier van filmen + geluidseffecten, visueel rauw, soundtrack, ...) tussen deze films zijn erg treffend wat wederom leidt tot een ijzersterke sfeer gedurende de hele film.

4/5

Kan op zich wel een 4,5 worden.

Vond ik zeer wazige film, moet hem nog is terug bekijken is te lang geleden :)

• #6.483
funny-people-poster.jpg

[IMDB]Funny People[/IMDB]

Aan alles lijkt deze film een comedy, de regisseur, de acteurs en onmiskenbaar de titel. Toch sluiert het drama over deze film heen. Het begint alleszins aardig, grappige scenes afgewisseld met stand-up comedy dat nooit vervelend is om te zien. Adam Sandler is niet alleen maar de idioot a la Zohan, maar heeft laten zien ook serieuze rollen aan te kunnen (Reign over me, punch-drunk love) en deze lijn zet hij hier voort. Seth Rogen speelt de bekende onbehulpzame en nerdy persoon die we van hem gewend zijn. Het grootste manco in deze film is de speelduur. 2,5 uur is lang voor een film, zeker voor een komedie, maar helemaal voor een komedie die het laatste uur geen komedie meer is. De film zakt naar het einde toe zo snel weg dat het sterke begin mee onderuit wordt gehaald. Zonde van Apatow, de film had beter kunnen zijn.

6/10

moon-movie-poster.jpg

[IMDB]Moon[/IMDB]

Al eerder voorbij gekomen in dit topic, maar nu een steunbetuiging mijnerzijds. Want wat is Moon een vette sci-fi, en wat is het een sterk regiedebuut van Duncan Jones. Sam Rockwell is Sam Bell, en Sam Bell is de film. Als eenhoofdige bemanning van een maanstation is hij verantwoordelijk voor het thuissturen van kostbare delfstoffen. Zijn enkele buddy is Gerty, Kevin Spacey herkenbare stem als boordcomputer. Wanneer zjin 3 jaren er op zitten kijkt Sam uit naar de terugkeert naar aarde en familie. Maar dan begint hij vreemde zaken te zien.

Dikke aanrader voor liefhebbers van het genre!

8-/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Paranormal Activity[/IMDB]

Dé bioscoophit uit Amerika binnenkort ook hier te zien. Met een budget van 15.000 dollar werd dit de meest winstgevende film aller tijden, en daarmee lostte het The Blair Witch Project af. De vergelijking tussen deze films gaat verder dan dat. Laat ik maar gelijk duidelijk zijn, deze film is ongelofelijk slecht. Misschien is de film in de bioscoop iets effectiever maar ik vraag me eerlijk af waar de hele hype over te doen is. Cameravoering is een handheld camera en het verhaal vertelt door een jong koppeltje dat door middel van een camera wilt aantonen dat het huis 'spookt'. Enkele lachwekkende experts komen voorbij die de angst moeten substantiëren, en verder is er de opbouw van 'paranormal activity' enerzijds en de tot wanhoop gedreven vrouw tot wie de 'demoon' zich richt. Als dit klinkt als bezienswaardige film zou ik hem maar in de bioscoop gaan zien, want ik vond er werkelijkwaar geen zier aan te beleven.

Dikke afrader, 3/10

• #6.484
En voor degenen die de film nog niet hebben gezien; [IMDB]Inglorious Basterds[/IMDB] is uit op [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]

[IMDB]Funny People[/IMDB]

Aan alles lijkt deze film een comedy, de regisseur, de acteurs en onmiskenbaar de titel. Toch sluiert het drama over deze film heen. Het begint alleszins aardig, grappige scenes afgewisseld met stand-up comedy dat nooit vervelend is om te zien. Adam Sandler is niet alleen maar de idioot a la Zohan, maar heeft laten zien ook serieuze rollen aan te kunnen (Reign over me, punch-drunk love) en deze lijn zet hij hier voort. Seth Rogen speelt de bekende onbehulpzame en nerdy persoon die we van hem gewend zijn. Het grootste manco in deze film is de speelduur. 2,5 uur is lang voor een film, zeker voor een komedie, maar helemaal voor een komedie die het laatste uur geen komedie meer is. De film zakt naar het einde toe zo snel weg dat het sterke begin mee onderuit wordt gehaald. Zonde van Apatow, de film had beter kunnen zijn.

6/10

Het grootste manco moet Rogen + Apatow zijn. Die combo is gewoon uitgewerkt en Rogen zelf is al helemaal uitgewerkt. Iedere film met die gast is gewoon meer van hetzelfde, reden dat ik deze film dan ook oversla.

http://www.rowthree.com/wp-content/uploads/2008/11/moon-movie-poster.jpg

[IMDB]Moon[/IMDB]

Al eerder voorbij gekomen in dit topic, maar nu een steunbetuiging mijnerzijds. Want wat is Moon een vette sci-fi, en wat is het een sterk regiedebuut van Duncan Jones. Sam Rockwell is Sam Bell, en Sam Bell is de film. Als eenhoofdige bemanning van een maanstation is hij verantwoordelijk voor het thuissturen van kostbare delfstoffen. Zijn enkele buddy is Gerty, Kevin Spacey herkenbare stem als boordcomputer. Wanneer zjin 3 jaren er op zitten kijkt Sam uit naar de terugkeert naar aarde en familie. Maar dan begint hij vreemde zaken te zien.

Dikke aanrader voor liefhebbers van het genre!

8-/10

Ook zojuist gekeken. Vette sfeer, vette film, maar op het einde was ik toch een beetje onbevredigd. Sommige zaken kregen wel erg weinig toelichting, ik ben niet iemand voor wie ze alles voor moeten kauwen, naar hier had ik bij wat dingen wel zoiets van: mis ik nou wat of hoor ik dit niet te weten. Zeker mijn genre, maar niet zo enthousiast als ZZ. 7/10

En voor degenen die de film nog niet hebben gezien; [IMDB]Inglorious Basterds[/IMDB] is uit op [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]

Gelijk gedownload en gekeken. :)

Inglourious Basterds

Typische tarantino. Crime + comedy + sterke verhaallijn samengebonden in aparte hoofdstukken en al dan niet chronologisch weergegeven, je ziet het in elke film weer.

Wat mij betreft ietwat minder overtuigende prestatie van Pitt maar dat maakt Waltz meer dan goed moet ik zeggen.

Ik had verschillende reviews gelezen met de opmerking dat men veel meer actie en gore verwachtte zoals het een Tarantino beaamt. Daar kan ik echter niet bij, dit is gewoon standaard Tarantino-werk en zijn betere films bevatten dezelfde hoeveelheid actie. Als je hierover gaat janken kijk je gewoon naar de verkeerde film.

De hele film is nogal onvoorspelbaar (wederom zoals gewoonlijk bij Q.T., een sterk punt) maar wel iets te lang naar mijn zin. De kelderscène en het stuk er voor kon bijvoorbeeld wel wat korter, dat gedoe met die nieuwe vader en die kaarten was lichtjes overbodig. Een ander voorbeeld is de beginscène (rattengesprek bv) die maar bleef aanslepen.

De muziek van de film is matig, ik vond het niet echt kloppen. De typische naamplaatjes en uitleg in vertelsT tussendoor vond ik dan weer leuk gedaan.

Wat ik mij nu bedenk is dat ook de conversaties niet het niveau halen van films als Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Jackie Brown, maar dat had ik in zijn laatste films ook al. Hopen dat hij ooit in de toekomst weer eens komt met zo'n echte topper...

4/5

Het grootste manco moet Rogen + Apatow zijn. Die combo is gewoon uitgewerkt en Rogen zelf is al helemaal uitgewerkt. Iedere film met die gast is gewoon meer van hetzelfde, reden dat ik deze film dan ook oversla.

+1 Als je er één hebt gezien met hem heb je ze allemaal gezien lijkt het.

Ook zojuist gekeken. Vette sfeer, vette film, maar op het einde was ik toch een beetje onbevredigd. Sommige zaken kregen wel erg weinig toelichting, ik ben niet iemand voor wie ze alles voor moeten kauwen, naar hier had ik bij wat dingen wel zoiets van: mis ik nou wat of hoor ik dit niet te weten. Zeker mijn genre, maar niet zo enthousiast als ZZ. 7/10

Dit was ook mijn grootste "minpunt" in mijn review. Veel thema's maar geen één biedt wat vernieuwdend aan (een bepaalde kijk, nieuwe inzichten, ...), kon wat beter uitgewerkt worden. Wel goed afgekeken van soortgelijke films (en dat is positief bedoeld) en sterk geacteerd dus wat mij betreft net boven gemiddeld.

• #6.488

Kan je wat van deze zaken specifieker noemen? Uiteindelijk is de kwaliteit van science fiction het introduceren van futuristische concepten die nochthans binnen de greep van de verbeelding blijven. Goede en interessante ideeën, kortom.

Klonen is dan niet heel origineel, toch vond ik het aardig in het verhaal uitgewerkt. Dat de filmmaker zich hiermee op glad ijs begeeft is welhaast inherent aan het genre, in de gedachte van hetgeen hierboven.

Gelijk gedownload en gekeken. :)

Inglourious Basterds

Typische tarantino. Crime + comedy + sterke verhaallijn samengebonden in aparte hoofdstukken en al dan niet chronologisch weergegeven, je ziet het in elke film weer.

Wat mij betreft ietwat minder overtuigende prestatie van Pitt maar dat maakt Waltz meer dan goed moet ik zeggen.

Ik had verschillende reviews gelezen met de opmerking dat men veel meer actie en gore verwachtte zoals het een Tarantino beaamt. Daar kan ik echter niet bij, dit is gewoon standaard Tarantino-werk en zijn betere films bevatten dezelfde hoeveelheid actie. Als je hierover gaat janken kijk je gewoon naar de verkeerde film.

De hele film is nogal onvoorspelbaar (wederom zoals gewoonlijk bij Q.T., een sterk punt) maar wel iets te lang naar mijn zin. De kelderscène en het stuk er voor kon bijvoorbeeld wel wat korter, dat gedoe met die nieuwe vader en die kaarten was lichtjes overbodig. Een ander voorbeeld is de beginscène (rattengesprek bv) die maar bleef aanslepen.

De muziek van de film is matig, ik vond het niet echt kloppen. De typische naamplaatjes en uitleg in vertelsT tussendoor vond ik dan weer leuk gedaan.

Wat ik mij nu bedenk is dat ook de conversaties niet het niveau halen van films als Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Jackie Brown, maar dat had ik in zijn laatste films ook al. Hopen dat hij ooit in de toekomst weer eens komt met zo'n echte topper...

4/5

Dit zijn toch de grote kwaliteiten van de film in mijn ogen. Ben hem liefst tweemaal op het grote scherm gaan zien. De muziekkeuze is sTvol en gepast. De kelderscene roemde QT als zijn beste ooit, en ik moet zeggen dat de opbouw in spanning alsmede de dialogen geweldig overkomen.

282eqz7.jpg

Truands

- Een wat oudere Franse film over maffia praktijken, oplichting en bedrog. Lekker hard en ik vond het een toppertje!

8-/10

Kan je wat van deze zaken specifieker noemen? Uiteindelijk is de kwaliteit van science fiction het introduceren van futuristische concepten die nochthans binnen de greep van de verbeelding blijven. Goede en interessante ideeën, kortom.

Klonen is dan niet heel origineel, toch vond ik het aardig in het verhaal uitgewerkt. Dat de filmmaker zich hiermee op glad ijs begeeft is welhaast inherent aan het genre, in de gedachte van hetgeen hierboven.

Naja, ik vond de overgang van de allereerste Sam waar de film mee begint, naar het moment dat hij de crash maakt in dat karretje en een 2e kloon wakker wordt een beetje onduidelijk. Ineens wil die 2e kloon per see naar buiten en vind daar dan de 1e kloon. Vervolgens wordt de 1e kloon wakker uit recovery en dan is de 2e kloon al helemaal gewend aan het idee dat ofwel de 1e kloon danwel hij een kloon is. Vond dat allemaal wat snel gaan waardoor ik zelf begon te denken dat ik wat over het hoofd zag.
Ook het einde was me wat vreemd. Hij breekt los uit de basis en heeft gezorgt dat de kloon Sam op de basis contact kan maken met aarde. Als hij dan op aarde komt hoor je op het einde nog wat zinnen waaruit dan moet blijken dat niemand op aarde op de hoogte is van het klonen..? Naja, vond dat allemaal wat weinig aandacht krijgen. Maar verder wel een toffe zit.

• #6.491
Naja, ik vond de overgang van de allereerste Sam waar de film mee begint, naar het moment dat hij de crash maakt in dat karretje en een 2e kloon wakker wordt een beetje onduidelijk. Ineens wil die 2e kloon per see naar buiten en vind daar dan de 1e kloon. Vervolgens wordt de 1e kloon wakker uit recovery en dan is de 2e kloon al helemaal gewend aan het idee dat ofwel de 1e kloon danwel hij een kloon is. Vond dat allemaal wat snel gaan waardoor ik zelf begon te denken dat ik wat over het hoofd zag.
Ook het einde was me wat vreemd. Hij breekt los uit de basis en heeft gezorgt dat de kloon Sam op de basis contact kan maken met aarde. Als hij dan op aarde komt hoor je op het einde nog wat zinnen waaruit dan moet blijken dat niemand op aarde op de hoogte is van het klonen..? Naja, vond dat allemaal wat weinig aandacht krijgen. Maar verder wel een toffe zit.

Tweede punt heb ik niet meegekregen. Eerste punt ben ik niet met je eens; na de crash was de harvester disabled, de eerste Sam was uitgeschakeld en dus haalt de computer automatich een tweede Sam uit de kast. Deze ging na de standaard procedure ('You are in the infirmery, you had an accident, do you remember?') naar de plek des onheils, wellicht om de harvester te repareren en treft daar een kloon. Vervolgens volg je weer de eerste Sam, misschien een week later, en deze treft dan de kloon die hem heeft gered en die al aan het idee van een kloon heeft kunnen wennen.

Tweede punt heb ik niet meegekregen. Eerste punt ben ik niet met je eens; na de crash was de harvester disabled, de eerste Sam was uitgeschakeld en dus haalt de computer automatich een tweede Sam uit de kast. Deze ging na de standaard procedure ('You are in the infirmery, you had an accident, do you remember?') naar de plek des onheils, wellicht om de harvester te repareren en treft daar een kloon. Vervolgens volg je weer de eerste Sam, misschien een week later, en deze treft dan de kloon die hem heeft gered en die al aan het idee van een kloon heeft kunnen wennen.

Het werd idd uiteindelijk wel duidelijk, maar op dat moment vond ik het een beetje een stroeve overgang. Het was namelijk wel zo dat

kloon 2 die wakker werd in de infirmery eigenlijk niet naar buiten mocht van Gerty, maar toen dus die zuurstofslang open brak zodat hij naar buiten kon om naar die crash site te gaan. Vond het beetje raar dat een nieuwe kloon meteen dat soort acties uit haalt om naar buiten te gaan, er van uit gaande dat hij totaal niet wist wat er gaande was.

Gisteren:

Un prophète

BADASS!!! Vette film, gewoon kijken. Dikke Franse prison movie. 8,5/10

• #6.493
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]2012[/IMDB]

Deze spektakelfilm wilde ik niet overslaan dus ben ik hem maar op groot scherm gaan zien. En dat was een goede keuze :D Jawel, zover als special effects gaan zetten ze in deze film, voor het genre althans, de nieuwe norm. Holy shit wat was dit een rollercoaster ride. CGI ten spijt, het zag er gelikt uit.

Eerste compliment gaat uit naar het tempo van de film, met toch een lange speelduur valt de film als snel stil en dat wil nog al eens de doodsteek beteken. Niet hier. Alhoewel de film niet blind is voor menselijke emotie worden deze intermezzi beperkt tot het hoogst noodzakelijke. Alhoewel deze balans tegen het einde van de film, naarmate de belangen aanzwellen een beetje uit het oog verloren wordt.

Acteerwerk is okay, niet hoogstaand noch ondermaats. Ééndimensionaliteit in karakters is vergeeflijk, de clichés ook, maar tot een zeker punt. Naar het einde toe krijgt het verhaal zo'n onwaarschijnlijke loop dat dit onvermijdelijk tegen de film gaat werken. Maar elke keer als je een zuch slaat is daar de onvermijdelijk lach van opwinding bij de volgende mega explosie/aardbeving/tsunami.

Kortom, voor de mensen die weten wat ze bij een dergelijke film kunnen verwachten is dit zeker een aanrader. Maar voor de rest blijft er weinig over want deze film is niet gemaakt om lowres op een 17" te kijken. Kortom rook een dikke blunt en enjoy the ride :D

7/10

---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:23 ----------

Het werd idd uiteindelijk wel duidelijk, maar op dat moment vond ik het een beetje een stroeve overgang. Het was namelijk wel zo dat

kloon 2 die wakker werd in de infirmery eigenlijk niet naar buiten mocht van Gerty, maar toen dus die zuurstofslang open brak zodat hij naar buiten kon om naar die crash site te gaan. Vond het beetje raar dat een nieuwe kloon meteen dat soort acties uit haalt om naar buiten te gaan, er van uit gaande dat hij totaal niet wist wat er gaande was.

Gisteren:

Un prophète

BADASS!!! Vette film, gewoon kijken. Dikke Franse prison movie. 8,5/10

Agreed. Thanks voor de aanrader, gaat 'em binnenkort zien.

2012+Movie+Poster.jpg

Ben vandaag ook 2012 in de bios gaan kijken en het eerste wat ik moet zeggen is: als je deze film gaat bekijken, doe dit dan in de bioscoop!
De special effects zijn werkelijk fenomenaal, en het hele gebeuren is allemaal zeer grootschalig. De film is nogal over the top en lijkt op sommige momenten haast een parodie op rampenfilms. Dit komt door de komische insteek in de film, die naar mijn mening goed uitpakt en het geheel wat luchtiger maakt. Vooral de rijke Rus 'Yuri Karpov' is erg komisch. Helaas voorkomen de vele cliché's en voorspelbaarheid dat 2012 een echt goede film is geworden. Als voor het verhaal net zo'n goed team was ingehuurd als voor de special effects was deze film een topper geworden. Ook zijn er een aantal totaal overbodige verhaallijntjes zoals het koppel op het cruiseschip. Deze hadden beter weggelaten kunnen worden waardoor de film was ingekort, want de film duurt simpelweg gewoon te lang. Al met al best een vermakelijke film, maar niet meer dan dat.

6/10

• #6.495
2012+Movie+Poster.jpg

Ben vandaag ook 2012 in de bios gaan kijken en het eerste wat ik moet zeggen is: als je deze film gaat bekijken, doe dit dan in de bioscoop!
De special effects zijn werkelijk fenomenaal, en het hele gebeuren is allemaal zeer grootschalig. De film is nogal over the top en lijkt op sommige momenten haast een parodie op rampenfilms. Dit komt door de komische insteek in de film, die naar mijn mening goed uitpakt en het geheel wat luchtiger maakt. Vooral de rijke Rus 'Yuri Karpov' is erg komisch. Helaas voorkomen de vele cliché's en voorspelbaarheid dat 2012 een echt goede film is geworden. Als voor het verhaal net zo'n goed team was ingehuurd als voor de special effects was deze film een topper geworden. Ook zijn er een aantal totaal overbodige verhaallijntjes zoals het koppel op het cruiseschip. Deze hadden beter weggelaten kunnen worden waardoor de film was ingekort, want de film duurt simpelweg gewoon te lang. Al met al best een vermakelijke film, maar niet meer dan dat.

6/10

Ook in de vette Deense gangster trilogie 'Pusher', met name een hoofdrol in het laatste deel.

• Like
Waarderingen: gmt
Gamer

Leuk concept, redelijk uitgevoerd. Niet erg diepgaand, verhaal is mager. Maar dat was natuurlijk te verwachten. Al maakt het dat niet een goede film natuurlijk. Veel gastrolletjes voor wat bekende acteurs. De film legt wel de menselijke aard mooi bloot. Hoofdrolspeler was overtuigend (Russell Crowe kloon) en Michael C. Hall (ook wel bekend als "Dexter") was vanzelfsprekend geniaal. Ik had wat meer veldslagen willen zien, maar al met al een ruime voldoende. 7/10

dead-snow-poster.jpg

Deze Noorse nazi-zombie film deed mij denken aan het eerdere horror/komedie werk van Peter Jackson, en dat is een goed teken. De mix tussen schrikmomenten, grappige momenten, spanning en actie is goed gedaan. Zoals het een echte zombie film betaamt zit de film vol met bloed, lijken en ingewanden. Ben je een liefhebber van het genre, dan is deze film een aanrader.

7.5/10

2012

Leuke grafische effecten, gelikt gedaan allemaal.
Jammer dat de film 45 minuten te lang duurde. Laatste stuk was echt niet nodig geweest en ik ben al helemaal niet van de happy endings bij dit soort films.

Als de wereld vergaat dan vergaat de wereld, no second chances, no survivors :cool:

7/10

Before Sunrise

Gewoon kijken op gepaste moment, topfilm.

4,5/5

Misschien iets te veel maar een 4 doet deze film net te kort.

Before Sunrise

Gewoon kijken op gepaste moment, topfilm.

4,5/5

Misschien iets te veel maar een 4 doet deze film net te kort.

Staat ook nog op mijn to-see lijst met zo'n beetje nog alle films van Linklater. Dazed and Confused was geweldig.

Heb je Before Sunset ook gezien?

Terug
Naar boven